کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

در باره قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین


اتحاد عدالتخواهان ایران, [13.07.20 07:03]

بیانیه اتحاد عدالتخواهان ایران

سخنگوی دولت ایران در نشست خبری سوم تیرماه ۹۹، تصویب پیشنویس قرارداد استراتژیک و راهبردی بین ایران و چین را توسط هئیت دولت به اطلاع عموم رساند. بلافاصله پس از این خبررسانی، هیاهوی تبلیغاتی از جانب رسانههای غربی علیه این پیشنویس که هنوز نهایی نشده، به راه افتاد که متاسفانه برخی نیروها و رسانههای داخلی با این کارزار ضد ایرانی همراه شدند.

“اتحاد عدالتخواهان ایران” این کارزار را ادامه سیاست تحریم و “فشارحداکثری” آمریکا میداند و آن را قاطعانه محکوم میکند. ما عمیقاً معتقدیم که مسئولین تنظیم قرارداد باید سعی نمایند منافع ملی و متقابل را تضمین نمایند و شهروندان حق و وظیفه دارند که در باره قرارداد های بین المللی نظر دهند، در عین حال هرگونه بازی در میدان دشمن، همانند “استعماری” خواندن و تشبیه این قرارداد با معاهده “ترکمنچای” و قرارداد با غرب سلطهگر نادرست و از نظر ما محکوم است. 

حکومتهای انگلیس و آمریکا طی ۸۰ سال قبل از انقلاب، با تحمیل دهها معاهده یکجانبه و کودتای نظامی، جلوی استقلال ملی، پیشرفت و توسعه ما را گرفتند. پس از انقلاب نیز پاسخ آنها به تلاشهای ایران برای برقراری یک رابطه عادلانه بجز تحریم, جنگ تحمیلی، محاصره نظامی، ترور دانشمندان هستهای و سرداران ملی از جمله شهید سلیمانی و تلاش برای تغییر رژیم هیچ دستآوردی برای ملت ما نداشته است.

در اثر تشدید فشار آمریکا پس از خروج غیر قانونی از برجام و ناتوانی اتحادیه اروپا در اتخاذ یک سیاست مستقل از آمریکا، آخرین تلاش  ایران در برقراری یک رابطه عادلانه با غرب نیز با شکست روبرو شد. آمریکا ایران را در چنان  تنگنایی قرار داد که ملت ما زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار گرفت. بعد از این تجربه بسیار پرهزینه، سمتگیری بسوی شرق و جنوب به اراده ملی تبدیل شده است. در همین رابطه انتقال بنزین برای رفع نیازمندیهای کشور برادر، ونزوئلا علیرغم تهدیدات نظامی یک اقدام بیسابقه در عرصه بینالمللی بود.

 تمام کشورهای جهان برای حفظ استقلال نیازمند روابط تجاری با دیگر کشورها هستند و امریکا حداکثر کوشش خود را کرده تا این حق را از هر کشوری که بخواهد با ایران رابطه داشته باشد از طریق بهرهبرداری از سلطه دلار بر تجارت بینالمللی، از آن کشور سلب کند. یکی از مهمترین این کشورها که مورد چنین تحریمی قرار گرفت، جمهوری خلق چین است. چین تا کنون جزو نادر کشورهای جهان بوده که بویژه از زمانی که تحریمها علیه دولت احمدینژاد تشدید شد به کمک ایران آمد و در این رابطه هزینههای زیادی پرداخت.

سابقه دوستی و تجارت بین چین و ایران به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش برمیگردد. هر دو کشور به عنوان دو کشور زیر سلطه با تشابه زیادی در یک مبارزه طولانی و دادن میلیون ها شهید استقلال خود را بدست آوردهاند. هر دو پس از استقلال تحت محاصره آمریکا قرار گرفتهاند و هر دو هنوز البته در سطوح متفاوت تحت محاصره و تهدید نظامی امریکا قرار دارند. چین هیچگاه در امور داخلی ایران دخالت نکرده، هیچگاه در ایران کودتا نکرده، چین هیچگاه نه هیچ کشوری از جمله ایران را محاصره نظامی نکرده است. چین در حد توانایی در مقابل تحریمهای آمریکا به ایران کمک کرده است. بویژه پس از خروج آمریکا از برجام همراه با روسیه و دیگر کشورهای مستقل، بویژه در آمریکای لاتین کنار ایران قرار گرفته است. 

اتحاد عدالتخواهان ایران معتقد است که رابطه اقتصادی بین کشور های مستقل و تحت تحریم تنها راه بجلوست. ما ضمن اینکه از امضای قرارداد بین دو کشور دوست  ایران و چین استقبال میکنیم، وظیفه خود میدانیم طی مقالات تحلیلی، روشنگرانه، همراه با آمار و ارقام تفاوت این قرارداد را با معاهدههای استعماری غرب با کشورهای تحت سلطه در خدمت هممیهنان قرار دهیم.

آتحاد عدالتخواهان ایران  

دوشنبه بیست سه تیر ماه ۱۳۹۹