مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

پیرو خرافات!

امین الله مفکر امینی 2019-03-11

ملا ومولوی، داعـــــش والقــــاعده و طــالـــــب

ندانم پیدای این طایفه زچه جنس اســـــت وقـالب

بــوده اند وباشند بســــی بنــــده گانی خاص خدا

که طاعات وعبادات شان نبوده است بهـرریـــــا

نبودند چـون مدعییان دین، ظاهر وباطن خــــطا

که دلـها ها خـــون اســـت زایشان ز سرا تا ثـریا

اگردین خدا حق است،پس این فتنه گریها زچیست

د رپرده ای دین ومذهب این ماجــــــراها زکیست

با علم وخرد گر پرده در شـــــــوی ایـن خرافات

به حکم ایــــن طایفه ز کشتنت نباشد راه نـــجا ت

گرچه عالم گیر گردیده ایــــن خرافات در جها ن

بربن علم و خرد نابود شود ایــــن نــــــام و نشان

کـه بر علم و خرد بنا گشــــته تــــــــاروپودهستی

پیروخرافــــات عاقبـــــت رود بـر دیــــارنیــستی

غـرض زاین گفــــته ها تعریف خودکردن نمیباشد

بیــــچاره چو من درعالم، در مرد و زن نمیباشد

مرادم گفتار حقیقت بــــاشد ، نباشد چـــیز دیگــــر

که بر میزان حق سنجش شود جمـــله خیروشـــــر

مفــــکرنــــــهراسد زبــــد انـــدیشان علم و خـرد

که علم و خرد بوده است چـــاره ای هررنج ودرد

آنانکه بحکم وجدان خدا جویند و پویند راه حــــق

راه صلح و صفا، عشق ومحبت را گویند راه حق