به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

واشنگتن‌پست: مناظره بایدن-ترامپ آمریکا را کشوری رو به افول نمایش داد

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته مناظره دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تصویر کشوری رو به افول را از این کشور در دنیا ترسیم کرده است.

واشنگتن‌پست: مناظره بایدن-ترامپ آمریکا را کشوری رو به افول نمایش داد

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تحلیلی درباره نخستین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشته این مناظره موجب شده در دنیا از آمریکا تصویر کشوری رو به افول و  درگیر هرج و مرج به تصویر کشیده شود.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «نخستین مناظره انتخاباتی- که با وقفه‌ها، توهین‌های شخصی و مجادله‌های پرسر و صدا همراه بود-این برداشت را در پایتخت بسیاری از کشورهای خارجی ایجاد کرده که ریاست‌جمهوری ترامپ دموکراسی آمریکا را به حدی غیرقابل‌تصور تضعیف کرده است.»

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی روز چهارشنبه نوشته است: «این مناظره کینه‌توزانه، آیینه‌ای از کشوری است که دیگر حتی قادر به برگزاری یک جلسه بحث موقر نیست.»

مناظره دونالد ترامپ و بایدن از ساعت ۲۱ سه‌شنبه  به وقت محلی در «دانشگاه کیس وسترن رزرو»، در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد.

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در این مناظره به جای ارائه برنامه‌های خود برای حل چالش‌های پیش روی آمریکا به حملات شخصی علیه یکدیگر پرداختند.

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات از القابی مانند «دلقک» یا «سگ دست‌اموز پوتین» برای تحقیر ترامپ استفاده کرد و دونالد ترامپ هم به شخصیت جو بایدن حمله کرد.

یک مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان بعد از اتمام این مناظره گفت که مردم آمریکا بازنده‌های اصلی مناظره نخست بودند.

در همین حال یک نظر سنجی نشان می دهد که بسیاری از امریکایی ها خواهان جدایی از ایالات متحده امریکا می باشند

گزارش مفصل در زمینه در زیر نشر می گردد

خیزش احساسات جدایی‌طلبانه در آمریکا

خیزش احساسات جدایی‌طلبانه در آمریکا

یک نظرسنجی دانشگاهی نشان داد؛ بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا از هواداران حزب های دموکرات و جمهوری‌خواه از جدایی ایالت هایشان از آمریکا در صورت شکست نامزدشان در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ این نظرسنجی توسط دانشگاه «هوفسترا»ی نیویورک و در پی مناظره سه‌شنبه شب جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برگزار شده است که با حاشیه ها و جنجال های زیادی همراه بود.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ (برابر با ۱۳ آبان ۹۹) برگزار می شود.

نظرسنجی‌ها

تارنمای اکسیوس روز چهارشنبه نوشت: نتایج دو نظرسنجی در هفته جاری، پیشتازی بایدن نامزد دموکرات ها را در مقایسه با ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در ایالت مهم پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور تا پنج تیر) نشان داده است که بایدن از حمایت ۵۴ درصدی رأی دهندگان واجد شرایط در پنسیلوانیا برخوردار است؛ در حالی که میزان حمایت از ترامپ ۴۴ درصد است.

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و «کالج سیِینا» در نیویورک نیز حکایت داشته  که ۴۹ درصد رأی دهندگان این ایالت به بایدن رأی می دهند؛ در حالی که تنها ۴۰ درصد رأی دهندگان این ایالت به ترامپ علاقه مند هستند.

نیویورک تایمز نوشت: این نتایج نشان می دهد که انتصاب «ایمی کانی بارت» به عنوان قاضی جدید دیوان عالی توسط ترامپ نیز نتوانسته نتیجه نظرسنجی ها را به نفع ترامپ تغییر داده و توجهات را از موضوع همه گیری بیماری کووید- ۱۹ منحرف کند. نظرسنجی این روزنامه نشان داد که ۵۱ درصد رأی دهندگان به بایدن برای تعیین قاضی بعدی دیوان عالی اعتماد دارند؛ در حالی که میزان اعتماد به ترامپ فقط ۴۴ درصد بود.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ۵۳ درصد رأی دهندگان پنسیلوانیا ترجیح می دهند نامزد پیروز انتخابات، جانشین روث بیدر گینزبرگ قاضی متوفی عضو دیوان عالی را تعیین کند. نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز تأکید دارد که به نظر می رسد همه گیری کرونا بیشتر از مسأله مدیریت اقتصادی، توجهات را به خود جلب کرده است؛ به گونه ای که ۵۳ درصد رأی دهندگان، مدیریت اقتصادی ترامپ را تأیید کرده، اما ۵۷ درصد با نحوه مدیریت او در بحران شیوع ویروس کرونا مخالفت کردند.

نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات، ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه به وقت تهران آغاز و پس از ۹۰ دقیقه پایان یافت.

این رخداد به نظر اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران و صاحبنظران سیاسی با نزاع لفظی نامزدها از هدف اصلی خود دور شد و با توهین و تخریب دو نامزد، به بینندگان استرس وارد کرده و از مناظره خارج و به صحنه منازعه دو رقیب تبدیل شد. این مناظره در ۶ محور سوابق کاری و شغلی ترامپ و بایدن، انتصاب قاضی جدید برای دادگاه عالی آمریکا، همه گیری ویروس کرونا، وضع اقتصادی، اعتراض های ضدتبعیض نژادی و خشونت در شهرها و سلامت انتخابات به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد.

پس از پایان مناظره، شبکه‌های تلویزیونی و تارنماهای خبری دست به کار نظرسنجی برای تعیین برنده این هماورد انتخاباتی شدند.

سی ان ان نوشت: بایدن در این دور با نظر ۶۰ درصد بینندگان پیروز بود و ترامپ نظر موافق ۲۸ درصد بینندگان این شبکه را به خود جلب کرد.

در نظرسنجی چهار سال پیش همین شبکه، تنها ۲۴ درصد بینندگان ترامپ را برنده نخستین مناظره با کلینتون دانسته بودند. بینندگان سی ان ان چهار سال پیش ترامپ را بازنده هر سه مناظره اعلام کرده بودند. سی ان ان نوشت: فراموش نکنید ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را (به هیلاری کلینتون) باخت، اما رئیس‌جمهوری شد.

پیام کاربران فضای مجازی

کاربران فضای مجازی پس از پخش مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، به حواشی ایجاد شده در آن پرداختند و اغلب، مطالب انتقادی خود را به سمت رفتار نامناسب ترامپ روانه کردند. ناتوانی مجری در کنترل نامزدها و تلاش آنان در قطع کلام رقیب، باعث شد تا برخی از کاربران فضای مجازی در مطالبی، از این وضع انتقاد کرده و به زبان طنز از آن ابراز ناخرسندی کنند.

تارنمای چپ‌گرای آمریکایی بازفید با انتشار چند توئیت در این زمینه، از قول یکی از کاربران توییتر نوشت: استرس این مناظره کافی است تا من را در سی و پنج سالگی از پا در بیاورد.

پیتر سادرمن نویسنده آمریکایی تارنمای ریزن (Reason.com) نیز نوشت: خوبی این مناظر این است که در پایان آن ۹۰ دقیقه به مرگ نزدیک‌تر می‌شوم. تنش حاکم بر نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان آمریکا موجب شد تا بسیاری از بینندگان آن دچار احساس درماندگی و فشار عصبی شده و نارضایتی خود را در فضای مجازی مطرح کنند.

در پایان این مناظره جنجالی و طاقت‌فرسا (البته برای بینندگان)، سی ان ان خبر داد که ترامپ ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه و بایدن ۳۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه صحبت کرده اند.

حساب توییتری یکی از گروه‌های هوادار ترامپ نیز خبر داد که کریس والاس ۷۶ بار سخنان ترامپ را قطع کرد؛ در حالی که تنها ۱۵ بار به میان سخنان بایدن پرید. تارنمای لیبرال دیلی بیست در مقاله‌ای نوشت که گرچه بایدن برنده نخستین مناظره بود، اما بازنده آن قطعاً مردم آمریکا بودند.

نکته قابل توجهی که در این مناظره وجود داشت، این بود که ترامپ همواره سخنان بایدن را قطع می‌کرد و در نهایت، او مجبور به واکنش شدید شد و از لفظ ساکت شو خطاب به ترامپ استفاده کرد.

هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ درواکنش به نخستین مناظره ترامپ- بایدن نامزدهای حزب های جمهوری‌خواه و دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: کاش درجریان آن مناظره ها به ترامپ گفته بودم خفه شو!

بایدن در پست اینستاگرامی پس از مناظره با ترامپ نوشت: امشب چه شد؟ دونالد ترامپ نژادپرستی و برتری نژادی سفیدان را محکوم نکرد. او با دروغگویی نپذیرفت که باعث مرگ صدها هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا شده است.

نائومی، دختر بیست و ششساله جو بایدن، ترامپ را بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا نامید.

تارنمای آتلانتیک در باره این مناظره نوشت: پنج دقیقه پس از آن که مجری مناظره، برنامه را آغاز کرد، مشخص شد که راهبرد ترامپ همانند همیشه مبتنی بر ایجاد اختلال در صحبت ها، فریاد زدن، توهین کردن و بر هم زدن جلسه است و روزنامه گاردین، آن را “نمایشی گند” توصیف کرد که ترامپ با یاوه و دروغگویی و توهین، در آن موجب تحقیر ملی آمریکا شد.