نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

نتایج شش هزار روز جنگ چه میباشد؟

فرهاد

گر نهد سنگ را معمار در تهداب کج

تا ثریا میرود دیوار کج

محترم میشل شودوفسکی یک تن از قلم بدستان با افتخار، واقعبین و مردم دوست امریکا در کتاب (جنگ) امریکا درباره تروریزم بعد از حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی نوشته که چند سطر از نوشته های وی را خدمت خواننده گان گرامی قرار میدهم.

بعد از حادثه یازدهم سپتمبر 2001 میلادی در همان شب ساعت 9:30 کابینه جنگ با ترکیبی از گروه برگزیده مشاوران بلند مرتبه نظامی و اطلاعاتی برپاشد.

و در ساعت یازده شب در پایان جلسه تاریخی در کاخ سفید جنگ با تروریزم رسما آغاز گشت.

خبر تصمیم آغاز جنگ علیه طالبان و القاعده به تلافی حملات 9.11 اعلام شد و کمی پس از چهار هفته در هفتم اکتوبر افغانستان با بمباران شدید، نیروهای امریکایی به آن حمله کردند.

در صفحه 177 کتاب متذکره نوشته است، جنگ با افغانستان غیر قانونی بود میافزاید در آغاز جنگ با افغانستان در اکتوبر سال 2001 میلادی دولت بوش با حمایت کامل و پیشتیبانی نظامی انگلیس و موافقت پیشین دولت های عضو اتحادیه نظامی غرب دست به نقض فاحش قوانین بین المللی زد.

جورج دبلیو بوش در سخنرانی خویش خطاب به ملت تهدید کرد که میان تروریست ها و عامل این اقدام ها  افراد، و دولت های خارجی به آنها پناه میدهند هیچ فرق نمیگذارد و دولت بوش با بهره جویی از رسانه های امریکایی به عنوان سخنگوی خود سر گرم و آماده گی جهان غرب برای کشتار بیرحمانه هزاران تن غیر نظامی بی گناه در افغانستان و فراسوی آن بود، به نوشته (شودوفسکی) نویسنده کتاب متذکره دو ماه قبل از یازدهم سپتامبر 2001 میلادی بن لادن تحت پیگرد ترین فراری در بیمارستان امریکایی و دوبی در امارات متحده عربی به سبب عفونت مزمن کلیه تحت درمان بود.

در فصل چهاردهم کتاب زیر عنوان حفاظت از جنگجویان القاعده، آوره گان نوشته است در اواخر نوامبر سال 2001 اتحاد شمال که با حملات هوائی ایالات متحده امریکا پیشتیبانی میشد شهر تپه سار کندز را در شمال افغانستان گرفت هشت هزار تن بیش از این در واپسین روزهای محاصره در داخل شهر در دام افتاده بودند کمی بیش نیمی از آنان پاکستانی بودند، متباقی افغانها، ازبکها، چیچینی ها و مزدوران مختلف عرب را در بر میگرفت در میان این جنگ جویان چندین نظامی رد بالایی افسران اطلاعاتی پاکستان بودند که ارتش آن کشور آنان را در آنجا گسیل کرده بود حضور نظامیان بلند پایه و مشاوران اطلاعاتی پاکستان در جرگه نیروهای طالبان، القاعده با آگاهی و تائید واشنگتن بود، در همین صفحه نوشته است وقتی جنرال مشرف رئیس جمهور پاکستان هشدار داد سر افگنده گی از دست دادن صدها و شاید هزارها نظامی مامور اطلاعاتی پاکستان بقای سیاسی او را به مخاطره میاندازد پیشتیبانی امریکا را در ایجاد پل هوائی برانگیخت از حدود هشت هزار تن بیشتر از سه هزارو سه صد تن آنها به اتحاد شمال تسلیم شدند و چهار تا پنج هزار تن دولت فرماندهی مرکزی ایالات متحده دستور داد که دالان پل هوائی ویژه برای کمک به تضمین ایمنی پروازهای نجات پاکستانی از کندز به نواحی شمال باختر پاکستان دایر کند.

افراد بیشماری از مهلکه بیرون برده شدند رهبری طالبان بودند رهبران که پاکستان با آنها دل بسته بود که در دولت پس از جنگ بتوانند نقش مؤثر داشته باشند نظر به گزارش روزنامه ها افراد تخلیه شده بدست ماموران امریکایی نه از عوامل میانه رو طالبان بلکه هسته مرکزی طالبان و پیکار جویان القاعده بودند که بسیاری از آنها تحت نظر نیروهای مسلح پاکستان آی،اس، آی به گروه های شورشی اصل تروریستی کشمیر، لشکر طیبه و جنبش محمد پیوستند.

خواجه آصف از طریق وسایل جمعی یک هفته قبل گفت.

58700 حمله از طریق پاکستان بالای افغانستان صورت گرفته و هزاران تن زیر نام طالبان به زندانهای گوانتانامو و غیره اعزام بدترین و وحشی ترین برخورد با آنها صورت گرفته است.

نویسنده کتاب متذکره در حالیکه این جنگ را غیر قانونی، نقص کلام صریح منشور سازمان ملل متحد خوانده مردم و آگاهان امور نتایج شش هزار روز جنگ را که زیر بهانه های مبارزه با تروریزم، مواد مخدر، احیا و بازسازی واقعی، دفاع از حقوق بشر، زن و حکومت داری خوب صورت گرفته در محافل، مجالس و از طریق وسایل اطلاعات جمعی چنین بیان داشته اند.

  1. مبدل شدن افغانستان به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر و تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر جهان
  2. معرفی افغانستان در ردیف چهار کشور فاسد کشور های جهان
  3. مبتلا شدن سه میلیون تن از جمله یک میلیون زنان، یک صد هزار کودکان به مواد مخدر
  4. مسلط شدن بیست گروه تروریستی در ده ها ولسوالی های ولایات کشور
  5. افزایش جنگ های خونین گروهی، حملات تروریستی، سرقت های مسلحانه، آدم ربایی دست به دست شدن ولسوالی ها، ولایات بخاطر بلند بردن مورال دشمنان افغانستان، متهم نمودن خارجی ها غرض تمویل و دیسانت گروه های دهشت افگن بواسطه بازیگران پشت پرده در ولایات شمال کشور.
  6. پرتاب هزاران راکت توسط نظامیان پاکستانی از آنطرف خط دیورند بالای قرا و ولسوالی های سرحدی شرقی، جنوبی و بیجا شدن صد ها هزار خانواده از مسکن اصلی شان مهاجر شدن میلیونها خانواده به کشور های جهان و منطقه با قبول توهین و تحقیرکه هزاران تن آنها قربانی هوس های قاچاقبران انسان و طعمه نهنگ اقیانوس ها گردیده اند.

نظر به نشر وسایل اطلاعات جمعی تلفات نیروهای نظامی در دو هفته گذشته ماه حوت 173 تن کشته و ده ها تن زخمی میباشد اعضای ولسی جرگه علت عدم هماهنگی در جنگ بر ضد هراس افگنان بین قوت های مسلح خوانده میافزایند نیروهای حمایت قاطع در سرکوبی هراس افگنان در ولایت فراه کار موثر را انجام ندادند.

ترامپ رئیس جمهور امریکا در صحبتی که داشت غرض تامین صلح در افغانستان یکبار دیگر از روی زور تاکید کرد ضمیر کابلوف سفیر فدراتیف روسیه میگوید امریکا بخاطر حضورش در افغانستان پافشاری دارد که بالای چین، روسیه، ایران فشار وارد نماید با بی ثبات ساختن کشور های آسیای میانه میخواهد در منطقه منحیث یک قدرت تسلط پیدا کند افزود امریکا و ناتودر مبارزه با مواد مخدر ناکام میباشند  از ناحیه افزایش مواد متذکره اظهار نگرانی نمود.

با وجود یکه اداره قصر سفید از هزینه یک تریلیون دالر و شهادت 2300 تن و زخمی شدن ده ها هزار سربازان خویش طی شانزده سال در افغانستان خبر میدهد.

نتایج آن افزایش فقر، بیکاری، بیماری، دامن زدن انواع خشونت ها علیه زنان و خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، تنظیمی، حزبی بوده به نسبت موجودیت افراد فاسد، کم سواد، غیر مسلکی، کم تجربه در قدرت نتایج دستاورد های پول های گزاف مصرف شده آن کمتر قابل لمس میباشد  با وجود مصارف ده ها میلیون دالر طی شانزده سال گذشته تونل سالنگ را بازسازی اساسی ننموده از همین لحاظ روزانه هزاران موتر باربری و غیره به مشکلات زیاد روبرو میباشند.

به نسبت انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی که با تقلب گسترده همراه بود زمینه برای ایجاد حکومت فرا قانونی مساعد گردید.

شورای ملی نیز خلاف قانون اساسی با بیانیه رئیس جمهور کشور هشتمین سال کار خویش را آغاز نمود از همین لحاظ آگاهان امور بشمول مولوی صاحب رحمانی عضو پارلمان، ریاست جمهوری، پارلمان، ستره محکمه، لوی سارنوالی غیر مشروع خوانده خواهان انتخابات شفاف در کشور میباشند.

گروه های مسلط در قدرت و جامعه توانسته اند به حمایت باداران خارجی خویش به ارزش هزاران ملیارد دالر ثروتهای مادی، معنوی کشور و مردم از جمله هزاران معادن، جنگلات را غارت بخارج کشور انتقال دهند بیش از هزار موسسات بزرگ و کوچک دولتی زیر بهانه خصوصی سازی به نرخ کاه ماش لیلام گردیده به نسبت عدم توجه به احیا و ایجاد دستگاهای پروسس هنوز هم نود فیصد جلغوزه سیاه به مارک پاکستان به مارکیت های جهان صادر مفاد آن به جیب دلالان پاکستانی میریزد داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در جلسه افتتاحیه پروسس جلغوزه گفت ما نتوانستیم غرض صادرات جلغوزه و جلوگیری از قطع درختان آن کار مناسبی را انجام دهیم.  

کسانیکه از ناحیه هزاران مکاتب و کند ک های خیالی ثروت اندوزی نموده هنوز هم دست بالا دارند.

وزیر دفاع امریکا به تاریخ 22/12/1396 وارد کشور ما شده وی از نزدیک شدن پیروزی نه تنها از راه نظامی بلکه از راه سیاسی یاد آوری نمود افزود گروه های کوچک طالبان حاضر به گفتگو با دولت افغانستان شده اند جنرال عتیق الله امرخیل از طریق کابل نیوز گفت وزیر دفاع امریکا بخاطر اهداف خود به افغانستان آمده تا هنوز به گفته های خویش در مبارزه با تروریزم کار های لازم را انجام نداده افزود دولت مذاکره را با پاکستان بخاطر تامین صلح انجام دهد زیرا که پاکستان تروریستان و دشمنان مردم افغانستان را تجهیز، تسلیح، تمویل مینماید و تمام جنایات را که تروریستان از جمله طالبان انجام داده و میدهند به هدایت اداره آی، اس، آی پاکستان بوده و میباشد.

مردم میگویند در حالیکه بنادر و میدانهای هوایی را غیر مستقیم خارجی ها نظارت مینمایند سالانه هزاران تن مواد مخدر که بعد از نفت بزرگترین عاید سرشار را دارد به کشور های امریکا، اروپا و سایر کشور ها از کدام طریق قاچاق میشود؟

کسر بیلانس تجارت نود و چهار فیصد یعنی واردات نود و چهار فیصد صادرات شش فیصد میباشد علت آن عدم حمایت از تولیدات داخلی از جمله تثبیت مالیات و کرایه های مارکیت های دولتی و غیر دولتی غیر عادلانه،  تورید اجناس و مواد بی کیفیت، کم کیفیت، تجملی یا مواد و تولیدات که در داخل تولید خواستهای هموطنان ما را مرفوع میسازد پول شویی، فرار مغزها، اسعار خارجی بخارج کشور، عدم توزیع زمین و برق مورد ضرورت برای مؤالدین، نبود منابع قرض دهنده با ربح عادلانه، کم بها دادن به نقش کوپراتیف که در انسجام مؤالدین اهمیت حیاتی دارد عدم توجه ببازاریابی، عدم رعایت عدالت بین سکتور های خصوصی، دولتی، مختلط، کوپراتیفی در دادن امتیاز ها، واشتراک در داوطلبی ها، عدم تطبیق یکسان قانون و عدالت اجتماعی بیشتر بودن ضوابط بر روابط  در تقرر کادر ها عدم توجه به احیا و اعمار دستگاهای پروسس مواد غذایی،صنایع دستی، سنگهای قیمتی، میوه مطابق نیاز زمان خوانده اند.

غصب میلیونها جریب زمین توسط غاصبین که عاملین آن توانسته اند با انجام بازی های ریاکارانه در مقابل رشد و ترقی جامعه سد شوند در حالیکه افسران و سربازان قهرمان کشور بخاطر دفاع از مردم و وطن سینه های خویش را سپر ساخته روزانه صد ها تن شهید و زخمی میشوند در مقابل سران حکومت فراقانونی شب و روز مصروف بازیهای قدرت طلبی بوده این کار سبب افزایش بحرانها خونین در کشور گردیده گماشته گان اجانب با استفاده از موقع بازی های خونین را راه اندازی در هرماه سبب دست به دست شدن و سقوط پوسته ها و قطعات اردو، پولیس، ولسوالی ها گردیده ومیگردد.

بازیهای خونین ولایت فراه یک مثال آن میباشد با وجودیکه مردم و آگاهان امور رسیدن به صلح و ثبات واقعی را از راه ادامه جنگ ندانسته اما قوت های خارجی بخاطر ادامه بقای خویش بالای جنگ تاکید مینمایند این کار سبب افزایش خشونت ها و ایجاد فاصله بین دولت و مردم گردیده، تشدید شدن رقابت های خصمانه بین سران کشورهای امریکا، فدراتیف روسیه، چین، انگلیس، پاکستان، هندوستان، عربستان سعودی، ایران، قطر مافیای بین المللی مواد مخدر سبب مبدل ساختن کشور به میدان جنگ های خونین کشور های متذکره  گردیده است کشور های متذکره با استفاده از جنگ استخباراتی توانسته اند روزانه صد ها تن مردم بی گناه ما را شهید، زخمی و ده ها هزار خانواده را به گلیم ماتم بنشانند.

آگاهان بتاریخ 1396/12/21 از طریق کابل نیوز گفته اند خارجی ها به هیچ وجه حاضر نیستند که جنگ در کشور ما خاتمه یابد مافیای مواد مخدر و اقتصادی که در شعله ور شدن جنگ نقش داشته و دارند تا نابودی آخرین افغان حاضر نیستند این عاید سرشار را از دست بدهند.

بخاطر بیرون رفت از وضع موجود و کاهش دشواریهای فوق وقت آن رسیده که تمام نیروهای سالم اندیش بخاطر تامین صلح و ثبات واقعی و رفاه مردم دست اتحاد و دوستی را صادقانه بسوی هم دراز غرض تامین وحدت ملی بین ملیت های با هم برادر کشور وظایف ایمانی و وجدانی خود را اداء و با راه اندازی مبارزات مسالمت آمیز، جامعه مدنی، وسایل اطلاعات جمعی صدای اعتراضات خویش را بر ضد بازیهای خصمانه کشور های متخاصم منطقه و جهان که سبب افزایش بحرانهای خونین در کشور ما گردیده و میگردند بلند نمایند.