به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

قدمهای درست در خطی غلط !


پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی حکومت اسلامی ایران : سیل بزرگتری در راه است تورم و فروپاشی اقتصاد … با این سیل کسی عکس یادگاری نمیگیرد .

جنگجویان شبه نظامی شیعه مورد حمایت ولایت فقیه و گروه‌های فلسطینی در سوریه می‌گویند حقوق آنها کاهش یافته و آپارتمان‌های یارانه‌ای از خانواده‌های آنها گرفته شده. بعضی از آنها می‌گویند حتی مواد غذایی‌ای که دریافت می‌کنند، بدتر شده: گوشت کمتر و سیب زمینی بیشتر شده است.


پومپئو کاخ سفید در اِیپک: این‌ که حسن نصرالله کاسه گدایی به دست گرفته خبر خوبی است


حاکمان اسلامی می دانند که نمی توانند با جادو و دعای حضرت عباس اقتصاد الاغی خمینی را درمان کنند . این بافت اقتصادی مافیای دینی درمانی ندارد به جز انحلال و فروپاشی … زمزمه های کوپنی کردن ارزاق عمومی یعنی بازگشت به اقتصاد زمان جنگ ، زخمی کهنه را پشت سرهم پماد موقت زدن، به جز کهنه تر کردن زخم نتیجه ای ندارد.


غرب هم در میدان دادن و به رسمییت شناختن مانور و بازی حکومت اسلامی در خاورمیانه بازی خودش را کارگردانی میکند، به نقش منفی حکومت اسلامی نیاز دارد تا نقش مثبت اسرائیل را محکمتر کند… و چه بازی زشتی .

نقل قولی که از سفیر آلمان در تهران میخوانید قابل تامل است بر فرض صحت کامل آن … به قول امیرکبیرعقب ماندگی و جهل جامعه مقصرش اول آن سیستم سیاسی حاکم است که نمیداند فرهنگ چیست تا آن را در طول و عرض جامعه کمک کند ساخته شود ؟ در عوض میداند اختلاس و باند بازی چیست ؟

مایکل برشتولد سفیر آلمان در تهران از آزادی‌های موجود اظهار شگفتی کرده و میگوید: در ایران اوج آزادی در زندگی مردم مشهود است ، مثلا ایرانیان موتورسوار آزادند در جهت عکس و در پیاده‌روها رانندگی کنند و وانتی‌ها هم آزادند در کنار اتوبان پارک کرده و هندوانه و طالبی و میوه‌ ، لواشک و آب زرشک بفروشند ، در حالی که این در هیچ کجای دنیا دیده نمیشود.

آلودگی هوا در تهران بیداد میکند به همین خاطر شهرداری تهران و پلیس راهنمایی جهت کاهش آلودگی هوا ، ورود اتومبیل ها را به محدوده طرح ترافیک ممنوع کرده اما شما می‌توانید با پرداخت پول در مبادی ورودی طرح ترافیک وارد آن شده و آزادانه هر چقدر دلتان میخواهد هوا را آلوده کنید.

بر عکس تبلیغات جهانی اوج آزادی‌ را در ایران میتوان دید ، هر کس در هر شغل و صنفی هست آزادانه ترتیب دیگران را میدهد ، پخت آبگوشت بدون استفاده از گوشت در قهوه خانه‌ها ، تولید همبرگر و کالباس از جانوران ، فروش داروی تاریخ گذشته در خیابان ناصرخسرو ، بالا کشیدن سپرده‌های مردم در موسسات مالی ، خروج آزادانه اختلاس کنندگان و متهمان اقتصادی از مرزهای رسمی به کانادا و هزاران مورد از این دست نمونه های دیگری از آزادی در ایران هستند که در دموکرات‌ترین کشورهای جهان دیده نمیشود.

در واقع اصل حکومت مردم بر مردم اینجا وجود دارد صاحبخانه بر مستاجر حکومت میکند و هر وقت دلش خواست روی اجاره میکشد ، بقال محل و کاسب بازار هر میزان که مایل است را جای یک کیلو به خریدار میفروشد ، کارمند دولت آزاد است ساعت ده صبح پشت میز کار صبحانه بخورد و اگر دلش خواست کار ارباب رجوع را راه نیندازد ، کارفرما اعم از کارخانه‌دار بخش خصوصی یا دولتی هم آزاد است دو سال دو سال حقوق و دستمزد کارگران را نپردازد.

مسئولان ، مدیران و کارکنان دولت هم آزادند در تمام امور ، حتی اموری که از آن سر رشته‌ای ندارند اظهار نظر کنند و بیانیه بدهند به طوری که حتی اگر رییس جمهور مملکت را هم به سواری دادن به آمریکا متهم کنند کسی با آنها کاری ندارد.

برای رسیدن به یک پُست در کشورهای دیگر از جمله آلمان افراد مجبور به تحصیل و گذراندن تجربه هستند و معمولا از رده‌های پایین شروع میکنند و بعد از عمری خدمت کردن و تجربه اندوختن پست مهمی میگیرند ، در حالی که در ایران آزاد ، افراد نیازی به تحصیل و تخصص و تجربه ندارند و هرکس زودتر رسید پست بالاتری هم میگیرد و با خسارت زدن به مملکت و مردم تجربه می‌آموزد.

سفیر آلمان که برای فرار از ترافیک کشندۀ تهران به تقلید از مردم ترک موتورسیکلت‌های مسافرکش هم می‌نشیند میگوید : در مدتی که در ایران هستم به ایمانم افزوده شده و 100% معتقدم یک نیروی غیبی این هرج‌ومرج را اداره میکند چون با این وضعیتی که من می‌بینم باید ایران سالها پیش به کلی از نقشه جغرافیا حذف میشد.

به قول کاربری که نوشته بود آخوندها طی 40 سال با حکومت دینی ایران را اداره نکردند ، آنها فقط ایران را مصرف کردند .

وقتی در برابر سیل و زلزله و وقایع طبیعی عده ایی جاکش از طرف ولایت فقیه میروند سینه میزنند و نوحه میخوانند … یعنی اصلا نمیدانند مدیریت بحران یعنی چه ؟ البته به جز مدیریت الهی و قرآنی اختلاس و طناب اعدام 

اتخاذ قدمهای درست ( تاکتیک ) در مسیری اصلی غلط ( استراتژی ) ، اسمش واقع بینی است ، نقطه آغاز اولیه مثلا بیگ بنگ غلط بود ولی قدمهایش در همین مسیر غلط ، قانونمندی های درستی دارد که پدیده توانسته سرپا بماند . نمیتوانی فهم کنی مشکلی نیست فقط این عدم فهم خودتان را توجیه نکنید .


این 2 خط بالا را به خودم یادآوری کردم ، چون بعضی چیزها در گذر زمان فراموش نمیشود و نمیخواهم فراموش شود . مثل زندانهای اسلامی ولایت فقیه ، زندان یک ساله انفرادی توحیدی رهبرعقیدتی ، زندان آمریکایی تیف در عراق ، سفرآلبانی … منتها الویتهای سیاسی برای من سرمشقی خوب است . به عبارتی ساده تر دارم براشون … فقط اگر در موقعییت مناسبی قرار بگیرم و زنده باشم . اگر هم نبودم که مفت چنگ همشون …

01.04.2019
اسماعیل هوشیار