به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

فراخوان در مورد تبلیغات فاشیستی علیه مهاجرین افغانستان 

مردم بپاخاسته ایران 

در روزهای گذشته تبلیغات فاشیستی گسترده‌‌ای علیه مهاجرین افغانستانی در ایران به راه افتاده است. این حمله‌ای کثیف و ضد انسانی به میلیون ها مهاجر ستم‌کشیده افغانستانی از یک طرف و از طرف دیگر حمله‌ای به انقلاب، منحرف کردن اذهان مردم از انقلاب و به جان هم انداختن مردم است. با تمام قوا باید در مقابل آن ایستاد و این توطئه خطرناک و غیر انسانی را در نطفه خفه کرد. 

نیروهای راسیستی در همه جای دنیا مشکلات نظام غیر انسانی سرمایه‌داری، بیکاری و کمبود مسکن و خشونت‌های ذاتی نظام خود را به گردن خارجیان می‌اندازند و با چاشنی انواع دروغ، تهمت، بزرگنمایی، ارائه آمارهای غیر واقعی، وارونه جلوه دادن حقایق، بخشی از جامعه را به جان بخش دیگر می‌اندازند تا جا پای خود را سفت کنند و دست راستی‌ترین و ضد مردمی‌ترین سیاست‌ها را علیه اکثریت مردم زحمتکش به خورد جامعه بدهند. 

در ایران این راسیسم صدبار غیر انسانی‌تر و سیستماتیک‌تر مستقیما توسط خود حکومت اسلامی نمایندگی میشود. این سیاست حکومت در تمام دوران حاکمیتش بوده است. اما حجم وسیع تبلیغاتی که در روزهای اخیر علیه مهاجرین افغانستانی، به شیوه عجیب و به یکباره شروع شده هدف  مشخصی را تعقیب میکند: ضربه زدن به انقلاب، منحرف کردن اذهان مردم، برداشتن فشار جامعه از روی حکومت و انداختن جامعه به جان بخش محروم دیگری از جامعه تا انقلاب را خفه کنند و خود را از بحران انقلاب نجات دهند. اطاق فکر رژیم یکباره راه حلی پیدا کرده و دشمن تازه‌ای را به مردم معرفی میکند تا خود را از مخمصه نجات دهد. رسانه‌ها و مقامات حکومت به دو شکل علیه مهاجرین افغانستانی به نفرت‌پراکنی مشغول شده‌اند. بخشی از رسانه‌ها و مقامات در لباس دفاع از افغانستانی‌ها تحت عنوان برادران مسلمان ظاهر شده‌اند تا علیه مردم بپاخاسته رجزخوانی کنند و افغانستانی‌ها را که بدست دو رژیم اسلامی از همه چیز محروم شده‌اند حامی خود جلوه دهند و بخش  دیگری از مقامات و رسانه‌ها مستقیما علیه مهاجرین افغانستانی تبلیغ میکنند و با وقاحت محروم‌ترین بخش جامعه را که شدیدا توسط مفتخوران حاکم استثمار میشوند و از هر حق و حقوقی محرومند به باد حمله گرفته و آنها را مسبب مشکلات جامعه معرفی میکنند. هر دو سیاست که ظاهر متفاوتی دارند، یک هدف واحد را دنبال میکنند: تلاش برای ایجاد نفرت علیه مهاجرین، معرفی یک دشمن غیر واقعی به مردم و از این طریق تلاش برای نجات خود حکومت. 

ناسیونالیسم ایرانی و مشخصا طیف سلطنت طلب نیز با خارجی ستیزی و تعصبات ارتجاعی ناسیونالیستی با جمهوری اسلامی همسو شده و ابعاد وسیعتری به این هجوم تبلیغاتی علیه افغانستانی‌ها داده‌اند. گویی مسبب خرابی جامعه نه حاکمیت ۴۴ ساله حکومت اسلامی بلکه انسان‌هایی هستند که جز تحقیر و استثمار شدید و بیحقوقی کامل نصیبی از زندگی نبرده اند.

خوشبختانه بخش وسیعی از جامعه با برخوردی انسانی به مهاجرین افغانستانی، اهداف پشت این توطئه را بخوبی میشناسد و تلاش وسیعی را برای آگاه کردن عده‌ای از مردم که بدام این تبلیغات افتاده‌اند شروع کرده است. جدالی که تلاش میکند تا تبلیغات حکومت و ناسیونالیسم نژادپرست ایرانی را افشا کند و با متحد کردن مردم محروم و زحمتکش مهاجر و غیر مهاجر صف انقلاب علیه جمهوری اسلامی را متحد و تقویت کند. 

حزب کمونیست کارگری به مردمی که فریب این تبلیغات را خورده‌اند و در دام حکومت و راسیست‌های ایرانی افتاده‌اند هشدار میدهد. حزب فعالین و تشکل‌های کارگری و مردمی را به ورود هر چه فعال‌تر به این جدال سیاسی و اجتماعی برای خنثی کردن تبلیغات راسیستی و ضربه زدن به انقلاب و همزمان دفاع از حق کار و تحصیل و شهروندی برای مهاجرین افغانستانی و جلب هر چه بیشتر آنها به صفوف انقلاب فرامیخواند. هرچه این صف گسترده‌تر و قدرتمندتر عمل کند به اتحاد صفوف بخش‌های مختلف مردم اعم از مهاجر و غیر مهاجر و به تحکیم صفوف انقلاب کمک بیشتری خواهد کرد. 

جمهوری اسلامی و راسیست‌های ایرانی در این جدال نیز بازنده خواهند بود و جبهه انقلاب متحدتر، آگاهتر و مصمم‌تر این حیله‌های اسلامی و ناسیونالیستی را پشت سر خواهد گذاشت و به راه خود برای سرنگونی دشمن همه مردم زحمتکش و ستمدیده ادامه خواهد داد. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۳ اکتبر ۲۰۲۳