کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

عاشورای امروز ولایت فقیه !


توافقات سیاسی و اقتصادی و نفتی بین روسیه و عربستان و ترکیه و آمریکا …عاشورای واقعی امروز حکومت اسلامی ایران همین است.


‏گزارش الجزیره انگلیسی از پشت پرده هشتگ براندازم‬…ظریف وزیرخارجه سپاه پاسداران با اشاره به گزارش الجزیره مدعی شد فضای مجازی در تسلط منافقین است …

هزاران عضو گروهک منافقین در آلبانی روزانه مجری پروژه آمریکایی اسرائیلی تولید محتوای ضد ایرانی در شبکه‌های اجتماعی … الجزیره نتیجه میگیرد اکثر محتوای ضد ایرانی فضای مجازی توسط منافقین و شبکه ربات و ترول ها (اوباش) اینترنتی مرتبط تولید می‌شود.

همین یارو ظریف زمانی که با مهندسی سپاه وارد میدان شده بود صفحه ایی در فیس بوک داشت با یک میلیون دنبال کننده…که ما حساب کردیم اگر این رقم یک میلیون واقعی باشد پس تمام مرم ایران را در کنار خودشان دارند!!!

این اشاره به فعال بودن 1500 عضو منافقین در فضای مجازی از آلبانی نکاتی مثبت هم دارد . یعنی اینکه مجاهدین اعضای باقی مانده در آلبانی را به استفاده از تکنولوژی روز مسلط کرده اند و حالا اونا دیگه مثل اصحاب کهف نیستند …. هر چند ذهن من نمیتواند این صحنه را تصور کند .


هفته دیگر حسن روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه از طرف سپاه پاسداران به نیویورک میرود . حدود 100 نفرهمراه جاکش مفت خور دارد و هزینه این سفر سیاحتی دو میلیون دلار برآورد میشود . در آستانه این سفر مفت خوران حاکم ، گروهی به از مفت خوران در سایه هم به نام فرشگرد در آمریکا اعلام موجویت کرد با تلفیقی از گرایشات جمهوری خواه و مشروطه خواه … که رضا پهلوی را برای همبستگی ملی و سوار شدن در دوران گذار معرفی کردند … بالاخره هر کسی یه جوری خودشو سرگرم میکنه !


کاخ سفید از ملاها ضمانت خواست … آمریکا به ماجرای بمب‌گذاری در پاریس و بازداشت دو نفر تروریست حکومت اسلامی ایران در آمریکا به اتهام جاسوسی به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های مخرب حکومت اسلامی ایران اشاره کر د: بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی در ماه آبان علیه حکومت اسلامی ایران هستیم…

امام حسین در زمان واقعه کربلا با خانواده و کودک شیرخواره اش به قصد جنگ عازم نشد … جنبه تاریخی این داستانهای کهن اگر بار فرهنگی و دینی دارد غلط است . عامل پایه ایی این عقب ماندگی هم روشنفکر هر جامعه ایی است . مثل فرهنگی قدیمی که عوام برای علاج به جادوگر مراجعه میکرد تائید فرهنگی خواص … این عوام فقیرفکری و علیل را ذلیل نگه میدارد.


در نوشته های تاریخی مکتوب است که یزید در زمانی و شرایط مشخصی و با کمک مُخهای زمان خودش حاکمیتت سیاسی را قبضه میکند ، حسن و حسین هم همزمان مدعی حاکمییت سیاسی هستند اینها همه از یک قوم قبیله مشترک هستند . یزید با سیاست و مذاکره سهم امام حسن را از حاکمییت نقدا میخرد که معروف به صلح امام حسن است و آن حضرت میرود خانه و حالش را میبرد … ولی امام سوم شیعیان حسین حاضر به فروش نمیشود…پس به حالت قهر و لجبازی تصمیم میگیرد با خانواده اش از قلمرو حاکمییت یزید خارج شود . حسین به قصد جنگ در کربلا مجبور به نشستن نشد حسین در حال عبور بود که یزید در کربلا جلوی او را گرفت … والا از حسین نادانتر و کلا هیج ابلهی هنگام سازوکار جنگی کودک شش ماهه و خانواده را همراه نمیبرد.


در اتاق فکر یزید مشاوران معتقدند که خروج حسین از قلمرو یزید و قهر کردنش به نتهایی مشکلی ندارد . ولی بعد از خروج حسین اگر در هر نقطه ایی از سرزمین شام اعلام خلافت جداگانه ایی بکند آنوقت شقه و شکاف در حاکمیییت سیاسی اجتناب ناپذیر است و به نفع کسی نیست . پس یا حسین اول بیعت میکند بعد خارج میشود و یا اصلا خارج نمیشود.


حسین به هر دلیلی بیعت نمیکند ودرهمان حالت پیک نیکی … مغلوب نیروی جنگی حاکم زمان میشود . امروز و هنوز عوام معتقد مسلمان در سوگ حسین در حالی به عزا میروند که ایران خرابه و نیم سوخته زیر پایشان دیگر رمقی برای لرزیدن هم ندارد.

جناب حمید گرامی حس وطن دوستی شما قابل تحسین نیست همان وطنی که زیر نعلین آخوند و پوتین پاسدار با سیاستهای ضد انسانی شان ، روزانه در حال له شدن است ، همان وطنی که به قول شماها ، امپریالیسم آمریکا در سینی طلایی تقدیم آخوند کرد ، همان آخوندی که با امپریالیسم آمریکا برجام را امضاء کرد …


من علاقه ایی به این وطن با چاشنی ولایت فقیه ندارم و دوست ندارم در زیر حاکمییت سیاسی آخوند سینه بزنم و غش کنم و اونا مستمر در حال ریدن به سر ملت و اختلاس و دخالت در خاورمیانه باشند …


با سیاستهای ضد انسانی امریکا موافق نیستم از جمله جنگ سوریه و حفظ همین حکومت اسلامی ایران با امضای برجام ….ولی به دلیل مخالفت با آمریکا … حاضر هم نیستم برای حاکمان مسلمان در ایران نشادر به خودم فرو کنم … تغییرات ماهوی در ایران به هر قیمت شعار من است .

اسماعیل هوشیار