مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

شیطان بزرگ نمی‌خوابد

https://eb1384.files.wordpress.com/2022/11/xa.jpg

آرتیوم ایگناتیف (ARTYOM IGNATIEV)

ا. م. شیری

ایران پرچم سرخ انتقام برافراشت

در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان اوضاع در ایران تشدید شد. در سومین سالگرد تظاهرات گستردۀ آبان ماه سال ۱۳۹۸، شبکه‌های اجتماعی از مردم خواستند تا به خیابان‌ها بیایند. رویدادهای اصلی در ۲۶ آبان رخ داد، که در جریان آن بیش از ۱۲ نفر، از جمله افسران نیروهای انتظامی در چندین شهر کشته شدند. در روز ۲۹ آبان، حادثۀ مشابه در آذربایجان غربی ایران شروع شد و اعتراضات به درگیری مسلحانه بین ساکنان محلی و نیروهای امنیتی انجامید.

اندکی پیش از این حوادث، در اواسط آبان ماه، سعودی‌ها اطلاعاتی دایر بر «حملۀ قریب‌الوقوع» تهران به اهدافی در این کشور به آمریکایی‌ها داده بودند. چند روز بعد، بایدن اعلام کرد که «ایران را آزاد خواهد کرد». رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کالیفرنیا ناگهان مکث کرد و گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد می‌کنیم». سپس به سرعت افزود: «آن‌ها به زودی خود را آزاد می‌کنند».

ظاهراً ایالات متحده در فضای رسانه‌ای به ایجاد تهدید مصنوعی از سوی ایران شروع کرده است تا: الف- برای «عملیات ویژۀ» اسرائیل علیه ایران بهانه دست و پا کند. ب- مانع از همکاری نظامی-فنی ایران با روسیه شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بلافاصله به بایدن پاسخ داد و گفت که ایران ۴۳ سال پیش آزاد شده است. و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک ویدئوی تبلیغاتی منتشر کرد که آن، حملۀ چندین پهپاد به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را نشان می‌دهد. برای نشان دادن جدیت تهران، پرچم سرخ مجازات بر فراز گنبد مسجد جمکران در ایران برافراشته شد.

برای اسرائیل، تلویزیون ایران تمرین‌های نظامی مانند رزمایش‌های ۲۸ مهر ماه در کنار رود ارس را همراه با اظهار نظرات مختلف پخش می‌کند: «ای اسرائیل، چشمانت را باز کن. این ارتش ایران است. ما از ارس عبور می‌کنیم». از آنجایی که آذربایجان در آن سوی ارس واقع است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواسط شهریور توضیح داد: «ممکن است یک جنگ جدی در قفقاز رخ دهد. این جنگ علیه ایران خواهد بود. اما ما آماده‌ایم»!

همزمان، یگان‌های سپاه به انتقال گستردۀ تجهیزات نظامی خود به مرز آذربایجان، به منطقۀ عمدتاً اقوام آذربایجانی و ترک‌نشین، ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، جمهوری آذربایجان «تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی اسرائیل را در باکو مستقر کرده تا از طریق اراضی ارمنستان هم‌مرز با ایران یک راهرو به منطقۀ نخجوان خود ایجاد کند. ایران با آن مخالف است…».

پیشتر تهران اسرائیل، آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی را به سازماندهی تظاهرات در این کشور متهم کرده بود. اعتراضات در شهرهای مختلف ایران در اوایل اردیبهشت آغاز شد. بیشتر در قسمت جنوب غربی کشور که تاسیسات اصلی نفت و گاز در آنجا واقع است. این تجمعات که به دلیل بحران غذایی و خطر قحطی آغاز شده بود، به سرعت به ضد دولتی فراروئید. شرکت‌کنندگان تظاهرات خواستار سرنگونی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و رئیس جمهور ابراهیم رئیسی بودند. حامیان ولیعهد رضا پهلوی و اعضای سازمان چپ رادیکال مجاهدین خلق، فعالان اصلی تظاهرات بودند.

در خود ایران نیز نوسان اوضاع سیاسی داخلی حداقل از بهار ادامه داشته است. در ماه آبان، اعتراضات کوچکتر، اما خشونت آمیزتر شده است. ستیزه‌جویان مخالف، افسران پلیس، افسران سپاه را می‌کشند، به سمت خودروهای گشت پلیس سنگ پرتاب می‌کنند و از آن فیلم می‌گیرند.

خطر رو به رشد رویارویی مسلحانه با اسرائیل به مشکلات داخلی ایران اضافه شده است. به همین دلیل، پایگاه شناور «شهید رودکی» نیروی دریایی ایران که پهپادهای شناسایی و تهاجمی و همچنین پرتابگرهای موشک بالستیک با قابلیت اصابت به اهداف در اسرائیل را در خود مستقر نموده، عازم دریای سرخ شد.

هر چیزی می‌تواند دلیلی برای تبدیل بی‌ثباتی داخلی به یک رویارویی نظامی شود: اعتراضات، خطر قحطی، حتی قتل‌های سفارشی، مانند ترور یک افسر عالی‌رتبۀ نیروی ویژۀ سپاه قدس (اول خرداد ۱۴۰۱). طبق روایت رسمی، وی بواسطۀ اعضای یک سازمان تروریستی تحت نظارت موساد ترور شد. رهبر ایران این رویداد را عبور از «خط قرمز» خواند و مستوجب «انتقام حتمی» دانست.

مقامات اسرائیلی به تمامی سفارتخانه‌ها دستور آماده‌باش تروریستی داده‌اند. در ماه مه، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت، که ایران «هفته‌ها» با دستیابی به مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد و خاطرنشان کرد که توسعۀ موشک‌های بالستیک، پهپادها و سایر فن‌آوری‌های نظامی ایران به نقطه‌ای که به «واکنش فوری نیاز دارد»، رسیده است.

اسرائیل از ۸ خرداد تا ۸ تیر ماه رزمایش گستردۀ یک ماهه «عبور از افق» برگزار کرد که طی آن جنگ با ایران شبیه‌سازی شد و سناریوی حملۀ هوایی علیه تأسیسات هسته‌ای و نظامی ایران طراحی شد.

لازم به ذکر است که مرحلۀ اصلی تنش در روابط تل‌آویو و تهران پس از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در آزمایشگاه نطنز آغاز شد.

اوضاع در حال حاضر کاملاً مخاطره‌آمیز است. تا اعلام  فرمان استفاده از زور توسط بایدن در ۱۳ آبان علیه ایران، یک قدم وجود دارد و شیطان بزرگ نمی‌خوابد. او برای حمله، نیرو آماده می‌کند. من فقط چند نمونۀ مشخص ذکر می‌کنم.

مهدی ظریف، پسر وزیر امور خارجه ایران در نیویورک ساکن است و برای غول مخابراتی ورایزون (Verizon) کار می‌کند؛ 

عرفان دانش، پسر داود دانش جعفری، وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی شورای امنیت ملی در خارج از کشور اقامت دارد و در فدرال رزرو آمریکا شاغل است؛

امیر، پسر حسین سلامی، فرمانده سپاه نیز در آمریکای مورد تنفر آیت‌الله‌ها زندگی می‌کند؛ 

فاطمه اردشیر لاریجانی، دختر علی لاریجانی، سردار سرتیپ سپاه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس سابق در کلیولند (اوهایو) به شغل و حرفه پزشکی مشغول است؛ 

پسر معصومه ابتکار، معاون خانواده و زنان رئیس جمهور ایران در آمریکا تحصیل و زندگی می‌کند. از قضا، مادری که او را به آنجا، به خاستگاه رویارویی ایران با شیطان بزرگ فرستاد، یکی از جمله کسانی بود که چهل سال پیش به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و دیپلومات‌ها را گروگان‌ گرفتند…

برگرفته از: بنیاد فرهنگ راهبردی

پی‌نوشت:

روند توسعۀ حوادث بعد از ۲۵ شهریور تا امروز، فرامین و دستورالعمل‌های مقامات رژیم‌های امپریالیستی و اعلام آن‌ها بواسطۀ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نشان داد مرگ مهسا امینی یک حادثۀ برنامه‌ریزی شده انتحاری برای شروع حملۀ نهایی در جنگ جنگ ترکیبی امپریالیست‌های غرب علیه ایران بود و وقوع آن بدون همدستی نفوذی‌ها در بدنۀ حاکمیت امکان نداشت. 

امپریالیست‌های غربی و نفوذی‌های آن‌ها در دوایر حاکمیتی ایران بسیار سعی کردند بعد از خروج برنامه‌ریزی شدۀ نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان، پای ایران را به باتلاق جنگ افغانستان بکشانند. آن‌ها تحریکات خود را تحت پوشش مقاومت پسر مجاهد مزدور، احمد مسعود در درّۀ پنج‌شیر که از قضا برناد لوئی فرانسوی آن را رهبری می‌کرد، انجام می‌دادند. خوشبختانه، این تحریکات جواب نداد.

پس از این، تحریکات برای درگیر کردن ایران به جنگ به شکل دیگر، در بخش شمال غرب کشور ادامه یافت. این بار روی نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان تمرکز کردند. این دفعه تحریکات تقریباً جواب داد و ثابت کرد که غربی‌ها در حساس‌ترین نهادهای تصمیم‌گیری ایران نفوذ تعیین‌کننده دارند. برگزاری رزمایش سپاه پاسداران در کنار رود ارس، از یک طرف، نشاندهندۀ ابعاد هولناک نفوذ در مراکز حساس کشور است و از طرف دیگر، تلاشی است برای به محاق بردن فعالیت‌های خرابکارنۀ بزرگترین پایگاه نظامی-اطلاعاتی آمریکا در جهان واقع در ایروان! 

بی‌گمان در اثر همین نفوذ تعیین‌کننده بود، که نهادهای ذیربط به تردد هزاران هزار نفر از مرزهای کشور در طول چند دهه، روان شدن سیل بخش قابل توجهی از جمعیت به بهانۀ واکسیناسیون به ارمنستان و دیگر اقدامات مشکوک چشم فروبستند.

مطالعات نشان می‌دهد که همۀ این اتفاقات و حتی تحریکات نفوذی‌های در نهادهای حاکمیتی، بویژه، رزمایش سپاه پاسداران در کنار رود ارس بواسطۀ بزرگترین پایگاه نظامی- اطلاعاتی آمریکا در جهان واقع در ایروان هدایت و مدیریت می‌شود.

ولذا، بنظر می‌رسد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بدون یک خانه‌تکانی جدی،  بدون مبارزۀ بی‌امان با نفوذی‌ها و آقایان بیش از ۵ هزار آقازادۀ مقیم خارج که بودجۀ چندین سال کشور را صرف عیاشی و خوشگذرانی می‌کنند، نمی‌تواند در جنگ ترکیبی امپریالیسم علیه تمامیت کشور پیروز شود!

بمنظور روشن‌تر نشان دادن واقعیت‌های فوق، پیوندهای بخشی از مطالعات و بررسی‌های انجام شده را ذیلاً ارائه می‌دهم (متن‌های آبی رنگ، پیوند هستند):

۱ــ  تفنگداران دریایی آمریکا در ارمنستان

۲ــ سلاح از دست عمال انگیس برگیرید

۳ــ هر که ناموخت از گذشت روزگار…

۴ــ بشنوید آیات عظام! 

۵ــ باز هم شک دارید؟

۶ــ این هم بهترین پاس ممکن!

۷ ــ اغتشاشات خیابانی در ایران، انتقام آمریکا در مقابل عرضۀ پهپادهای تهاجمی به روسیه

۱ آذر-قوس ۱۴۰۱