مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

شهروندان آمریکایی آماده هستند تا علیه مقامات اسلحه به‌دست بگیرند

شکاف در جامعه آمریکا به ارتش هم رسیدنویسنده: ولادیمیر پروخواتیلوف مترجم: ک. رادین برگرفته از : وب‌سایت روسی «بنیاد فرهنگ استراتژیک»، ۳ ژوئیه ۲۰۲۲ *

نظرسنجی‌ای که توسط انستیتوی سیاست دانشگاه شیکاگو انجام و در ۳۰ ژوئن منتشر شد نشان داد که تقریباً یک نفر از هر سه آمریکایی (۲۸٪) آماده است تا علیه دولت اسلحه به‌دست بگیرد. این افراد احساس بیگانگی از مسئولین می‌کنند. از این ۲۸ درصد افراد مورد بررسی، ۳۷ درصد در خانه اسلحه دارند. نزدیک به ۶۰ درصد از افراد مورد بررسی موافق هستند که دولت «فاسد و نظر سویی نسبت به مردم عادی دارد». ۴۰ درصد به نتایج رسمی ‌انتخابات ۲۰۲۰، زمانی که «جو بایدن» به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، اعتماد ندارند. تقریباً نیمی‌ از پاسخ‌دهندگان از صحبت در مورد سیاست اجتناب می‌کنند. یک چهارم از افراد مورد بررسی گفتند که ارتباط خود را با دوستان خود قطع کرده‌اند زیرا نظرات متفاوتی با آنها دارند. همین تعداد گفتند که به دلیل اختلافات سیاسی از خویشاوندان دوری می‌کنند. شکاف در جامعه آمریکا به ارتش هم رسیده است. سه نظامی ‌بازنشسته، دانش‌آموختگان آکادمی ‌نظامی‌ «وست پوینت»، سرلشگر «توماس مک اینرنی»، سرتیپ « پل والی» و سرهنگ «پل اومرا جونیور» ضمن اعتراض به واکسیناسیون اجباری، دوره‌های «تئوری انتقادی نژادی» و به اصطلاح فعالیت‌های سیاسی مترقی نامه‌ای به رهبری آکادمی ‌با عنوان «خیانت در وست پوینت» ارسال کردند. در این نامه آمادگی برای به چالش کشیدن رهبری آکادمی ‌و وزارت دفاع در مورد این اقدامات ابراز شده است. نظامیان دارای دیدگاه‌های لیبرال، «اعضای بیدار ارتش» نیز نارضایتی نشان می‌دهند. آنها از تصمیم اخیر دادگاه عالی که حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد، خشمگین هستند. اکنون ایالت‌های آمریکا می‌توانند به صلاحدید خود سقط جنین را در قلمرو خود ممنوع کنند. نشریه «Breibart » از پیام‌هایی در شبکه‌های ارتش نقل می‌کند که می‌گویند نمی‌خواهند از کشوری دفاع کنند که در آن سقط جنین ممنوع است.

شمار افرادی که مایل به جنگ برای آمریکا هستند در حال کاهش است. موفق نمی‌شوند تعداد سربازان جدید مورد نیاز برای نگهداری شمار ارتش استخدام کنند. برای نمونه نیروی هوایی ۴۰۰۰ خلبان کمبود داشت. تنها ۲۳ درصد از جوانان برای خدمت سربازی مناسب هستند. بقیه به دلیل چاقی، بیماری، مصرف مواد مخدر، سابقه کیفری مناسب نیستند. از بین افرادی که تناسب اندام دارند، تنها ۹ درصد مایل به خدمت در ارتش هستند. ۵۷ درصد از جوانان آمریکایی به‌سادگی از خدمت سربازی می‌ترسند. آنها بر این باور هستند که بعد از خدمت سربازی دچار مشکلات روحی و جسمی‌ خواهند شد. در سال ۲۰۲۱، مطالعه سالانه‌ای که توسط بنیاد ریاست‌جمهوری و مؤسسه «رونالد ریگان» انجام شده نشان داد که تنها ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها به ارتش اعتماد دارند که ۲۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ است. به دلیل کمبود کادرهای نظامی، پنتاگون مجبور است مقتضیات استخدام سربازان جدید و کارکنان واحدهای نظامی ‌را تنها تا ۹۰ درصد کاهش دهد. سال آینده، ارتش ایالات متحده آمریکا مجبور خواهد شد به ۴۷۳‌هزار سرباز کاهش یابد. این حداقل میزان از سال ۱۹۴۰ است. صحبت در مورد احتمال معرفی خدمت اجباری، که در پایان جنگ ویتنام لغو شده بود، آغاز شده است. افکار عمومی‌ لیبرال از افزایش سریع محبوبیت جنبش محافظه‌کار « Qanon»( گروه افراطی راست که معتقد است توطئه‌ای پنهان از سوی دولت پنهان در آمریکا علیه دولت ــ ملت در جریان است. مترجم) که یکی از هماهنگ‌کنندگان آن مشاور سابق «دونالد ترامپ»، ژنرال «مایکل فلین» است، وحشت‌زده است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی دین عمومی ‌(PRRI)، درصد آمریکایی‌هایی که اصول «Qanon» را تأیید می‌کنند از ۱۴ درصد به ۱۸ درصد در سال افزایش یافته است. از هر چهار جمهوری‌خواه، یک نفر و از هر هشت دموکرات، یک نفر حامی‌ «Qanon» است. نامزدهای «Qanon» در ۲۶ ایالت در رأی‌گیری‌ها حضور دارند. «ده‌ها سیاستمداری که خود را برای مناصب ایالتی یا فدرال کاندید کرده‌اند به «Qanon» می‌پیوندند. آنها ده‌ها میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری می‌کنند زیرا محبوبیت جنبش در بین رأی‌دهندگان همچنان بالاست. جمهوری‌خواهان مهم ــ از کلان اهداکنندگان بانفوذ گرفته تا مقامات منتخب برجسته ــ از جنبش«Qanon» استقبال می‌کنند ــ پرتال لیبرال «گرید نیوز» ضمن خواندن «Qanon» به‌عنوان صدای جامعه راست افراطی، می‌نویسد ، که معتقد است «خشونت ممکن است برای دستیابی به اهداف سیاسی ضروری باشد و جهان توسط گروهی نخبه از خونخواران «پدوفیل» اداره می‌شود».

شکاف سیاسی آمریکا آنقدر آشکار است که متحدان «ناتو» را نگران کرده است. هنگامی‌ که وزرای خارجه ۳۰ کشور «ناتو» برای صرف شام در حاشیه اجلاس سالانه ائتلاف نظامی ‌گردهم آمدند، بحث‌های آنها چرخش غیرمنتظره‌ای پیدا کرد. آنها به‌معنای واقعی کلمه هیأت آمریکایی را با سئوالاتی در مورد عواقب احتمالی تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا در مورد سقط جنین زله کردند. اوضاع در ایالات متحده آمریکا همچنان در حال نوسان است. در شرایط تصمیم در مورد سقط جنین، اعتماد به دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا و مقامات فدرال به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است. تنها ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها به دیوان عالی اعتماد دارند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱، ۳۶ درصد بود. فقیر شدن مردم رو به افزایش است. ۹۳ درصد از آمریکایی‌های شاغل برای مقابله با افزایش قیمت‌ها باید به‌دنبال شغلی پاره‌وقت باشند. از سوی دیگر، «بایدن» چیزی برای ارائه به مردم ندارد، به جز دعوت به دوچرخه‌سواری بیشتر و صبور بودن به خاطر «نجات دموکراسی».

* https://www.fondsk.ru/news/۲۰۲۲/۰۷/۰۳/grazhdane-ssha-gotovy-vzjatsja-za-oruzhie-protiv-vlastej-۵۶۵۸۷.html