تصفیه کاری های درون حاکمیت و قدرت

در نظامهای ایدئولوژیک معمول بوده است که صاحبان قدرت با…

اشکی در پای فراق و فریادی در برهوت تنهایی و…

نویسنده: مهرالدین مشید صدایی که وجودم را تا ژرفنای استخوان لرزاند در…

ترجمه‌ی شعرهایی از ابراهیم اورامانی شاعر عراقی

(١) آمدن بهار و تابستان و  زمستان عادی‌ست  مشکل پاییز است، چو می‌آید، تو می‌روی!. (٢) با…

رسوایی ها!

امین الله مفکر امینی        2024-23-09! به رسوایی هــا ی میهن گره خورده…

فرهنگ روبرو در سیاست!

فرهنگ روبرو در سیاست عبارت از شتاب عمل بسوی نتیجه٬…

هشدار به مردم درون افغانستان و باشندگان شمال کشور

 تحریر از : مهریه شهاب گرچه فعالیت گروپ های مافیایی رهزن…

تشکیل حکومت در تبعید؛ بخشی از راه حل و به…

نویسنده: مهرالدین مشید تشکیل حکومت در تبعید و دراز راه ی…

 مارشال دوستم حکومت جلای وطن می خواهد و طالبان حکومت…

     تحرکات تازه ،عمر طالبان را طولانی تر می سازد.   …

تقسیم جامعه به: نخبه گان- عوام، نژادگرایانه است

Elitetheorie: آرام بختیاری  تئوری الیت-توده ها، ارتجاعی است. جامعه شنایان چپ، تئوری الیت…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید اسلام سیاسی و بی پایگی آن در متون…

بختیار علی محمد

استاد "بختیار علی محمد" (به کُردی: بەختیار عەلی موحه‌مه‌د)، شناخته…

آرمان ضداجتماعی-ضد ترقی در عرفان

دکتر بیژن باران آیا عارفان ضداجتماعی بودند؟ آیا رفتارشان با…

              پروژه تاپی (TAPI)

نوشته کریم پوپل مورخ۱۶.سپتمبر.۲۰۲۴ کالنگ دنمارک                                  انتقال لوله گاز از ترکمنستان به هند پس…

نشانه هایی از رستاخیز مردمی و نگرانی های رهبران طالبان

نویسنده: مهرالدین مشید آنسوی افق های تاریک و طلوع خورشید آزادی…

صید گرفتار 

چو برگی در شکنج پنجه های باد پاییزم  به خواری و…

داستان «تو را دوست دارد!»

نویسنده «تولگا گوموشای» مترجم «پونه شاهی» نگهبان کلاس‌ام، بنابراین، در طول…

ترجمه داستان «علی بابا و چهل راهزن»

نویسنده «آنتوان گالاند»؛ مترجم «اسماعیل پورکاظم» در زمان‌های بسیار پیش از…

دولت از اسلام یا در اسلام؟

دولت از اسلام عبارت از حکومت قانون استکه: ارزش های…

دل صدپاره 

رسول پویان  اگر یک لحظه گـردد در تمام عمر همدردم  ز ژرفای…

نگاهی به برخی از لایه های اجتماعی

ترجمه. رحیم کاکایی یوری آنتونوف اساساً، هر فرد و هر گروه اجتماعی…

«
»

سفر وزیر دفاع فدراسیون روسیه به جمهوری دموکراتیک خلق کره

Визит Шойгу в КНДР – важная веха выстраивания новых отношений с этой соседней дружественной страной

آناتولی کوشکین (Anatoly KOSHKIN)، دبیر شورای علمی انجمن تاریخی-نظامی روسیه، دکترای علوم تاریخ، استاد دانشکدۀ کشورهای شرق

ا. م. شیری

دیدار شایگو از جمهوری دموکراتیک خلق کره، نقطۀ عطف مهمی در ایجاد روابط جدید با این کشور دوست و همسایه، و در عین حال هشداری است به «ناتوی خاور دور» که واشنگتن و توکیو ساخته‌اند.

این خبر که سرگئی شایگو، وزیر دفاع جمهوری فدراتیو روسیه به دعوت رسمی پیونگ‌یانگ در روزهای ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه از جمهوری دموکراتیک خلق کره دیدن کرد، به عنوان شاهد دیگری از خودداری مسکو از پیوستن به تحریم‌های اقتصادی و سایر تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده و اقمار آن بر علیه مردم کر‌ۀ دموکراتیک که علیه امپریالیسم آمریکا می‌جنگند، در مرکز توجه جهان قرار گرفت. در عین حال، این دیدار هشداری بود به سیاستمداران و نظامیان واشینگتن و توکیو که از همکاری نظامی روسیه و کرۀ دموکراتیک بیم دارند.

После выставки лидер КНДР и глава российского Минобороны посмотрели концерт. На мероприятие была приглашена не только российская делегация во главе с Шойгу, но и члены партийной и правительственной делегации Китая. На фото: Ким Чен Ын, Сергей Шойгу и председатель постоянного комитета Всекитайского собрания народных представителей Ли Хунчжун на концерте

بخصوص اینکه، شایگو در جشن‌های هفتادمین سالگرد پیروزی مردم کره در جنگ آزادی‌بخش میهنی ۱۹۵۰-۱۹۵۳ شرکت کرد. همانطور که اطلاع دارید، در دورۀ یلتسین، دولت و تبلیغات وقت روسیه برای جلب رضایت آمریکایی‌ها این نسخه را که جنگ کره در سال ۱۹۵۰ گویا از سوی پیونگ‌یانگ با رضایت و حمایت اتحاد شوروی و شخص استالین به راه انداخته شد، به شدت تبلیغ می‌کردند.

وزیر دفاع روسیه تنها به قصد شرکت در جشن‌ پیروزی به پیونگ یانگ سفر نکرد، بلکه در آنجا اعلام کرد: «این سفر به تقویت روابط نظامی روسیه و کرۀ دموکراتیک کمک خواهد کرد و به نقطۀ عطف مهمی در توسعۀ همکاری بین دو کشور تبدیل خواهد شد».

همانطور که معلوم است، رهبری جمهوری دموکراتیک خلق کره با درک عمیق اهداف و مقاصد عملیات ویژۀ نظامی فدراسیون روسیه در قلمرو جمهوری اوکراین اتحاد شوروی سابق، حمایت و همبستگی کامل خود را با مردم و حاکمیت روسیه از همان ابتدا اعلام نمود و کیم جونگ اون، رهبر کره با ارسال پیام تبریک بمناسبت «روز روسیه» به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، برای ملت و دولت روسیه که در مبارزه با امپریالیست‌ها از حق حاکمیت و آیندۀ خود دفاع می‌کنند، آرزوی سعادت و پیروزی کرد.

Ким Чен Ын рассказал Шойгу о вооружениях и боевой технике, которые разрабатываются по плану развития обороны, отмечалось в сообщении радио «Голос Кореи»

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، معاون شعبۀ تبلیغات کمیتۀ مرکزی حزب کارگران کره گفت: کرۀ دموکراتیک همیشه با ارتش و مردم روسیه در یک سنگر خواهد بود. وی ابراز عقیده کرد که هر سلاحی که آمریکایی‌ و غربی‌ها به آن افتخار می‌کنند، در برابر روحیۀ رزمندگی و قدرت شکست‌ناپذیر ارتش و مردم قهرمان روسیه، به آهن پاره تبدیل می‌شود و به خاک می‌افتد. کیم یو جونگ در مورد بحران اوکراین هشدار داد: «اگر دولت او (زلنسکی) تصور می‌کند که با رفتن به زیر چتر هسته‌ای آمریکا، که از قضا سوراخ‌های زیادی هم دارد، می‌تواند از رگبار موشک‌های روسیه جلوگیری کند، در این صورت، او و دولتش در آخرین راه اشتباه قدم بر می‌دارند».

ما قبلاً در بارۀ این واقعیت صحبت کرده‌ایم که در زمانی که کشورهای ناتو نیروهای مسلح اوکراین را با مزدوران متعدد خود پر می‌کنند و ارتش اوکراین را بطور نامحدود به سلاح‌های مرگبارتر مسلح می‌کنند، مسکو نباید از پذیرش داوطلبان کشورهایی که مقابله با تلاش‌های آمریکا و اقمارش برای حفظ سلطه و دیکتاتوری خود در جهان را منصفانه می‌دانند، خودداری کند. بخصوص اینکه مردم کرۀ دموکراتیک چندین دهه است که تحریم‌های خفه‌کننده و انواع فشارهای آمریکا، ژاپن و سایر کشورهای غربی را تجربه می‌کنند. همانطور که در گزارش‌های مختلف آمده است، کارگران جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌توانند در بازسازی شهرهای ویران شدۀ دونباس بدست نازی‌های اوکراین، کمک‌های قابل توجهی ارائه دهند.

Ким Чен Ын и Шойгу также осмотрели межконтинентальные баллистические ракеты с мобильными пусковыми установками, бронетехнику

لازم به ذکر است که پیش از این، الکساندر کازلوف، وزیر منابع طبیعی و رئیس کمیسیون مشترک بین‌دولتی فدراسیون روسیه و کرۀ دموکراتیک گفته بود که روسیه قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضۀ غلات به جمهوری خلق کره را آغاز کند. رئیس روسی این کمیسیون مشترک علاوه بر برنامه‌ریزی برای تجارت گوشت و غلات، با همتای کره‌ایی خود در مورد همکاری دو کشور در زمینۀ استفاده از منابع زیر زمینی گفتگو کرد. او گفت: «منابع معدنی جمهوری دمکراتیک خلق کره سرشار از انواع مختلف مواد خام است. پس از رفع محدودیت‌های کووید در این کشور، ما آماده‌ایم متخصصان خود را در بحث اجرای پروژه‌های اکتشافی مشترک مشارکت دهیم‌».

من اطمینان دارم که این‌ مسائل و سایر موضوعات مربوط به کمک و همکاری متقابل در دیدار با رفقای جمهوری خلق کره که کمک‌های ارزشمند خلق‌های اتحاد شوروی به مبارزات رهایی‌بخش آن‌ها با اشغالگران ژاپنی و متجاوزان آمریکایی را به خوبی به خاطر دارند، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

برگرفته از: بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/07/28/

۶ مرداد-اسد ۱۴۰۲