کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

سایت گویا نیوز !


نخستین نشست خبری پروژه ققنوس روز جمعه در دانشگاه جرج واشنگتن با سخنان رضا پهلوی پسر شاه سابق ایران برگزار شد . در این نشست رضا پهلوی که خودش را وارث و ولیعهد برای ایران میداند یکی از هدف‌های این پروژه را استفاده از دانش متخصصان ایرانی برای بازسازی خودش در سیاست ذکر کرد . رضا پهلوی و خانواده اش در مفت خوری سوابق درخشانی دارد .

رضا پهلوی که از طرف کاخ سفید شاهزاده لقب گرفته است ابراز امیدواری کردکه همه خایه مالان ایرانی به این طرح مفت خوری بپیوندند…

پروژه ققنوس یک پروژه ” سیاسی علمی تخمی ” است که از گروه‌های مختلف علمی ، سیاسی و تخمی تشکیل شده است . دکتر الهیار کنگرلو دانشمند بخش نوروبیولوژی و فیزیک مغناطیسی دانشگاه کلمبیا و مؤسسه روانپزشکی نیویورک مدیریت علمی پروژه ققنوس را بر عهده دارد . وتمامی مخارج این پروژه سیاسی را کاخ سفید به عهده دارد . در بخش تخمی آن هم مداحانی هستند که برای گذشته اشگ میریزند…

در این قسمت با هم بخش تخمی پروژه ای سیاسی را آنالیز میکنیم …

چگونگی ضربه ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ و کشته شدن موسی خیابانی…

یک مثنوی جدید توسط یک ابلهی عقب مانده ایی منتشر شد در کنار آنالیز جهانی فوتبال و عملکرد اف بی ای و جوایز اسکار و دهه فجر و راهیان نور و راندمان مافیا و قیمت گوشت بز و باقی وقایع کهکشان راه شیری این بار کشف کرد که ضربه نظامی سیاسی نوزدهم بهمن 1360 تقصیر خودشان بود .

طولانی بودنش مثل قصه حسین کرد شبستری است ، تیترش را در بازار صفی علی شاه دیدم در میان اجناس قدیمی و اوراقی مثل تارزان زنگ زده و آدامس جویده شده و …نیازی به ادامه نبود .

دکه ای به نام گویا داریم … زمانی که خرمگس قصه ما تصمیم گرفته بود وزوز کنان در فلک سیاسی رهبری اپوزسیون را به دست گیرد ، ابتدا از همین دکه گویا شروع شد با همراهی اسکولانه خودنویس . و اینجوری خرمگس قصه آن شد که حالا میبینیم .

کلاس دوم دبستان حکایت تصمیم کبری را داشتیم و حالا رسیدیم به گویا … در داستان تصمیم کبری همان زمان بی خبر ماندیم ولی در تصمیم گویا از همان ابتدا معلوم بود خبری نیست به جز تیترهای جاکشی سیاسی …

راسش دقیق نمیداتم صاحب دکه گویا کیست ؟ فقط میدانم در کار دکه و فروش آدامس و پفک … کمی با تجربه است و کمی تا حدودی هم شش و هشت میزند…

ما مجموعا یک تاریخ داریم و یک تجربه که در رفتارهای سیاسی تاریخ تکرار نمیشود . پس آنچه اتفاق افتاد تکرار نمیشود و همین تاریخ تجربه ای است که در زمان خودش اجتناب ناپذیر بود و نتیجه اش میوه شیرینی نیست تاریخ یعنی آنچه گذشت ، تجربه به چگونگی آن تاریخ ربط دارد و تمامی این مجموعه بعد از اتفاق فقط به درد ثبت شدن میخورد … اگر کسی دنبال مقصر برای وقایع 40 سال پیش میگردد حتما از خودش و پدرش و اجداد میمونش در بالای درخت شروع کند .

جنگ جهانی دوم دیگر تکرار نمیشود ولی حالا عمده آنالیزها دنبال این نیست که مقصر هیتلر بود و یا مقصر فقط هیتلر … الان ذره بین ها که برای آنالیز میگذارند روی آن تاریخ و اتفاق نامیمون …زمان و مکان و شرایط اقتصادی تمامی اروپا و شرایط اجتماعی آلمان و خلاصه یک مجموعه عظیمی از وقایع را در کنار هم میگذارند و به ظهور هیتلر میرسند و فقط با همین نگاه علمی در جنگهای جهانی فرضی بعدی ، شما شاهد هیتلری دیگر نخواهید بود .

برسد به دست آن جاکش گویایی که مثل عقب مانده های ریقو دنبال مقصر برای اتفاقات 40 سال پیش میگردد و آن رسانه قرمساقی که به این تیترهای انحرافی انعکاس میدهد .


محمد توسلی، دبیر کل نهضت آزادی، در نامه ای از توی قبر مشترکش با خمینی نوشته که سیاست کنونی آمریکا و تحریم علیه حکومت اسلامی ایران خیلی بد است.نهضت آزادی ایران پس از تحول سیاسی 1357 در کنار جبهه ملی دولت موقت اسلامی را تشکیل داد و از جمله گروهایی بود که برای سفت شدن جاپای خمینی خیلی زحمت کشید . اما پس از آن توسط خمینی به حاشیه رانده شد و نهضت مشغول مالاندن تخم عظما شد و حالش را میبرد . نهضت خواهان اجرای توافق‌های بین‌المللی با حکومت اسلامی شده و مافیای ولایت فقیه را “ضامن صلح و امنیت جهان” دانسته است.


چی بگم ننه ؟

اتحاد دمکراتيک آذربايجان – بيرليک، جنبش جمهوريخوهان دموکرات و لائيک ايران، حزب تضامن دمکراتيک اهواز، حزب دمکرات کردستان ايران، حزب دمکرات کردستان، حزب کومه له کردستان ايران، حزب مردم بلوچستان، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، شورای موقت سوسياليستهای چپ ايران و کومه له زحمتکشان کردستان ، در جلسه‌ای در شهر هانوفر آلمان با عنوان “همبستگی برای آزادی و برابری در ایران” اعلام موجودیت کرده‌ است.

این ائتلاف با 20 شرکت کننده و درود به روح پرفتوح امام خمینی آغاز به کار کرد و به زودی شاید سهامش صعود کند ، ائتلاف از گروه‌های چپگرا و گروه‌های متمرکز بر حقوق اقوام مختلف در ایران تشکیل شده است. ائتلاف میگوید حتما سرنگون میکند…


چی بگم بابا ؟

بعضی چه تلاشی میکنند تا ثابت کنند پوتین و خامنه ای و اسد از ترامپ بهترند … کاخ سفید البته انبوهی اشکال اساسی دارد ولی در مقایسه با پوتین و خامنه ای و اسد…صد رحمت به کاخ سفید . اینقدر هم برای خنثی کردن اثرات نشادر خودتان را به درودیوار نکشید . به قول قدیمها اگر صد سال از بی گوشتی بمیرم ، کلاغ از پشت قبرستون نگیرم .


23.02.2019
اسماعیل هوشیار