زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

روز چهل و پنجم جنبش مردم ایران …

فرمانده سپاه: امروز آخرین روز شرارت شما بود، جون مادراتون دیگر به خیابان نیایید . بیچاره مون کردید …


اینها ظاهرا هنوز فاز جدید را جدی نگرفته اند مثل اون آخوندی که گفته بود همه چی تمام شد و مردم رفتند خانه … یعنی خیلی دوست دارند همه چی برگردد به پارسال مثلا …


زنجیره اعتراضی معترضین ایرانی در خارج کشور با فراخوان حامد اسماعیلیون انجام شد … کاملا مشخص است جریان حامد اسماعیلیون زیر فشار 2 تیغه یک قیچی است . حکومت اسلامی در ایران و بازماندگان سلطنت درخارج ایران !


یک هفته بعد از فراخوان حامد اسماعیلیون ، ناگهان رضا پهلوی هم فراخوان شاهنشاهی داد برای همان روز و گفت این روز تولد کورش واس ماست …

اینکه کورش چه شخصیت عقب مانده ایی داشت موضوع این نوشته نیست … این روزها زن و مرد و کودک ایرانی در خاک و خون است و حضرات دنبال تولد کورش و هخامنش عقب مانده ضد زن هستند ؟


در همان فراخوان برلین بازماندگان سلطنت محک خوردند ولی نمیدانم چی در ذهشنان گذشت که باز هم خیز برداشتند . حرکت در سایه دیگران ، کودتا ، توطئه، لقمه های حاضری … تمام شیرازه نظام سلطنتی در ایران است . لقمه خیلی بزرگتر از دهان همایونی است .

حتی آمریکایی ها از بالا واسطه شدند چند سال پیش تا به هر شکلی پرچم و هژمونی سیاسی را به دست سلطنت بدهند و البته مجاهیدن قبول نکردند کاری ندارم که مجاهدین و کمونیست چقدر اشکال یا خوبی دارد ولی آخه این شیربرنجم شد جلودار که غرب میذاره پشت ویترین ؟


یکی هم نظرش این بود بازماندگان سلطنت از طرف غرب در مدیا هست به اسم شاهزاده ، به خاطر وزن سیاسی شان نیست . کلا مدیا در غرب عادت دارد هر آشغالی را بگذارد زیر زده بین و لقمه نان و خون ببرد سر سفره … تا همین چند سال پیش مدیای اروپایی از ایران برنامه های مبسوط  پخش میکردند که فرهنگ بسیجی توسط بسجی به نام فرهنگ ایرانی را تبلیغ میکرد ! یعنی همین فرهنگ آدمشکان امروزی !

رسانه مربوطه خوب میدانست چه خبر است و آگاهانه تریبون به قاتل های داخل میداد به نام فرهنگ ایرانی !


رضا پهلوی بارها گفته هیچ مقامی برای خودش نمیخواهد . همان شاه و فرمان شاهانه دادن براش کافی است . این هم بی دلیل نیست رضا پهلوی شاید عاشق شاه شدن نباشد ولی میداند با همین کارنامه 43 سال هیچ کاری نکردن فقط در شاه شدن شانس دارد . یعنی فرض کنید که اینها در پوزسیون سیاسی و حزبی سیاسی قرار بگیرند اولین شرط موفقیت هر حزبی داشتن کارنامه عمل است که شما در این 43 سال کجا بودی و چه کردی ؟ وسلطنت برای هیچ کاری نکردن طلبکار است . در هیچ سیستمی برای هیچ کار نکردن امتیازی نمیدهند به جز سلطنت …


عده ایی هم معتقدند بازماندگان سلطنت پولشان ته کشیده دنبال پول و چپو کردن راحت هستند که بیایند یه چند میلیارد دیگر بزنند و ببرند… هنوز مزه اون چند میلیاردی که در 1357 چپو کردند و بردند زیر زبانشان است !


البته بازماندگان نظام سلطنتی همیشه در تلاش هستند که پول راحت ببرند … از جمله از طریق علیرضا نوری زاده میرفتند و از عربستان سعودی به نام سلطنت پول میگرفتند و بین خودشان تقسیم میکردند . ویکی لیکس که اسناد را افشا کرد ناگهان معلوم شد این نوری زاده رابط بین بازماندگان سلطنت ایران و
 خاندان سعودی بوده . و حتی سعودی ها در مدارک شان از نوریزاده به عنوان علیرضا کذاب اسم برده بودند . فرح پهلوی هم همان زمان مصاحبه داشت با نوریزاده و مثلا تمامش کرد.


بازماندگان سلطنت خیلی بد چرتکه میزنند . همان بعد فراخوان برلین باید روششان را عوض میکردند و یا کلا بی خیال میشدند . اگه میشد تا حالا شده بود .


کلام آخر : چند بار از زبان بازماندگان سلطننت شنیدم که میگفتند تحول سیاسی سال 1357 کار مجاهدین و کمونیست است و شعار مرگ بر اینها در خارج ایران به همان خاطر است …


نه جناب ، در زمان تحول 1357 کمونیست و مجاهد همه در زندان اعلحضرت شما بودند وعملا برایشان امکان نداشت که خمینی را از حجره های نجف به پاریس ببرند و حدود 2000 خبرگزاری امام در در ماه بندازند به مردم ایران .

کمی تاریخ بخوانید که بدانید بحران مالی غرب در دهه 1970 میلادی و نشست گودولوپ و تصمیمات سیاسی غرب زیر چتر جنگ سرد و بقیه حواشی آن چه بود وچراغرب یهویی فرش سرخ را از زیر پای همایونی کشید و انداخت زیر پای شیخ ؟



اسماعیل هوشیار
30.10.2022