نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

دستگیری سیصد کودتاچی درفرانسه و نقش احتمالی جمهوری اسلامی

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

هم زمان با چهاردهم ژوئیه سالگرد انقلاب کبیر فرانسه روز گذشته سیصد کودتاچی که قصد داشتند کاخ ریاست جمهوری، کاخ نخست وزیری، سنا و مجلس شورای فرانسه را اشغال کنند، توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. نام این گروه؛ جنبش چهاردهم ژوئیه می باشد. به گفته خبرنگار روزنامه فیگارو این گروه سال گذشته در ماه مارس 2014، دراینترنت شکل گرفت وهدف آن بدست گرفتن قدرت سیاسی از طریق کودتا با پشتیبانی نیرو های ارتش و پلیس فرانسه می باشد. یک کمدین فرانسوی آفریقایی تبار به نام دیودونه امبالا امبالا، و دوست و همکار نزدیک او آلن سورال مقاله نویس چپگرای فرانسوی، که هر دو روابط بسیار نزدیکی با جمهوری اسلامی دارند در صدر مبلغین و پشتیبانان این گروه کودتاچی می باشند.

دیودونه امبالاا امبالا و یار همراهش بار ها به ایران سفر کرده اند، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، دیودونه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران و سپس پاریس اظهار کرد که قرار است بیش از صد میلیون یورو برای تهیه فیلم هایی در تبلیغ جمهوری اسلامی و بر ضد اسرائیل از دولت ایران دریافت کند.

دیودونه از مخالفین سرسخت یهودیان و اسرائیل می باشد و در فرانسه بار ها در دادگاه های این کشور محکوم به زندان معلق و جریمه نقدی شده است. دیودونه که معنی نامش به فارسی ( خداداد) می باشد اغلب در برنامه های فکاهی خود مرتباً علیه یهودیان و اسرائیل مزه پرانی می کند و به همین دلیل دارای طرفداران بسیاری در میان جوانان مسلمان و عرب تبار فرانسوی می باشد. نشریات فرانسوی از کمک های مالی جمهوری اسلامی به فهرست افراد ضد صهیونیسم فرانسه که توسط دیودونه به ایران ارائه شده است پرده برداشتند.

مدت ها است که جمهوری اسلامی با صرف هزینه های کلان در پی نزدیکی به روزنامه نگاران و افراد مؤثر در جامعه فرانسه می باشد، در اوائل ماه ژوئن 2015، ژیل مونیه، روزنامه نگار چپ گرای فرانسوی وکارشناس مسائل عراق و خاورمیانه در سفری به ایران میهمان مقامات جمهوری اسلامی شد و کنفرانسی در پشتیبانی از حقوق ایران در مورد مسائل اتمی در تهران برگزار کرد. این روزنامه نگار فرانسوی روز پس از امضای موافقتنامه میان ایران و پنج به اضافه یک در وین طی یک مقاله در سایت شخصی خود  از پیروزی ایران در این مذاکرات سخن گفت در صورتی که به گفته کارشناسان ایران در این مذاکرات در ازای دست برداشتن از بلند پروازی های اتمی و نظامی بجز رفع تحریم های اقتصادی که  آن هم در ششماه آینده اجرا خواهد شد چیز مهمی بدست نیاورده است.

گروه چهاردهم ژوئیه از اعضاء و طرفداران خود خواسته بود که در بامداد روز چهاردهم ژوئیه 2014 ، در میدان کنکورد که به کاخ های رئیس جمهور، نخست وزیروهمچنین مجلس سنا و نمایندگان فرانسه نزدیک است گرد آیند تا طرح خود را اجرا نماید، لیکن به دلیل برگزاری مراسم رژه نظامی چهاردهم ژوئیه در میدان کنکورد و خیابان شانزه لیزه این اقدام آنان بی نتیجه ماند.

اعضای گروه پس از پایان مراسم رسمی بعد از ظهر بصورت غیرقانونی درمیدان کنکورد جمع شدند و پلیس اکثر آنان را که سیصد نفر بودند دستگیر کرد.آمار رسمی اعضای این گروه تاکنون سیصد و پانزده تن می باشد. این گروه روی احساساتی شدن و تحریک نیرو های مسلح فرانسه که در چهاردهم ژوئیه مشغول رژه نظامی بودند حساب می کرد.

جنبش چهاردهم ژوئیه خود را به عنوان یک؛ جمع مردم ساده فرانسه معرفی می کند که قصد دارد تصمیم گیرندگان کشور را تغییر دهد و اصلاحات عمیق در کشور ایجاد کند. این گروه ادعا می کند که دارای حدود ده نماینده خارج از هرگونه وابستگی سیاسی و مذهبی می باشد. در واقع این جمع کوچک تئوری های توطئه مطرح می کند.

طرفداران این گروه میخواهند واکسیناسیون ممنوع شود و پزشکی سنتی را جایگزین نمایند. این گروه می گوید کسانی که مطیع اتحادیه اروپا می باشند خیانتکارند. دیگر ادعا های این گروه افشای بدهکاری های ساختگی توسط بانکداران می باشد، گروه چهاردهم ژوئیه معتقد است این توطئه سرمایه داران و بانکداران برای ایجاد فشار های اقتصادی بر مردم می باشد. گروه جنبش چهاردهم ژوئیه آمریکا را نیز متهم به (هدر دادن دارایی های اجداد اروپاییان ، صنایع، فرودگاه ها ) و… فهرست درازی را ردیف می کنند.

اریک فیوریل، سخنگوی این گروه مدعی است که واژه خرد مردمی! را او ساخته است. او می گوید که بجای مدیریت و هدایت جامعه بدست طبقات بالای سیاسی در حکومت جمهوری، بهتر و منطقی  است که شهروندان بدون هیچ انتخاباتی باتوجه به موقعیت اجتماعی خود، یا احزاب و گروه ها به خدمت مردم همت گمارند و بجای شرکت های چند ملیتی اقتصادی، هدایت جامعه را شهروندان بدست گیرند.

فعالیت این گروه در چند هفته پیش شدت گرفته است، این گروه امیدوار است بتواند شمار اعضایش را به دوهزار تن برساند. گروه با ایجاد  شورای ملی انتقال حکومت، در پی آن است که در پایتخت و استان های مختلف اماکن دولتی و استراتژیک فرانسه را به اشغال خود در آورد و با تنظیم یک قانون اساسی تازه یک حکومت موقت تشکیل دهد. در تاریخ هیجدهم  ژوئن 2015 میلادی گروه یک سایت تازه اینترنتی ایجاد کرد و خود را تنها مسئول قانونی ملت فرانسه نامید.

جنبش چهاردهم ژوئیه با تولید و پخش کلیپ های اینترنتی در شبکه های اجتماعی دست به تبلیغات فراوانی زده است، برخی از این کلیپ ها را هزاران نفر بازدید کرده اند در برخی موارد شمار بینندگان این کلیپ ها از مرز یک میلیون تن گذشته است.

پانزدهم ژوئیه 2015

منابع:

http://www.mouvement-14-juillet.fr/

http://rue89.nouvelobs.com/2013/10/21/les-iraniens-ont-ils-finance-liste-antisioniste-dieudonne-246809

http://www.france-irak-actualite.com/2015/07/nucleaire-l-iran-droit-dans-ses-bottes-face-aux-exigences-occidentales.html

http://www.france-irak-actualite.com/2015/07/accord-de-vienne-sur-le-nucleaire-une-indubitable-victoire-pour-l-iran.html