اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

«
»

در سرازیری نیازی به شتاب نیست !

خبری را 2 روز پیش در فضای مجازی دید جدی نگرفتم ، دوباره دیدم و هی دیدم . فرض گرفتم خبرادغام سپاه در ارتش جدی است ، بر خلاف نظر کاربری که نوشته بود سپاه میخواهد در پوشش ارتش به خرابکاریهای خودش ادامه دهد ، من نظرم این نیست . در مسیر برجام غرب صراحتا به اطلاع همه دنیا ازنیویورک رساند که برجام وتوافق جدید میخواهد که شامل عقب نشینی حکومت اسلامی ولایت فقیه از خاورمیانه هم میشود ، یعنی یک جرعه بزرگ از زهر برجام . در قدم بعد و شاید آخرین جرعه ، غرب اهرم حقوق بشر را وارد میکند و فشار را تا حدی بالا میبرد که سیستم ولایت فقیه مثل بنای موریانه زده میریزد .


وقتی درکشورهای خاورمیانه دخالتی نباشد و اهرم حقوق بشر هم وارد شود و عمل کند ، موجودیت سپاه پاسداران موضوعییت ندارد . در این حالت باید سپاه قاعدتا منحل بشود که مثل تُف سر بالا سیستم این کار را قبول نمیکند . ولی حالت ادغام در ارتش واقعی تر است . وقتی بدنه سپاه در ارتش ادغام شود هژمونی دیگر با سپاه نمیتواند باشد و ارتش هم به قول حسن روحانی اساسا در سیاست دخالت نمیکند . سر قضیه ( خامنه ای و فرماندهان اصلی سپاه ) هم مجبور میشوند به آرامی بازوهای اقتصادی و سیاسی را جمع کند . در تمام ارتشهای دنیا رکن دوم هست وبقیه دایره های تفتیش عقاید سپاه میروند به موزه . یعنی با ادغام بدنه سپاه پاسداران درارتش همه چیز به آرامی حالت برعکس و متعارف میگیرد که اسمش استحاله است .


حسن روحانی چند روز پیش سیخی به سپاه زد و گفت در اقتصاد وسیاست دخالت نکنید و اگر چه سخنگوی سپاه چند روز پیش خطاب به حسن روحانی جواب داد : یادت هست امام خمینی گفت اگر سپاه نبود کشور هم نبود …. حالا یه کشوری هست دور هم میچاپیم و میخوریم اینقدر به ما سیخ نزن …. ولی حکایت قوانین مسیر برجام با دوران طلایی امام خمینی کاملا در تضاد است .

غرب دنبال توافق مکمل برجام است ،رئیس جمهور فرانسه در کنگره آمریکا گفت : بدون جایگزین جامع‌تر، نباید برجام را رها کرد آمریکا میگوید نمیخواهد رها کند ولی باید کامل شود . رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت گفته است، رییس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران، برجام، خارج خواهد شد . وزیرخارجه ولی فقیه ظریف میگوید : حجاب اجباری در نظام ما قانون است و بی حجابی تا 2 ماه حبس دارد ! اگر آمریکا از برجام خارج شود حکومت اسلامی هم خارج میشود…این دیگه خیلی جدید بود ظریف رسما قاط زده ، خروج هیچکس حتی اروپا معنایی ندارد . تمام اعتبار یا وزن برجام به آمریکا گره خورده است .


و بالاخره حسن روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه با عصبانییت گفته است : برخی فکر می کنند که کاخ سفید باید دربارۀ سرنوشت کشورهای خاورمیانه تصمیم بگیرد. آمریکا چشم طمع به ذخایر نفتی و میلیاردها دلار ذخایر ارزی کشورهای عرب بیچاره مظلوم خاورمیانه دوخته است و کلیه موضعگیری ها و سیاست ها در غارت این منابع و ثروت ها تنظیم شده اند. حسن روحانی در ادامۀ این سخن، رئیس جمهوری آمریکا را “جیره خوار” عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه خواند.

ای بابا حاج حسن چه دل پری داری ؟ این همان آمریکایی است که در 1357 سند منگوله دار ایران را شش دونگی تقدیم شماها کرد و از حجره های نمدار حوزه تا پاریس و درخت سیب تا ایرفرانس و ایران … الان 40 سال است که فقط شماها را کردیت سیاسی میدهد تا شما ملت ایران را به خاک سیاه بنشانید ، این همان آمریکاست ، حالا منافعش ایجاب میکند تا کاری دیگر کند ، البته منم از دست سیاستهای این گنده لات دنیا عصبانی هستم ولی ببین مدنی هستم و مثل تو عربده نمیکشم ….

اسماعیل هوشیار