مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

در جامعه که فساد حاکم باشد صلح تامین نمیگردد

فرهاد

های آدم ها.

ای گلوی کوچه ها را گام تان خنجر

ای سکون خواب شهر از دست تان  نارام

ای تنور خود سری ها را شما هیزم

ای حضور دشمنی ها را شما پیغام

ای به خون همدیگر دستان تان رنگین

ای نموده دشمنی با خویش

از آغاز تا انجام

(فانی)

نماینده سازمان ملل متحد در گزارش اخیر سالانه اش وضعیت افغانستان را از لحاظ امنیتی نگران کننده خوانده افزود افزایش حملات طالبان و سایر هراس افگنان چالش های امنیتی را در افغانستان افزایش داده از موجودیت پناه گاهای هراس افگنان در داخل پاکستان نیز یاد آوری نمود وی میگوید اگر انتخابات بموقع در افغانستان تدویر نگردد مشروعیت دولت افغانستان زیر سوال قرار میگیرد.

نماینده افغانستان  نظر نماینده مذکور را  تایید مسدود ساختن پناه گاهای هراس افگنان  را یک گام حیاتی خواند.

نماینده پاکستان گفت

پناه گاهای امن برای هراس افگنان در پاکستان وجود ندارد این ادعاها دروغ است افزود راه حل تامین صلح در افغانستان از طریق جنگ ممکن نیست باید نماینده گان  دولت و مخالفین از طریق گفتگو با هم به توافق برسند.

بتاریخ 30 قوس سال جاری معاون ریس جمهور امریکا در یک سفر که از قبل اعلان نشده بود وارد کشور ما گردید وی در بخش از صحبت هایش گفت: پاکستان سالهاست پناه گاهای امن را برای طالبان و هراس افگنان ایجاد کرده است  در این رابطه به سران پاکستان هشدار داد در صورت عمل نکردن بر ضد هراس افگنان برای پاکستان ناگوار خواهند بود افزود نظامیان افغانستان به حمایت ما وظایف خویش را انجام میدهند به پیروزی  ها نزدیک شده اند.

مردم و آگاهان در رابطه به اظهارات نماینده سازمان ملل متحد و معاون ریس جمهور امریکا  دیدگاهای خویش را چنین بیان داشته اند.

 در حالیکه سال 2017 میلادی خونین ترین سال برای افغانستان بود گروه های هراس افگن طبق سناریو ادارات استخباراتی کشور های منطقه و جهان بزرگترین جنایات خونین و جبران ناپذیر را در اکثریت ولایات و ولسوالی، شهر کابل از جمله نزدیک سفارت آلمان، شفاخانه چهار صد بستر،

(سردار محمد داود خان)، مساجد تکیه خانه ها در هرات، شهر کابل ،چهاراهی دهمزنگ بالای جنبش روشنایی، قول اردوی 209 شاهین، قومندانی پولیس پکتیا در جریان مراسم جنازه شهدا در شهر کابل  که به شهادت رسیده بودند. ولایات ننگرهار، هرات، کندهار، جوزجان، فاریاب و غیره، انجام داده سبب شهادت و زخمی شدن هزاران تن افراد بیگناه از جمله کودکان و زنان گردیده  اند.  ترامپ ریس جمهور امریکا بعد از اعلان راهبردی اش فدراتیف روسیه، ایران را به پیشتبانی از طالبان متهم نمود و انجام عملیات های شدید که در سال جاری مطابق راهبرد وی صورت گرفته سبب افزایش تلفات مردم ملکی گردیده.

سخنگوی وزارت امور داخله نتایج عملیات ها را بر ضد هراس افگنان موفقیت آمیز خوانده میگوید یازده هزار تن  تلفات مخالفین مسلح طی یک سال گذشته از دست آوردهای قوای مسلح میباشد. اما مردم میگویند که گفته های سخنگوی وزارت امور داخله به واقعیت ها نزدیک نبوده در حال حاضر اکثریت ولسوالی ها مورد تهدید طالبان و سایر گروهای هراس افگنان قرار دارد.

انجام حملات انتحاری، ماین گزاری روی جاده تشدید شدن جنگهای گروه هی، سرقت های مسلحانه، آدم ربایی ها روزانه سبب شهادت و زخمی شدن ده ها تن گردیده و میگردد. حمله انتحاری که قبل از ساعت هشت بجه صبح تاریخ 4/10/1396 در چهاراهی عبدالحق شهر کابل صورت گرفت سبب شهادت و زخمی شدن چند تن گردید یک مثال آن میباشد.

عده به این باور اند که اختلافات سیاسی افزایش فساد در نهاد ها سبب شده که داعشیان و سایر هراس افگنان  توانسته اند در مرکز شهر کابل از جمله شفاخانه سردار محمد داود خان،  نزدیک سفارت آلمان، دفتر ستره محکمه پلانهای شوم خویش را عملی سازند.

عده دیگر به این باور اند که کشمکش های قدرت طلبی سبب شده که ده ها تن از فرماندهان پولیس وزارت امور داخله طور سرپرستی وظیفه انجام دهند.

این عمل نیز زمینه را برای هراس افگنان مساعد ساخته که موفقانه پلان های شوم خویش را عملی سازند.

با وجود دشواریهای فوق الذکر بباور ما بزرگترین عوامل که سبب افزایش خونریزی در کشور گردیده و میگردد موجودیت عاملین  فساد در کشور و جامعه ما میباشد.

که پیروزیهای قوای مسلح کشور ما را با وجود سربازیها و قهرمانیهای افسران و سربازان در جامعه کمرنگ ساخته است.

مردم ما میپرسند مافیایی مواد مخدر و حامیان بین المللی شان که از مدرک کشت، ترافیک و قاچاق هزاران تن مواد مخدر سالانه صد ها ملیارد دالر بدست میاورند.

غاصبین زمین میلیون ها جریب زمین دولت و شخصی را غصب کرده اند.

عاملین فساد به ارزش هزاران ملیارد ثروتهای مادی و معنوی کشور را غارت به کشور های خارجی انتقال داده اند.

قریب نود ملیارد دالر که بنام کمک به افغانستان سرازیر هشتاد فیصد آنرا عاملین فساد حیف و میل قصرها، بلند منزل ها، شهرک ها، کمپنی ها، تجارت خانه ها در داخل و خارج اعمار کرده اند.

هزاران معادن، هزاران کیلومتر جنگلات مثمر و غیر مثمر آثار باستانی مورد تاراج زورمندان و غارت گران و دشمنان مردم قرار داشته و دارد.

سران گروه ها با دامن زدن انواع خشونت های خانواده گی و خصومت های قومی، لسانی، مذهبی، سمتی، تنظیمی، حزبی توانسته  اند به بقای ننگین خویش ادامه دهند.

با نصب افرادی غیر مسلکی آغشته به فساد و کنار زدن افراد مسلکی تحصیل کرده، مجرب، صادق به وطن مردم ، زمینه فساد، فقر، بیکاری، رو آوردن میلیونها جوانان به مواد مخدر، جنگهای خونین و پیشروی دشمنان سوگند خورده افغانستان گردیده باشند. در حال حاضر که هفتاد فیصد کشور ما را جوانان تشکیل میدهند با تاسف با داشتن تحصیلات عالی و مسلکی به نسبت نداشتن واسطه در مقامات دولتی راه پیدا کرده نمیتوانند و مقرر نمیشوند از همین سبب است که شب و روز خود را در عالم نا امیدی سپری کرده غرض کاریابی به کشور های منطقه و جهان سفر نموده هزاران تن آنها قربانی هوس های قاچاقبران انسانها وطعمه نهنگ اقیانوس ها گردیده و میگردد.

کسر بیلانس تجارت 94 فیصد یعنی واردات 94 فیصد و صادرات 6 فیصد بوده فرار اسعار، سرمایه پول شویی رو به افزایش بوده و میباشد.

در کشوریکه سران گروها هم پیمانان دیروزی خویش را مار آستین خوانده تهدید به شکستاندن دندان ها تهدید میکنند.

در مقابل سران گروها با گل آلود نمودن آب میخواهند ماهی بگیرند سران کشور های توسعه طلب، مهاجم با مبدل ساختن افغانستان به میدان نبرد، پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، بازار معرفی تهیه مواد خام کشور های منطقه و جهان مبدل ساخته اند.

مردم در حالیکه به فدا کاری و قهرمانی افسران و سربازان در میدانهای نبرد بر ضد دشمنان سوگند خورده افغانستان میرزمند شهید میشوند افتخار نموده از کارنامه هایشان به قدردانی یاد مینمایند، میافزایند با موجودیت دشواری که فوقا از آن یاد آور شدیم با تاسف تاثیر پیروزی های که قوای مسلح قهرمان در تامین صلح و ثبات واقعی کمرنگ ساخته است.

مردم میپرسند

آیا میتوان با موجودیت دشواری ها و چالش های بحران آفرین در کشور به  تامین صلح و ثبات واقعی و تاثیر پیروزی های نیروهای صلح جو در کشور امید وار بود؟

به باور ما بخاطر رسیدن به تامین صلح و ثبات واقعی اتحاد و همبستگی تمام نیروهای سالم اندیش کشور غرض تامین وحدت ملی حیات بخش بوده وظیفه هر افغان مسلمان با عزت همین است که غرض رسیدن به همچو اهداف بزرگ انسانی و اسلامی وظایف ایمانی و وجدانی خود را غرض آوردن اصلاحات در ارگانهای ذیربط و بیرون رفت از وضع موجود ادا نمایند.