ریباز سالار

آقای "ریباز سالار" (به کُردی: ڕێباز سالار) با نام کامل…

تهاجمی خونین و آغاز مداخله ها و پایان حاکمیت ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجمی که افغانستان را به میدان جنگ های…

میا پیشم!

امین الله مفکرامینی        2024-28-12! میا پیشم تو دلـــدارممزن زخمه دلی زارم رهی دوستی…

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت از چاپ برآمد. پیشکش می…

دولت پدیده عقلی – تحلیل موردی حمله پاکستان در ولایت پکتیکا

دولت پدیده قوم و یا دینی مطلق نیست. و دین…

هر شکستی ما را شکست و هیچ شکستی شکست ما…

نویسنده: مهرالدین مشید با تاسف که تنها ما نسل شکست خورده…

نوروز نبودت

- بیژن باران چه کنم با این همه گل و…

عرفان در مغز

دکتر بیژن باران     لامارک 200 سال پیش گفت: به پذیرش…

نماد های تاریخی- ملی و نقش آن در حفظ هویت…

نور محمد غفوری اشیاء، تصاویر، نشان‌ها، مفاهیم، یا شخصیت‌هایی که نمایانگر…

در دنیای دیجیتالی امروز، انسان‌ها به مراتب آسیب پذیرتر شده…

دیوارها موش دارند و موش‌ها گوش! این مثل یا زبانزد عام…

خالق تروریستهای اسلامی؛ الله است یا امریکا؟

افشاگری جسورانه از ژرفای حقیقت سلیمان کبیر نوری بخش نخست  درین جا می…

چگونه این بار حقانی ها روی آنتن رسانه ها قرار…

نویسنده: مهرالدین مشید از یک خلیفه ی انتحاری تا "امید تغییر"…

شب یلدا 

شب یلدا شبی شور و سرور است  شب تجلیل از مدت…

سجده ی عشق!

امین الله مفکر امینی      2024-21-12! بیا کــــه دل ز تنهایــی به کفیدن…

فلسفه کانت؛ تئوری انقلاب فرانسه شد

Immanuel Kant (1724-1804) آرام بختیاری  نیاز انسان عقلگرا به فلسفه انتقادی. کانت (1804-1724.م)،…

حال: زمانست یا هستی؟

بیت: غم فردا، کز غصه دیروز ریزد به هجوم انرژی، کشف زمان…

درختی سرشار از روح حماسی  و جلوه های معبودایی

نویسنده: مهرالدین مشید تک "درخت توت" و دغدغه های شکوهمند خاطره…

کهن میلاد خورشید 

رسول پویان  شـب یلـدا بـه دور صندلی بـسـیار زیبا بود  نشـاط و…

مبانی میتودیک طرح و تدوین اساسنامهٔ سازمانهای مدنی

نور محمد غفوری شاید همه خوانندگان محترم روش تحریر و طُرق…

انحصار طلبی ملا هبت الله، کشته شدن حقانی و سرنوشت…

نویسنده: مهرالدین مشید ختلاف های درونی طالبان و کش و قوس…

«
»

خاورمیانه دستخوش تغییرات نمیشود !

آیا نفوذ حزب‌الله لبنان بعد از لیست تروریستی آلمان در خاورمیانه دستخوش تغییر می‌شود؟

سالهاست خاورمیانه دستخوش تحول است ولی چیزی هم تغییر نمیکند ! از اشغال عراق تا بلعیدن افعانستان تا خراب کردن لیبی …

 حالا متوجل شدم تحول با تغییر تفاوت دارد .


جهان کنونی به مثابه دهکده جهانی وقتی نسیم تغییرات بوزد همه را باید بگیرد . حالا با 200 سال پیش و یا هرگذشته دیگری تفاوت فاحشی دارد ، که کونت را بچرخانی و بگی مصیبت آفریقا به من ربطی ندارد ، فقط الماسش خوب است . نمیشود نظامهای قدرتمند با همان فرمان و سرعت قبل از کرونا بتازند و تغییرات را شامل بقیه بدانند . دهکده جهانی یعنی مکان کوچک میشود و باید روی کیفیت تحولات متمرکز شد . لیست تروریستی ، کم شدن پول نقد و امکانات ، بستن دفاتر ، اخراج عوامل ….و هر اقدام دیگری منوط و مشروط است به تاثیر تغییرات روی بقیه …



حرکات لاکپشتی بازیهای سیاسی قبل از کرونا یادمان میماند. یک قدمی برداشته میشد 3 نسل بعدی آثار مادی تصمیم حضرات غربی را میدید .



شما وقتی تاثیر گذاشتی بقیه مجبور میشوند قبول کنند ، وقتی اکسیژن کلی تغییر کرد ، بقیه هم نفسشان با همان کل باید تنظیم شود . شما فقط زر زیادی و حرف مفت میزنی ، آنوقت مقام ولایت فقیه هواپیمای ماهان را پر از وروس کرونا ارسال میکند و به جایش طلا دریافت میکند …



نفوذ حزب الله لبنان بستگی به قدرت عمل حکومت اسلامی ایران دارد و قدرت عمل حکومت اسلامی ایران بستگی به جدیت سیاستهای غرب دارد و سیاست غرب هم بستگی به سود و زیانش دارد . طلاهایی که سیستم ولایت فقیه از ونزوئلا دریافت کرد بدون رضایت اتاق فکر غربی عملا امکان نداشت انجام شود . چنین حرکاتی زیانش هم سود است .


فعلا که زیر سپهر سیاستهای کاخ سفید و بقیه حضرات غربی از اوضاع کنونی خاورمیانه ، غربی ها و دولتهای حاکم زیانی نمیبینند .


نفوذ حزب الله لبنان در خاورمیانه بستگی به عملکرد مسقیم سیاستهای غرب دارد ، سیاستهای غرب بستگی به تغییرات محسوس و مشخص دارد . قبل از کرونا و بعد کرونا … مثل زمان شیر دادن مادر به کودک و بعد از شیر گرفتن کودک توسط مادر …


همین قوانین تغییرات شامل مولفه های داخلی زمین سیاست ایران هم میشود . از رهبرحاکمش تا ولیعهد الافش تا احزاب کمونیستش تا اتاقهای فکر اسکولش … حتی وقتی بی بی سی فارسی مبلغ مقام ولایت فقیه و سپاه پاسداران میماند بعنی زمانی برای تغییرات نیست . ولی همه مشغول تحول و حرف مفت و زر زیادی هستند .



به قول اکبر منتظر روزهای متفاوت بودن ، مثل همان بحث های آبگوشتی دنیای مجازی است . نیروی تاثیر گذار اجتماعی بحث نمیکند با یک فراخوان نیمی از جامعه را فلج میکند و کسی که درهرمقامی بحث میکند فقط خودش را سرگرم کرده است…کمبودهای فردی درونی و بیرونی اش را پوشش دادن است ، معنی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی نمیدهد .

اسماعیل هوشیار
03.05.2020