مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

حلول روح صدام حسین در داعش

داعش توانست بدون جنگ و برخورد با کوچکترین مقاومتی استان نینوا را تسخیر کند و بسوی اهداف از پیش تعیین شده پیشروی کند. داعش در این پیروزی تنها نبود، این کار به یاری عوامل اتحاد مخالفین مسلح رژیم عراق انجام گرفت. افسران، درجه داران و سربازان ارتش پیشین صدام حسین- گروه های مختلف صوفیان سنی در عراق مانند دراویش نقشبندی- طرفداران حزب بعث – گروه های اسلامی- بعثی و ملی گرایان عراقی در موفقیت داعش سهم بسزایی داشتند. داعش بدون هماهنگی و کمک این نیرو ها هرگز قادر نبود به این پیروزی سریع و چشمگیر دست یابد. نیرو های شورشی شماری هلیکوپتر، تانک، زره پوش و سلاح های سنگین ارتش فراری عراق را مصادره کرده اند.

پیشروی سریع نیروهای داعش در چند روز گذشته در عراق و به دست گرفتن کنترل چند شهر مهم این کشور، همگان را غافلگیر کرده است. عدم پایداری و فرار خفت بار ارتش عراق در برابر داعش، شگفت انگیز و یاد آور روز های  سرنگونی رژیم صدام حسین می باشد. خواب شیرین از چشم آیت الله های شیعه، متولیان اماکن مذهبی شیعیان در جنوب شرقی عراق، ربوده شده است. خبر های رسیده از نجف و کربلا حاکیست که سران شیعه بار فرار را بسته اند وخانواده های خود را به ایران می فرستند.

سفر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس؛ نیز نتوانست نگرانی روحانیون مستقر در کربلا و نجف را بر طرف کند. آیت الله سیستانی، ایرانی تبار، بزرگترین مرجع تقلید شیعیان جهان، بشدّت ابراز نگرانی کرده است. سیستانی به نوعی مسبب این اوضاع را حکومت جمهوری اسلامی می داند.

پدر خوانده داعش کیست؟

ژیل مونیه، روزنامه نگار فرانسوی، بسیار آگاه به امورعراق در شماره آوریل 2014، نشریه آفریقا- آسیا در گزارشی تحت عنوان: ” القاعده در عراق و معما هایش ” نوشت: « جهادی ها بله، ولی نه در عربستان سعودی» او اشاره کرد که هزینه های داعش را شاهزاده عبدالرحمن فرزند پادشاه پیشین عربستان؛ ملک فیصل بن عبدالعزیز، تاًمین می کند. ملک فیصل در سال 1975، دردفتر کارش به دست برادر زاده اش فیصل بن مساعد، به قتل رسید. گفته می شود در این ماجرا برادر زاده ملک فیصل بازیچه  سازمان (سیا) قرار گرفته بود.

http://www.wobook.com/WBD84sk8Tx6v-f

به گزارش رادیوی بین المللی فرانسه شورشیان پس از سقوط شهر موصل در ورودی، خروجی های این شهر دو تصویر بزرگ از صدام حسین و عزّت ابراهیم الدوری معاون صدام که پس از سقوط رژیم بعث عراق پنهان شده است برافراشتند. عزّت ابراهیم الدوری هفتاد و یک سال دارد. گفته می شد که او در میان قبائل سنی عراق پنهان شده است. هنگامی که عزّت ابراهیم از مخفیگاه خود از عبدالله پادشاه عربستان سعودی تجلیل کرد شایع شد که وی در عربستان بسر می برد. شایعات دیگر حاکی از آن است که وی در سوریه و یمن دیده شده است.

سازماندهی این نیرو های مقاومت که در بالا بر شمردم بر اساس طرحی از صدام حسین می باشد. صدام پیش از سرنگونی رژیم بعث طرحی بر مبنای سازماندهی قوای اسلام در دوران پیامبر اسلام در شهر مدینه پیش بینی کرد.

1-    مجاهدین: متشکل از نیرو های وطن پرست عراقی و داوطلبان دیگر کشور های مسلمان.

2-    انصار: اعضای مخفی حزب بعث که از سال ها پیش از سرنگونی حکومت صدام حسین، بگونه پنهانی فعالیت می کردند.

3-    مهاجرین: عوامل خارجی که زیر نظر مسئولین متخصص حزب بعث در زمینه های نظامی و فنی فعالیت می نمایند.

هم اکنون داعش نیز در بخشی از طرح اسلامی – ملی صدام حسین گنجانده شده است. در صفوف داعش  مسلمانانی از کشور های گوناگون دیده می شوند، مسلمانان کشور های شمال آفریقا، فدراسیون روسیه، کشور های جنوب خلیج فارس، اروپائیان و آمریکایی هایی که به اسلام گرویده اند نقش مهمی را بازی می کنند.

کارشناسان امور اطلاعاتی و امنیتی در اروپا بر این باورند که نزدیک به هزار نیروی داوطلب اروپایی بویژه از کشور های؛ فرانسه، آلمان، بلژیک و انگلیس در میان جنگجویان مسلمان علیه نیروهای بشار الاسد و نوری المالکی می جنگند. اکثر این مهاجرین اروپایی را جوانان مسلمان عرب تبار تشکیل می دهند، البته برخی اروپایی هایی که به اسلام گرویده اند نیز در میان این داوطلبان دیده می شوند. یک آمار رسمی دولت فرانسه خبر از کشته شدن شماری اروپایی در سوریه می دهد. سی تن از این داوطلبان دارای ملیّت فرانسوی بودند.

جبهه جهاد، آزادی و اتحاد ملی

نام  سازمانی که از طرح صدام حسین به ارث رسیده است؛ جبهه آزادی و اتحاد ملی می باشد و مجری و فرمانده این سازمان، معاون وی عزّت ابراهیم الدوری است که از پناهگاه خود این سازمان را اداره می کند. آمریکایی ها برای سر عزّت ابراهیم ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده اند.

هدف اصلی این اتحاد بیش از هر چیز در این زمان سرنگونی حکومت نوری المالکی تا پیش از آغاز ماه رمضان یعنی تا دو هفته دیگر می باشد. این گروه  در نظر دارد پس از پیروزی درعراق به کمک نیرو هایی چون داعش و ترکمن های ساکن در نوار مرزی سوریه، بخش های سنی نشین حکومت شیعه علوی سوریه را ضمیمه حکومت اسلامی خود نماید تا بتواند در عراق نیز اکثریت سنی را بدست آورد. خبر های رسیده از عراق حاکی است که از هم اکنون در گیری ها میان نیرو های ترکمن و پیشمرگان حکومت خود مختار کردستان عراق  بر سر تصاحب برخی از مناطق سنی نشین آغاز شده است.

عزّت ابراهیم در یک گفتگوی اختصاصی از پناهگاه خود به ژیل مونیه، گفته است: « ما مردمی هستیم که چیزی بجز زندگی در آزادی و احترام نمی خواهیم» عزّت ابراهیم افزود: ده سال است که مقاومت عراق در فلوجه، رمادی، کرما و خلیدیا، مهاجمین غربی و متحدین اش را به زانو در آورده و به آنان خسارات مادی و انسانی مهمی وارد کرده است. مقاومت عراق توانسته است چشمان جهانیان را علیه دروغ هایی که به نام دفاع از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر پخش می شود باز کند. امروز مانند دیروز، مردم الانبار پشت سر شیوخ و علماء خود ایستاده اند. آن ها علیه شبه نظامیان صفویه ( شیعیان دست نشانده ایران) و مزدورانش می رزمند. حزب بعث، مجاهدین اش و مقاومت ملی- اسلامی در اتحاد کامل با انقلابیون استان الانبار، نینوا، دیاله و مناطق دیگر، علیه نابرابری ها برپا خاسته اند. ما مردمی هستیم که چیزی بجز زندگی در آزادی و احترام نمی خواهیم. این مردم نه تحقیر و نه گوشه گیری را تحمل نخواهند کرد. تجاوز به رمادی و فلوجه مردم را به شورش تحریک کرد که نشانه  دست رد مردم بر سینه رژیم دست نشانده خارجی است.

این گفته های عزّت ابراهیم بیانگر آن است که خلاف تبلیغات رسانه های غربی و جمهوری اسلامی ماجرای صدام حسین هنوز پایان نیافته است و وارثین صدام در پی باز یابی قدرت از دست رفته می باشند.

دام داعش!

بجز آمریکا و متحدان غربی اش، ایران، ترکیه و اقلیم کردستان عراق سخت نگران این اوضاع هستند، هر چند کرد ها از این فرصت طلایی کمال بهره برداری را انجام داده اند و اغلب پایگاه های ارتش فراری عراق را درکردستان و شهر های مجاور اقلیم کردستان به تصرف خود در آورده اند، ولی این سر آغاز یک ماجرای تازه  و خونبار در منطقه خاورمیانه در نزدیکی های مرز های غربی و جنوبی ایران خواهد بود.

نیرو های مسلح جمهوری اسلامی؛ سپاه پاسداران و ارتش از نظر نظامی و اقتصادی توان وارد شدن به یک جنگ ناخواسته در خارج از مرز های ایران را ندارند. هر گونه دخالت نظامی دراز مدت در خاک عراق آسیب های جبران ناپذیری به این نیرو ها و اقتصاد ورشکسته ایران وارد خواهد کرد و این آرزوی دیرین عرب های خلیج فارس است که با گستردن دام داعش!  قصد کشاندن حکومت ایران به باطلاق عراق را دارند.

جمهوری اسلامی تنها می تواند مانند گذشته با مسلح و تجهیز کردن شیعیان عراقی با کمک نیرو های زبده و اطلاعاتی سپاه پاسداران  وظیفه دفاع از شیعیان و اماکن مقدس آنان را در عراق به دوش خود عراقی ها بگذارد، هر چند شیعیان عراقی نیز به منافع مادی خود بیش از دفاع از اماکن متبرکه شیعیان علاقمند می باشند. با بروز درگیری ها در مناطق کربلا، نجف و سامره، سفرزائران شیعه به این مناطق قطع خواهد شد و این مسئله از هم اکنون باعث نگرانی کاسبکاران شیعه  و روحانیون منطقه شده است.

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی در فرانسه و افسر پیشین گارد شاهنشاهی می باشد.