کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

جوانان غزه مساله فلسطین را به کانون توجه دنیا بازگرداندند

عطوان: کسانی که با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنند، از خشم مردم در امان نخواهند بود

خبرگزاری فارس: عطوان: کسانی که با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنند، از خشم مردم در امان نخواهند بود

سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: جوانان غیور فلسطینی برای آزادسازی سرزمینشان منتظر ارتش‌های عربی نمی‌نشینند چون یقین دارند جنگنده‌های آمریکایی آنها جز شهرهای عربی و مردمانش را نابود نکرده است و چه بسا به کمک اسرائیل هم بیاید.

 «عبدالباری عطوان»، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»در یادداشتی در خصوص تحولات جاری در فلسطین نوشت: لطفا وقتی که درباره جشن‌های تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی صحبت می‌کنید از حقوق بین الملل حرفی نزنید این بحثی حقیر و شرم آور است، آن هم در حالی که صدها هزار نفر از جوانان منطقه محروم غزه تا داخل مرزهای فلسطین اشغالی پیش رفته و سینه چاک با ایمان به آرمان‌ها و عقاید خود به مقابله با با رژیم اشغالگر و گلوله‌های واقعی آنها می‌روند.

عطوان نوشت، این جوانانی که در رگ‌هایشان خون شرافت و عزت ملی جریان دارد، آنهایی هستند که به گستاخی و هجمه آمریکا و اسرائیل پاسخی افتخارآمیز دادند و دیگر منتظر ارتش‌های عربی و جنگنده‌های اف 16  آنها ننشستند که صدها میلیارد دلار برای خرید آن پول دادند، چون این جوانان یقین دارند که هواپیماهای ارتش‌های عربی جز عرب‌های بدبخت را به قتل نرسانده و جز شهرهای عربی را ویران نکرده است و هرگز هم بعید نیست که دوشادوش هواپیماهای اسرائیلی علیه مردم محروم فلسطین وارد جنگ شود.

نویسنده افزود: به ما نگویید آمریکا با انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف در یوم النکبه روند سازش و دروغ تشکیل دو کشور مستقل را نابود کرده است؛ کسی که امروز برای انتقال سفارت جشن می‌گیرد، بعضی از ما را در این باتلاق انداخته و ما را به این ذلتی که در آن به سر می‌بریم کشانده است.

جای تعجب داشت که رهبران، وزرا و سفرای عرب در این جشن حضور نداشتند بخصوص که بسیاری از آنها دوستی گرم خود با رژیم اشغالگر را علنی کردند و برخی از آنها هم از حمله اسرائیل به سوریه استقبال کرده و تیم‌های ورزشی به قدس اشغالی فرستادند.

اما ما به ضرس قاطع می‌گوییم آنها (عرب ها) همان دیروز تلفنی به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تبریک گفتند چون غیرمنطقی است که به وظیفه خود در قبال متحد جدیدشان عمل نکنند.

از زمانی که راهپیمایی‌های بازگشت برگزار می‌شود صدها نفر از فلسطینی‌ها شهید شدند که بیش از 40 نفر آنها فقط متعلق به دیروز بود و مطمئنا این آمار بالاتر می‌رود، این شهدا از سلاله یاران پیامبر و رهبران ظفریاب و سربازان قهرمانشان هستند، این ها مومنانی هستند که با اندک تعدادشان،لشکر بزرگ کفار را به زانو درآوردند.

آنها خواستند ملت فلسطین و نسل‌های جدیدشان سرزمینشان را فراموش کنند و از حق بازگشت به آن منصرف شوند اما این راهپیمایی‌های پربرکت از خون تایید می‌کند که آنها این مردم و استحکام ایمان و اراده آنها را نشناختند.

بنابراین اگر حکام عرب و در کنار آنها تشکیلات خودگردان و رهبر ذلیل و حقیرش، فلسطین را فراموش کنند، از حق بازگشت بگذرند، آمریکا برای آنها دشمن تازه ای خلق کند و در امانت خیانت کنند، ملت فلسطین و در کنار آنها همه ملت‌های عربی و اسلامی شرافتنمندانه به عهد خود وفادار خواهند ماند و آماده‌اند در این راه دست به هر جانفشانی و فداکاری بزنند.

واقعیت را می‌گویم صاحبان عقل، تعقل و میانه‌روی چه کاری برای ما کردند آیا برای توقف ساخت حتی یک واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین اقدامی کردند؟ آیا ماهیت عربی و اسلامی قدس را نگاه داشته و مانع یهودی سازی آن شدند؟ آیا جنایاتی را که نیروهای اشغالگر در غزه، جنین، الخلیل و جنوب لبنان و سوریه مرتکب می‌شوند؟ متوقف کردند.

مردان راهپیمایی بازگشت از مرگ هراسی ندارند آنها اصلا ترس نمی‌شناسند، مرزها را شکسته و پدیده جدیدی در مقاومت خلق کردند، آنها آرمان‌های فلسطینی را به کانون توجه دنیا بازگرداندند با وجود اینکه عرب‌های مزدور خیال می‌کردند مساله فلسطین دیگر کلیشه‌ای است.

آنهایی که از وحشت به خود می‌لرزند اسرائیلی‌هایی هستند که به سمت جوانان و کودکان بی سلاح تیراندازی می‌کنند آنهایی که جشن‌هایشان را خراب کرده و نقاب از چهره پلید و جلاد خود برداشتند.

 آنهایی که با اسرائیلی‌ها عادی سازی کردند از خشم مردمانشان هرگز در امان نخواهند بود ما اطمینان داریم که این مردم هرگز نمی‌بخشند و فراموش نمی‌کنند و علیه حاکمان ستمگر خود که خودشان را فروخته و ثروت کشورشان را برای آمریکا و اسرائیل به باد می‌دهند قیام خواهند کرد.

افتخار می‌کنیم که به ملت قهرمان فلسطین تعلق داریم و سرهایمان را به احترام تک تک شهدا و مجروحان و امتی که این قهرمانان را پروردانده اند بالا می‌گیریم و می‌گوییم آنها همیشه پیروزند.

در پایان باید گفت که این ملت بی پناه قهرمان عاشق مردن و به ورطه مرگ کشاندن خود نیستند چون این مردم شریف و صبور، عاشق زندگی هستند اما یک زندگی شرافتمندانه و ما به آنها و شهدایشان و محروحانشان و زنان پاک و شریفشان تبریک می‌گوییم و آینده متعلق به ماست.