به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

جنگ در کشورهای آسیا یک ماموریت است تا تجزیه کشورها به اساس ملیتها ومذاهب

نوشته کریم پوپل                                                                                                              

ادوارت لویس یکی از تاریخ دانان انگلیس امریکائی  مطالعات وسیع را در مورد کشور های اسلامی بخصوص شرق میانه داشته است.  پس از سالهای او نقشه را ترتیب نمود که کشورها ی موجودرا به اساس ملیتش تقسیمات نموده نقشه جدید از کشورهای آسیائی  را ترسیم نمود. تا بین وسیله دولت امریکا دسترسی کامل به چاه های نفت حاصل نماید. کنون حزب جمهوری خوا ایالات متحده امریکا  این نقشه را در سرخط مرام خود نگهداشته است. وآنها چنین خواب را در سر می پروراند. آنها قبلاً مضامین ونقشه های ترتیب نموده اند تا همه با این مفکوره آشنا شده در موقع با مخالفت کم روبرو شوند. جورج بوش  تلویزون بی بی سی و تلویزون سی این این در روزهای اول جنگ عراق از  استعمال کلمات شعیه سنی  کوردها غیر آزاد , ظلم اتا ترک بالای ارمنستان ,  ناراضی از نظام تندروی وتروریستی دولت ایران پاکستان و طالبان بوده زیاده یاد آوری نمود. بدین ترتیب سیاست مداران موضوع را به تحلیل انداختند .  به تعقیب آن  خلیل زاد به کوردستان غرض ملاقات  با سران کوردها رفت. از همان تاریخ او سیاست امریکا را افشانمود  که در قبال کشورهای  آسیائی سیاست جدید را در پیش دارد. به صورت قضیه بلوچستان به نفع افغانستان  و کشورهای آسیای میانه تمام خواهد شد. وطالبان گم خواهد شد. زیرا بودن طالبان تا همین مرحله ضروری است تا پلان تطبیق گردد.

 

قرار است این خیلات و پلانهای احتمالی پس از سال ۲۰۱۵ آغاز شود. ولی تطبیق این پلان در کشورهای اسلامی ناممکن نیست. تجارب نشان داده مردمان کشورهای اسلامی در قرن ۲۱  بخوبی  مانند مرغ جنگ داده میشود.  تجارب اول توسط آلمان در رومانیا صورت گرفت  که به   ۵ قسمت تقسیم گردیده موافقانه بپایان رسید. جالب اینست که در جنگ رومانیا بن لادن توسط اعراب به بوسینا فرستاده شد. نه اعراب نه بن لادن میدانست که رفتن بن لادن به بوسنیا یک طرح غرب  بود. علت که  مسلمانان باهم جنگ داده میشود قرار ذیل است.

اول. رژیم مستبد شاهی یا جمهوری دارند.  

دوم . تفاوت دانش و علمیت وجود دارد یکی شراب را به افتخار می خورد دیگرش شراب خور را می کشد.

سوم .ملیت و قوم پرور هستند برای اینکه اقوام بندی مسلمانان از قدیم مروج گردیده است.  

چهارم : اقتصاد ناموزون . بین غریب و سرمایه دار یک تفاوت عجیب وغریب  وجود دارد.  

پنجم: سخت در مذهب فرو رفته اسلام را صرف در مذهب خود می بینند. بخاطر مذهب هر کار را انجام می دهد. زیرا آنها اعتیاد به مذهب گردیده است.

پیشینه

کشور پاکستان انگلیسها وامریکا در جریان جنگهای کشمیر و مبارزه با  اتحاد شوروی وقت  تلاش نمودند که پاکستان را مرکز تروریستی بنیاد گری سازند. در مورد بودیجه زیادی را غرض تربیه مردم به جهت بنیاد گری بمصارف رسانیدند. پس از شکست اتحاد شوروری  گروه بنیاد گرا متحد با فلسطین باهم متحد شده علیه دولت امریکا فعالیتهای را آغاز نمودند.  با آمدن حکومت جهادی که شیرازه دولت مرکزی از بین رفت هر نوع شرایط وامکانات برای هر نوع فعالیتهای ضد بشری باز گردید. با وجودیکه انگلیس وپاکستان در ساختن دولت طالبانی کمک کردند ولی گروه از طالب با تندروان اعراب متحد شده یک شبکه تروریستی بین المللی را ساختند. که برای تمام کشور ها مولد خطر محصوب گردید. لازم بود کشورها جلو پیشروی این گروه ها را گیرد. در جریان این عملیات ها طراحان سیاسی غرب وامریکا تلاش دارند تا پلان های سیاسی و ستراتیژیکی خودرا در عمل پیاده نمایند. این طرح ها در موجودیت چنین  نا آرامیها و بروز فقر خوب پیاده شده میتواند.

پس از سال ۲۰۰۱  دولت امریکا قطعات نظامی خودرا غرض کنترول بنیاد گرا به افغانستان اعزام نمود.  طوریکه دیده شده  بنیاد گران افغانستان به آن سرحد نرسیده اند که به کشورهای همسایه جنگها را براه به اندازند بلکه آنها تحت تاثیر کشورهای همسایه وعربی قرار دارند. امریکائی ها  ریشه که باعث تروریزم جهانی شده است تشخیص نموده  لانه های آنها را مورد حمله قرار دادند. مهمترین این گروه  القاعده , احزاب بنیا د گر پاکستان  گروه از افسران   پاکستان  و ایران می باشد. تمامی  فعالیتهای تروریستی  توسط بنیاد گرا اسلامی و آی اس آی پاکستان اداره می گردید . افغانستان در رابطه با این قضیه صرف حثیت میدان نبرد گشته بود.  پاکستان قبلاً بنام بن لادن و القاعده عملیات نظامی را علیه امریکا ودولت افغانستان  براه میانداخت کنون ملا عمر را در گروه گرفته بنام آن عملیات نظامی را علیه هردو انجام میدهد.       

 پس از فرو پاشی  اتحاد شوروی  امریکائی ها لازم  دیدند  که دیگر  کشور قوی بنام پاکستان در کنارش لازم نیست   زیرا هرکس خار سر راه خودرا پس می کند. بدین لحاظ  زمینه های را مساعد نمود تا در مدت چندین سال اداره کشور  پاکستان  ضیف گردیده و اکثر مناطق از تسلط دولت  مذکور خارج گردد.  تا زمینه  نا آرامیها و تجزیه مساعد گردد.

 

 

 

طور عموم فعالیتهای  امریکا غرض ضیف ساختن پاکستان قرار ذیل میباشد.

 

1.نیم از پاکستان  از تسلط دولت خارج گردیده  وامکانات باز گشت خیلی مشکل است.

2.جنگ شیعه وسنی  دومین جنگ است در پاکستان که همه روزه تلفات دارد. واوضاع را متشنج ساخته است. طی چند سال اخیر بالای  ۸۰۰  نفر از شیعیان پاکستان حملات صورت گرفته و۴۰۰   نفر آن هلاک گردیده است. مهمترین گروه که علیه شیعان می جنگد القاعده طالبان لشکر طیبه و سپاه صحابه می باشد. این جنگهای مذهبی نیز جز از ضعیف ساختن پاکستان شمرده میشود.

3. جنگ میان  طالبان و دولت پاکستان همه روزه جریان داشته و تلفات بی شماری دارد.

4. تضاد میان پنجابی و پشتونهای پاکستان به اوج خود رسیده است.  چنانچه  بیت اله مسعود     در یک مصاحبه خود اظهار نموده بود. که پس از خروج قوای خارجی از افغانستان طالبان پاکستان  دشمن اصلی خودرا شناخته الی بدست آوردن قدرت خواهد جنگید.

5.جنگ آتش سوزی  میان طالبان پاکستانی و  ناتو  اند که روزانه تلفات شدید را با خود دارد.

6. جنگ گروه تندروان پاکستان طالبان و القاعده  برعلیه اردو پاکستان جریان دارد که روزانه خانواده های برباد میشوند. بدین ترتیب اردو باعث تلفات گردیده  و روبه ضیفی میرود. این جنگ روزانه  تلفات سر بازان پاکستانی را خیلی زیاد نموده است.  دولت پاکستان در مراحل اول که تازه نفس و هنوز تلفات وجنگ را ندیده بود به بسیار سرعت در مناطق پشتونشین حملات هوائی و زمینی خودرا موُفقانه انجام میداد ولی پس از جنگهای متعدد احتیاط را پیشه نمود. کنون دولت پاکستان قدرت آنرا ندارد که  در بسیاری مناطق پاکستان حملات نظامی موفقانه را انجام دهد. اگر اجر کند گزاف  با تلفات فراوان میباشد.

7. کاستی در تولیدات  صنعتی و محصولات زراعتی باعث ضعیف شدن اقتصاد  پاکستان و تشدید بی امنی گردیده است. کنون دولت پاکستان  محلات را که در تصویر زیرین است در کنترول  ندارد.                                                علاوه براین محلات شهرهای راولپندی کراچی وکویته گاه گاهی مورد حملات مخالفین دولت قرار می گیرد.  هکذا  نا آرامی بلوچستان تشدید یافته  بتعدا ۱۱ حزب بلوچی مخالف دولت پاکستان  خود مختاری میخواهند.  

در شهر لاهور معمولاً زد وخوردهای میان مسلمانان وعیسوی مذهبان رخ می دهد. در شهر کراچی گروه تجزیه طلبان قوم مهاجر جدائی سند را از پاکستان میخواهند.

 در تمام جهان تنها دو کشور یعنی پاکستان وایران  از حضور قوای ناتو در افغانستان راضی نیستند. ویکی از اهداف سری دولت امریکا ضیف ساختن همین دوکشور است. زیرا نیم از اهداف امریکا وابسته به این دوکشور است تا صد فیصد در کنترول در آید تا از آن جا به ساحه دیگر دسترسی حاصل نماید..  در حقیقت تمامی مکاتب تروریسی پلان شده در پاکستان بوده واز آنجا آشوب طرح  میشود.

 از جهت  دیگر کشور ایران هم  بشکل دیگر افراد مسلح  تربیه نموده  در جنگهای  علیه اسرائیل  تندروان سوریه وغیره  روانه می نماید .  لازم است این دو کشور ضعیف وتجزیه گردد. در نتیجه همه وهمه به نفع غرب تمام شده این ملیتها بد بخت میشوند. حال شما قضاوت کنید که گروه های بنیاد گر  چقدر برای یک کشور مضر است. زیرا اینها با تشدد و نا امنی زمینه را برای هر مقصد غرب باز می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تجزیه پاکستان

پاکستان کنونی  به هشت حکومتداری تقسیم گردیده از جمله۵     ایالت مانند  پنجاب سند پشتونخوا بلوچستان  و بالستان (گلگیت )  و ۳   مناطق  مانند حکومت مرکزی اسلام آباد  ,  قبایل آزاد  و منطقه جمو وکشمیر تقسیم گردیده است .  کنون دولت پاکستان حاکمیت در پنجاب وسند دارند ولی  سایر مناطق نا امن برای کارکنان دولت پاکستان می باشد. دولت پاکستان از تجزیه پشتونستان و بلوچستان خیلی در هراس اند.  شایعه سیاسی است که دولت امریکا تصمیم دارد سه کشور نو را بنام پشتونستان , بلوچستان و کردستان سازد. که درینصورت  پاکستان  به یک کشور کوچک گرم فاقد آب وهوا سرد تبدیل میشود. افغانستان دارای۱۶  ملیون پشتون و پاکستان دارای 25 ملیون پشتون  می‌باشد. پاکستان دارای ۱۲ میلیون بلوچ ایران دارای ۸ میلیون بلوچ و افغانستان دارای نیم میلون بلوچ اند. دولت پاکستان در خفا یکی از مخالفین امریکا است .  زیرا موجودیت امریکا در افغانستان  برای آنها هرنوع مصیبت را خواهد آورد. بدین لحاظ تلاش دارد تا دولت افغانستان را علیه امریکا تحریک می‌نماید و در طی ۱۲ سال نگذاشته است که دولت ضیف افغانستان یک طرح اساسی را در مورد بلوچ وپشتونها به جهانیان پیش کش نماید. که از بزرگترین اشتباه دولت افغانستان است. این یک فرصت طلائی برای افغانستان گفته می‌شود. قوای مسلح پاکستان وایران پس از سال ۱۹۶۰ چندین بار بالای جنبشهای آزادی خواه بلوچ حملات نموده که هردو طرف متقبل تلفات جانی شده‌اند. قضیه تجزیه بلوچستان در زمان ذولفقار علی بوتو حاد گردید. ذولفقار علی بوتو توانست در پاکستان دولت فدرالی را سازد.  بدین ترتیب تا حدود شعله خاموش گردیده بود ولی این موج دوباره عوج  گرفت. در سال۱۹۷۴ قوای نظامی پاکستان بالای مناطق بلوچستان بمباردمان نمود. درین قیام ۳۵۰۰ جنگده بلوچی ۵۳۰۰ نفر از قوای مسلح ادعا آزادی نموده بودند. در اندک مدت این قیام به ۲۰۰۰۰ نفر کشانیده شد. از جمله۱۳ سازمان  تعداد آنرا دولت پاکستان بنام تروریست میشمارد ودر لست سیاه پاکستان درج است. سازمانها از بدوتاسیس تا فعلاً تلفات زیادی را داده‌اند. جالب اینست که بعضی احزاب ویا سازمان از طرف دولت تشکیل گردید پس از مدت این سازمان هم در لست تروریست شامل گردیده است. جنرال ضیا الحق و مشرف تعدادی از رهبران بلوچ را به زندان ویا به قتل رسانید. دررهبری سازمانهای بلوچستان کوردها و قوم منگل نیز شامل می‌باشد.

.

تجزیه ایران

عدم قبول اختلافات طبیعی (مانند زبان، ملیت، فرهنگ، هویت سیاسی و غیره‌) بین ملت‌های مختلف در داخل مرزهای ایران زمین جبرملت حاكم  بر محکوم و ترس فرهنگ حاكم از حل دمكراتیك مشكلات موجوده می باشد. از واژه‌ی تجزیه‌هراسیدن و بر فدرالیزم تاختن زیر لوای وحدت ملی و اراضی ایران  جدا از یك بیماری سیاسیی مزمن ملت حاكم و سیستم سیاسی  فارسیان در ایران دیگر مفهوم داده نمیتواند؟ شعار دعوت به‌تشابه‌فرهنگ، زبان و تاریخ جعلی در ایران كه‌بر نفی وجود ملت‌های دیگر بنا  گردیده تلاش دارند تا  زبان و دیگران جایز گردد.، دیر یا زود این ستم رنگ می‌بازد وملت ستمدیده کورد بلوچ آذر  و ترکمن   بر فرهنگ ملت فارس پایه می شکنناند تا ستم زورمندان پایان یابند.

ایران نیز مانند افغانستان وپاکستان کشوریست چندین ملیتی . ولی  فرق فاحش میان  باشنده گان  ایران با پاکستان  وافغانستان وجود دارد.  در ایران مسله مذهب  و زبان فارسی خیلی مهمتر از همه است. بدین لحاظ ترکمن ها  آذری ها  بلوچها عربها  وکورد های که دارای مذهب سنی  وزبان جدا هستند  در سخت ترین شرایط  زندگی دارند.  حق ساختن مسجد ندارند حق تحصیلات عالی به زبان خود ندارند . بدین اساس هیچ نوع آزادی مذهبی برای آنها داده نشده است. کنون تعداد زیادی ازین مردم روانه زندان شده واعدام میشوند. بناعاً این ملیتها برای دفاع از فرهنگ ومذهب خود  مجبوراً  دست بکار شده سازمانهای ضد دولتی و تجزیه طلب را ایجاد نمایند. که در سطح بین المللی  قابل شناخت اند. عربها ابراز میدارند که در گذشته کشوری بنام اهواز که جمعیت عربی بود توسط فارسها اشغال شده است. بدین لحاظ در ایران تجزیه مناطق مانند کوردستان  آذربایجان بلوچستان و خوزستان مطرح بحث بوده  کنون تعداد زیادی از این آزادی خواهان  در زندان بسر میبرند.  تجزیه بلوچستان از گرم ترین  حوادث است که کنون در ایران جریان دارد.  به همین منظور سازمانهای استخباراتی غربی بخصوص سازمان سیو کشور سویدن در ایران  فعالیت دارد. شرایط که ملاهان ایران بر سایر قومهای ایرانی  ایجاد نموده است خیلی دردناک و دشوار اند این شرایط امکانات سریع تجزیه ایران را  مساعد گردانیده است.

بلوچستان

 داغترین مسله تجزیه ایران مسله بلوچستان است. بلوچستان طی سه دهه انقلاب همواره زیر سندان فشارهای مذهبی و چکش محرومیتهای قومی دولت ایران  واخوندان قرار داشته است . زبان و فرهنگ مردم بلوچ همیشه مورد هجوم فرهنگ وارداتی مرکز قرار گرفته، از نظر تعلیمی و آموزشی منطقه بیشتر مناطق دور دست  و  فقیر بوده به کشورهای عقب مانده آفریقایی شبیه دارد. بدین ملحوظ این ملت به حق خواهی پرداخته  دست به تشکیل احزاب و گروه ها زده اند که این احزاب  گاه گاهی  با دولت ایران دست به گریبان اند.  مهمترین احزاب مخالف ایران  جندواله جبهه متحد بلوچستان جنبش ملی بلوچستان ایران وغیره میباشد. بعضی از این احزاب مقر آن در پاکستان وافغانستان قرار دارد. چندی قبل  سنا امریکا در مورد بلوچستان بحث نموده خواهان آزادی برای بلوچها گردید.  حسین پور؛ یکی از چهرهای ملی گرای بلوچ که در این جلسه حضور داشته به امریکایی ها اطمینان داده است که بلوچ های پاکستان، متحدان طبیعی امریکا هستند و می خواهند بندر گوادر را با امریکایی ها   به اشتراک بگذارند. حسین پور همچنین گفته است که در صورت حمایت امریکا از جدایی بلوچستان از پاکستان، آنان اجازه عبور خط لوله گاز ایران را از خاک خود اجازه  نمی دهند و هم با طالبان نیز مبارزه می کنند.

به این لینک کلک کنید  قضیه افشا میشود.  https://www.youtube.com/watch?v=LtTCcItt_zA#t=2170

 

آذربایجان

در ایران گروه تجزیه طلب تشکیل گردیده میخواهند که آذربایجان ایران را آزاد ساخته نام آنرا آذر بایجان جنوبی نام گذارند.  چنانچه چندی قبل استخبارات ایران شخصی را به جرم تجزیه طلبی روانه زندان نمود. این فعال سياسی که هادی سيدجواد موسوی نام دارد، از سال گذشته بدینسو در باکو، پايتخت جمهوری آذربايجان، اقامت داشته و به جريانی موسوم به جنبش ملی بيداری آذربايجان جنوبی وابسته بوده که با نام اختصاری اش، گاموح (گونی آذربايجان ملی اويانيش حرکتی) شناخته می شود. جمهوری آذربايجان در سالهای نخستين پس از استقلال خود و به دنبال رشد حرکتهای ملی گرا وقومی گرا در اين جمهوری به پايگاه گروهی از فعالان ايرانی شد که با هدف خودمختاری آذربايجان ايران يا جدايی آن از ايران و تشکيل آذربايجان بزرگ فعاليت می کردند. اين گروهها در زمان رياست جمهوری اياز مطلب اوف از حمايت مستقيم دولت جمهوری آذربايجان برخوردار بودند اما اين حمايت ها با سقوط دولت او و روی کار آمدن حيدر علی اف که سياست تقليل تنش و نزديک شدن احتياط آميز به ايران را دنبال می کرد کاهش يافت. الهام علی اف، رئيس جمهور کنونی جمهوری آذربايجان از زمانی که جانشين پدر شد روابط دولتش را با ايران، بخصوص  در زمينه های اقتصادی افزايش داد. گروه تجزیه طلبان  آذری مناطق آذربايجان در ايران را”آذربايجان جنوبي” مي نامند كه در واكنش به اين عنوان، گروه هايي در آذربايجان شكل گرفته اند. ياد آور مي شود گروه هاي (پان تركيست) سال گذشته به برخي مراكز دولتي در تعدادي از شهرهاي آذربايجان غربي ، شرقي و اردبيل حمله كرده و خسارت هايي را به بار آوردند كه متعاقب آن مردم اين شهرها با برپايي راهپيمايي ها گسترده ، اين قبيل رويكردهاي ضد ملي را محكوم كردند. گروه تجزیه طلبان ترک آذربایجان ایران را بنام( پان ترکیست) یاد می نمایند.

 

کردستان

كردستان و كردها در این میان به‌عنوان خاك و ملتی دربند و زیر ستم، یكی از نمونه‌های بارز جامعه‌ی انسانی است، كه‌در بطن زمان قد علم كرده‌و در گذار گذشته‌و حال و آینده‌به‌عنوان واقعیتی انكار ناپذیر به‌دنبال جایگاه‌و منزلت خود بوده‌و می‌باشد. این سرزمین و مردمان این خطه‌‌به‌روایت تاریخ به‌دلایل داخلی و خارجی زیر بار سنگین حاكمان و زورمداران گوناگون مورد اجحاف مظاعف قرار گرفته‌اند و زخم‌های التیام نیافته‌ای برداشته‌اند. اگرچه‌كردها خود به‌عنوان یك ملت زیر دست و دور از روح و ذات وحدت ملی، در دایره‌ی شكست‌های متوالی قرار گرفته‌اند، اما چرخ‌های سنگین تاریخ و نقشه‌های ننگین قدرت‌های بزرگ و حاكم بر كردستان سرنوشتی تلخ را برای كردها قلم زده‌اند. كردها و سایر ملت‌های دربند در شماری از كشورهای دیكتاتورزده‌علی رغم تاریخ طویل از مبارزه‌هنوز نتوانسته‌اند خود را از قید سیاهه  ظلمت و استبداد برهانند.

کوردها مانند بلوچها قبلاً کشور داشتند و درسالهای  ۱۱۷۴۱۱۹۳ سلطان صلاح الدین  ایوبی  امپراطوری کرد را در سوریه مصر وعراق تشکیل نمود.  کردها ایران معمولاً مردمان سنی مذهب اند . که از هرنوع حقوق مذهبی محروم اند. احزاب  چون حزب دموکرات کردستان  و کامله کوردستان این گروه هارا رهبری می کند. رهبر جنبش کامله آقای مهتدی و عبدالرحمان قاسملو رهبر  تجزیه طلب دمکرات کردستان ایران است. که از مدت بیشتر از ۳۰ سال است که در مورد مبارزه می کند. کوردستانها عقیده دارند که کردستان کشور واحدی بوده که به زور میان چهار کشور تقسیم شده است . روشن است که چهار کشور ایران، سوریه، عراق و ترکیه نمی گذارند که مناطق کردستانشان جدا شده و کشورشان تجزیه شود...

 

خوزستان

امارات متحده عربی  جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را از آن خود و اشغال شده قلمداد می کند،دولت های اردن،لیبی،مراکش، کویت، مصر و لبنان؛ هر یک به نوعی عمل احمدی نژاد را محکوم کرده و از دولت امارات پشتیبانی به عمل آوردند.

 دولت امارات تا اکنون اقدامات زیادی را  برضد ایران انجام داده  است. از سوی دیگر، العربیه عربستان سعودی، در ۲۷ حمل ۹۱ از برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم عرب زبان اهواز علیه اشغال این مناطق توسط دولت ایران از سال ۱۹۲۵ سخن گفته است. بدین ترتیب، مسأله فقط و فقط محدود به سه جزیرهٔ ایرانی خلیج فارس نیست، بلکه کل ولایت  خوزستان را در بر می‌گیرد.

 

 

نتایج ودفع چنین طرح

یگانه راه که میتواند این طرح را ناکام کند . دولتهای ایران افغانستان وپاکستان  واقعاً دلسوزانه بالای مذاکره نشسته دولتهای فدرالی واقعی را سازند تا همان فدرال وملت که در آن جا زندگی دارند  حق هرنوع آزادی را داشته باشند. مثلاً در افغانستان تمامی حقوق برای ملیتهای اقلیت داده شود وآنها از آن بهره گیرند خود سرحد فدرال را تعین نمایند اشخاص که باعث آشوب و بربادی آنها میشود از فدرال خود بیرون رانند. بدین ترتیب انسان بد در هیچ فدرال جای نخواهد داشت. به همین شکل در ایران یک دولت واقعی با پایه وسیع جور شود و برای هر ملت فدرال ساخته شود. وهم این سه کشور دوستهای واقعی شوند. اگر فدرال هم ساخته شود روابط نیک بین این سه کشور عالی نباشد  .حکومت فدرالی بدرد نمی خورد. دشمنی خانه هرسه را تباه می کند. کنون مردم افغانستان بخاطر دشمنی با پاکستان وایران  به این طرح علاقه دارند. در صورتیکه دشمنی نباشد . هیچ علاقه ندارند تا کشور همسایه شان تکه تکه شود.

 

احزاب مخالف رژیم دولت ایران

دولت ایران به نسبت اعمال نا جایز , تبعیض ملیتی  و مذهبی  که بالای ملیتهای غیر فارس  غیر شیعه  غیر اخوند طلبان  وملیتهای سایر دین ومذاهب  نموده است  باعث آن گردید ه  تا تعداد از روشنفکران وحق خواهان غرض رهائی از شر این آفت دست به تجزیه کشور خود زند.  این گروه ها واحزاب عملاً علیه دولت ایران فعالیت دارند وروزانه تلفات جانی به زندان کشیدنها واعدامها را با خود دارد. احزاب مخالف ایران تا اکنون به ۴۵رسیده است که ذیلاً نگاشته میشود.

 

اتحاد چپ کارگری ایران

www.etehadchap.org

***

جبهه دمکراتیک ایران

www.idf.bravehost.com

***

جبهه دمکراتیک مردمی احواز

www.alahwaz.com

***

جبهه متحد بلوچستان

www.balochunitedfront.org

***

جبهه ملی ایران

www.jebhe.org

***

جمهوری خواهان ملی ایران

www.iran-jommelli.com

***

جنبش دمکراتیک یارسان

www.yarsan-dm.com

***

جنبش رهایی بخش لرستان

www.lorestan11.com

***

جنبش ملی بلوچستان ایران

www.zrombesh.org

***

جنبش مقاومت مردمی ایران

www.junbish.blogspot.com

***

تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان

www.diranish.org

***

 

 

حزب توده ایران

www.tudehpartyiran.org

***

حزب یان ایرانیست

www.pan-iranist.blogfa.com

***

حزب کار ایران (توفان)

www.toufan.org

***

حزب مرز پر گهر

www.marzeporgohar.org

***

حزب مشروطه ایران

www.irancpi.net

***

حزب مردم بلوچستان

www.fas.balochpeople.org

***

حزب همبستگی دمکراتیک اهواز

www.alahwaz.info

***

سازمان آزادی بخش ترکمن صحرا

www.azatlyk.net

***

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

www.etehadefedaian.org

***

سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

www.fedayi.org

***

سازمان زنان مترقی

www.pwoiran.com

***

سازمان سوسیالیستهای ایران

www.ois-iran.com

***

سازمان فدائیان – اقلیت

www.fadaian-minority.org

***

چریکهای فدائی خلق ایران

www.siahkal.com

***

حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی

www.gamoh.biz

***

حرکت ملی آذربایجان جنوبی

www.milliharakat.com

***

حرکت ملی ترکمنستان ایران

www.erkinlik.org

***

حرکت ملی – دمکراتیک ترکمن

www.turkmenlik.org

***

حزب آزاد کردستان (پاک)

www.pazadik.org

***

حزب اتحاد کمونیسم کارگری

www.wupiran.com

***

حزب استقلال طلب کردستان

www.psk2006.org

***

حزب ایران

www.melliun.org/hezbeir02

***

حزب دمکرات ایران

www.irandp.org

***

حزب دمکرات کردستان ایران

کومله ( شاخه کردستان حزب کمونیست ایران)

www.komalah.org/farsi

***

لیبرال دمکراتهای ایران

www.iranliberal.com

***

نهضت ملی ایران (ملیون ایران )

www.melliun.org

***

نهضت مقاومت ملی ایران

www.namir.info

***

نهضت نجات ملی ایران

www.nehzat.info

***

همبستگی ملی ایرانیان (هما )

www.hambastegimelli.info

***

حزب ملت ایران

www.hezbemellateiran.com

***

سازمان جبهه اتحاد ملی و میهنی ایران

www.ufin.org/home_FA.html

سازمان کارگران انقلابی ایران

www.rahekargar.net

***

سازمان مجاهدین خلق ایران

www.mojahedin.org

***

شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران

www.tarhino.com

***

سازمان فدائیان خلق ایران – اکثریت

www.fadai.org

***

 

 

 

.

 

 

 

 

 

منبع

1. پیامدهای تجزیه طلبی در ایران نوشته اکبر گنجی  مورخ  2012-04-20  در وبگاه بی بی سی فارسی   http://www.bbc.co.uk/blogs/persian/viewpoints/2012/04/post-113.html

2. حزب تروریست و تجزیه طلب دمکرات کردستان ایران  نوشته  وبگاه اکام نیوز.

http://www.akamnews.com/Pages/News-%D8%AD%D8%B2%D8%A8_%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87_%D8%B7%D9%84%D8%A8_%D8%AF%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85_%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE_%DA%86%D9%86%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%D9%84_-1753.aspx

3. گفتار در مورد تجزیه کردستان در وبگاه یوتوپ

  http://www.youtube.com/watch?v=zye7cUWMnNg

کریم پوپل