ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

جامعه قاتل نیست !

بعد از قتل رومینا توسط پدر و حمایت قانون اسلامی از غیرت پدر و باز پروری جنایت توسط قانون اساسی شریعت ، ما شاهد موارد دیگری از غیرت اسلام ناب محمدی هستیم . البته آلتهای قتاله متنوع است ولی شکل و مسیر دفاع از قاتل یکی است . در 1400 سال پیش زنده به گور رسم بود حالا با داس و تبر و طناب و چاقو رشد و پیشرفت الهی داشته اند .

ساختارهای اجتماعی و سیاستهای حاکم همیشه متاثر از هم هستند . جامعه ایی که قتل را به عنوان راهکار انتخاب میکند زیر تعلیمات سیستم سیاسی حاکم قتل را آموزش دیده است . جامعه در کل قاتل نیست ولی هر جامعه ای استعداد دیدن آموزشهای قتل را دارد . قتل و جنایت خاص یک جامعه نیست در کشورهای غربی و صنعتی هم جنایت اتفاق میافتد و آدم روانی پیدا میشود ولی در حکومت اسلامی ایران جنایت قانونی توسط سیستم سیاسی حاکم آموزش داده میشود و افتخار است . اسمش دفاع از غیرت است .

قوانین و سیاستهای سیستم سیاسی حاکم مهمترین عامل پرورش یک جامعه است و زیر سایه همین آموزش و پرورش قاتلها پرورش یافته و جنایت ارزش میشود . درحکومت اسلامی ایران زیرساختهای پرورشی جامعه وانجام جنایت از 1357 و پشت بام علوی شروع شد ودر ادامه به قتل عامهای دهه 1360 و در ادامه تا همین حالا ، فقط شکلش عوض شد !

کلاف سردرگم تناقضات جامعه را در سیستم سیاسی حاکم جستجو کنید . با این همه بعد از چهل سال آموزشهای دینی ، قتل در جامعه یک واکنش مستاصلانه است. قاتل تحت آموزش قانون سیستم حاکم است . قاتل در جامعه ای بزرگ شده و رشد کرده که قانون اساسی دارد برای توجیه جنایت به نام دین و غیرت … ولی در هر شرایطی اخلاق جامعه با رشد جنایت در جنگی درونی یا روانی است .

عناصر جامعه یعنی مردم خسته از تمامی شرایط حاکم و با ترس از سرکوب سیستم حاکم سیاسی بخشی از فشار روانی روی خودش را با زدن خودش تخلیه میکند . حمایت قانون اسلامی را هم دارد . شرایط اجتماعی فاجعه بار هر جامعه ای توسط سیستم و آموزشهای اسلامی حاکم خلق میشود و این همه معیوب باعث ایجاد فشارهای روحی و روانی بسیار بوده و در کل حکومت اسلامی با قوانین خودش نگاه‌های فرهنگی غلط جامعه را محکم میکند .

قاتلها با انواع متنوع آلتهای قتاله از محصولات فرهنگی سیستم سیاسی حاکم است و یک معلول اصلی دارد . به قول خودشان یک دزدی ساده صدها علت دارد، افراد از ابتدای خلقت دزد نبوده اند بلکه جامعه و تمام مؤلفه‌های آن، آنها را به این سمت کشانده است ، معلمان در نظام آموزشی، خانواده‌ها در نظام تربیتی همه و همه عوامل دیگر نقطه آغاز و نگاهشان سیستم سیاسی حاکم است . وقتی پدر میداند هر دخالت فعالی در سیاست به شدت سرکوب میشود ولی قتل دخترش تبلیغ هم میشود و حمایت قانونی دارد پس راحترین مسیر را میرود .


مشکل اصلی تفسیر غلط یا درست از قانون نیست مشکل اصلی خود قانون اساسی اسلامی است ، روی همین ژنهای معیوب قاضی هم تفسیر رأی خود را از همین قانون اساسی جنایت پرور دینی دارد  و با نگاه‌های ذهنی خود این موضوع را رسیدگی کند در اینجا پدر، قاضی و همه حلقه‌های متصل به هم از سیستم جامعه معیوبی برخاسته‌اند که عضو خانواده عضو دیگری را بدون نگرانی از عواقب آن به قتل می‌رساند . قتلهایی که بیننده عمومی ندارد اما قانونش از یک ریشه تابعیت دارد . اعدامی توسط خانواده و با حمایت سیستم حاکم سیاسی که فقط بیننده ندارد . قتلهای قبلی بیننده عمومی در خیابان داشت .


آدم کشی و قتل معلول است و علت آن هم در قانون اساسی سیستم حاکم سیاسی در درجه اول است . نظام آموزش و پرورش تابع قانون اساسی اسلامی است ، نظام حقوقی، نظام تربیتی و نظام فرهنگی و اجتماعی همگی باید تابع قوانین سیستم سیاسی حاکم باشند . قتل در هر جامعه ای یک معلول دارد و در ایران اسلامی سیستم سیاسی حاکم با تمام قوانینش تنها علت اصلی است .

طرح اجباری کردن ازدواج توسط سیستم اسلامی حاکم سیاسی همزمان با سرعت گرفتن قتلها ، یعنی گرفتن ماهی حتی بدتر از زمان محمد عبدالله و زمان جاهلییت عرب…

تبلیغ برای ازدواج و فرزند آوری به عنوان استمرار نیروی کار جامعه ، در هیچ جامعه ایی عجیب نیست . در حکومت اسلامی ایران فقط مشوقهایش فراتر از داس و تبر و چاقو و گلوله و انواع دیگر آلت قتالها نیست .

18.06.2020

اسماعیل هوشیار