مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

تکرار جنایات گذشته با شیوه و بازیهای جدید

بس که در رویای خاکستر نشینان آتش است در اجاق لاله پندارند سوزان آتش است

سبزه نابالیده سوزد از نفس ها بهار چشمه خون گرید که در رگهای باران آتش است

نیست شرم قحط سالی در جنون آباد جنگ آب نانی گر نشد پیدا فراوان آتش است

(فانی)

فرهاد

بیست و سه سال قبل به تاریخ هشتم ثور ادارات استخباراتی منطقه و جهان با پامال کردن فیصله های ژنیف و پشت پا زدن پلان پنج فقره ای سازمان ملل متحد توانستند گماشته گان تشنه به قدرت و ثروت خویش را به فرق ده ها میلیون مردم میخکوب با تشدید نمودن جنگهای خونین کشور ما را به تودههای خاکستر مبدل به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی را غارت قوای مسلح مجهز با سلاح های پیشرفته هوائی و زمینی را منحل ده ها هزار سلاح های ثقیل و صدها هزار میل سلاحهای خفیف آنرا به آهن کهنه مبدل به باداران پاکستانی خویش انتقال دادند.

در حالیکه طی بیش از چهاردهه میشود ادارات استخباراتی از جمله آی. اس. آی، سعودی، قطر، ایران، امارات عربی و متحدین منطقه و جهانی آنها زیر نام خطر کمونیزم، استفاده از جاه طلبی سران گروه های تشنه به قدرت و ثروت بخاطر دستیابی به قدرت، بازیهای ریاکارانه و خائنانه زیر نام طالب، القاعده توانستند کشور جنت نشان ما را به سرزمین سوخته، پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد، بازار مصرفی، تهیه کننده مواد خام آزمایش انواع ایدلوژیها و سلاح های پیشرفته زمینی و هوائی کشورهای منطقه و جهان مبدل سازند.

حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده از کشمکش های سران حکومت وحدت ملی که سرگرم دسترسی به قدرت بیشتر میباشند استفاده خائنانه نموده زیر نام داعش جنگهای خونین را در کشور افزایش داده و زمینه انجام انواع جنایات از جمله فساد گسترده، غصب زمین، جنایات سازمان یافته، تجاوز بالای زنان و کودکان، غارت ثروتهای مادی و معنوی کشور از جمله معادن، را برای جنگ افروزان، زورمندان، مافیای مواد مخدر ،اقتصادی، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، عاملین دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، گروهی، سمتی، لسانی، مذهبی، تنظیمی، حزبی، نسبت به سابق بیشتر ساخته اند.

در این جنگ تحمیلی از خارج گروه های فوق توانسته اند هزاران قصر، شهرک ها، بلند منزل ها، تجارت خانه ها، شرکت های تجارتی، ترانسپورت های هوائی و زمینی، شرکت های مخابراتی در داخل و خارج کشور اعمار در مقابل چهل فیصد مردم در زیر خط فقر زیست نموده مردم به نسبت افزایش فقر، بیکاری، بیماری، مشکلات اقتصادی به ستوه آمده اند صدایشان به آسمانها بلند شده گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد. در حالیکه بیش از یکسال از تدویر انتخابات ریاست جمهوری و هفت ماه از ایجاد حکومت وحدت ملی سپری میشود تا هنوز سی و یک ولایت دادگاه عالی، وزارت دفاع ملی، توسط سرپرستان اداره میشود مردم و آگاهان امور میگویند یکی از عواملی که سبب مساعد شدن دشواریهای فوق در کشور گردیده جابجا سازی گروه های فوق در نقاط کلیدی قسم دورانی میباشد. زمانی والی یک ولایت به نسبت متهم به فساد یا بیکارگی برطرف به ولایت دیگر مقر یا مشاور و غیره تعیین میشود انجام این عمل بیش از بیست سال میشود که دولت را به یک شرکت سهامی مبدل ساخته است. مجلس نمایندگان به تاریخ 2/2/1394 نتوانست به نسبت عدم تکمیل نصاب و مخالفت شدید عده از اعضای ولسی جرگه ایجاد ریاست اجرائیه به عنوان یک نهاد بودجه ای تازه تصویب نماید.

شکریه بارکزی موجودیت ریاست اجرائیه را مخالف قانون اساسی خواند وی میگوید در کجای قانون اساسی یا قوانین دیگر کشور ایجاد ریاست اجرائیه تذکر به عمل آمده که امروز ما آنرا به عنوان واحد بودجه ای بپذیریم و بودجه ای را برای این نهاد تصویب کنیم. شکیبا هاشمی یک تن دیگر از اعضای ولسی جرگه میگوید خانم بارکزی ریاست اجرائیه مخالف قانون اساسی میخواند رئیس جمهور ما کجا قانونی است. آیا انتخابات ما یک انتخابات گوسفندی نبود و صندوق های رأی دهی بگونه غیرقانونی پر نشده بودند. رمضان بشردوست گفت حکومت ع و غ در سفارت امریکا ساخته شده است معلوم است که مشروعیت ندارد. بالاخره اعضای پارلمان به تاریخ 5/2/1394 با توافق یک صد و هژده رأی ایجاد ریاست اجرائیه را تصویب نمود.

مردم و آگاهان امور را عقیده برآنست تجربه ثابت نموده هر تصمیم که خارج از اراده ده ها میلیون مردم توسط سران قصر سفید و متحدین منطقه و جهانی آن بالای مردم ما تحمیل شده پیامد خوبی را در پی نداشه و نخواهد داشت. به تاریخ 2/2/1394 عده ای از کارشناسان و اعضای پارلمان در رابطه به عقد قرار دادها و دستبردهای معادن دیدگاه های خویش را از طریق طلوع نیوز چنین بیان داشتند در قراردادها شفافیت وجود ندارد بسیاری از معادن در ولایات به واسطه زورمندان به شمول خانواده رئیس جمهور پیشین عده از اعضای پارلمان، زورمندان محل، قومندانان غیرقانونی استخراج و به تاراج برده شده است. میافزایند یکی از عوامل گسترش ناامنی ها زمینه سازی برای غارت ثروت های مادی و معنوی کشور از جمله معادن در کشور میباشد.

فرمانده قوت های غیرمسئول ولسوالی بالابلوک ولایت فراه از نزدیکان اعضای شورای ولایتی فراه میباشد بالای یک جوان هفده ساله که شاگرد خباز بود تجاوز جنسی نموده بعد از آن همراه سیخ سلاح خویش پاهای آنرا داغ نمود. مردم به طلوع نیوز گفته اند قومندان متذکره چندین جنایات دیگر را نیز قبلا انجام داده بود بعد از گرفتاری دوباره رها میشد. افراد مسلح ناشناس در ولایت فراه در عقب میدان هوایی بالای محفل عروسی حمله کرده داماد، پدر و برادرش را با خود برده به قتل رسانیدند. وزیر داخله میگوید کسانی که قانون را نمی پذیرند مردم را به قتل میرسانند باید بدانند که ما نابودشان میکنیم. این سخنان زمانی زده میشود که اعضای پارلمان از تشدید شدن جنگهای خونین در اکثریت ولایت به دولت هشدار داده میافزایند اگر دولت عملیات ها را افزایش ندهد خطر سقوط بسیاری از ولایات دور از امکان نیست.

به تاریخ 5/2/1394 در ولسوالی سرخکان ولایت لغمان افراد مسلح یک گروپ ده نفری را از موتر پایین کرده با خود برده هفت تن آنرا رها سه تن دیگر آنها که اعضای یک خانواده بودند نزدشان تا هنوز اسیر میباشند. یک نهاد سازمان ملل متحد مسئولین بلندپایه وزارت داخله را به دست داشتن به فساد متهم نموده رئیس جمهور به وزیر داخله دستور داده که کمیسیونی را غرض بررسی ایجاد نماید. سرقت های مسلحانه، آدم ربائی، ماین گذاری روی جاده، رو به افزایش بوده مردم در هیچ نقطه کشور به شمول نزدیک ارک ریاست جمهوری احساس مصئونیت کرده نمیتوانند.

خلاصه اینکه مردم ما بخوبی حالا درک نموده که علت دشواریهای خونین و گسترش فقر، بیکاری، بیماری، ناامنی، جاری شدن سیل های خون و سایر جنایات در وضع موجود تکرار جنایات گذشته بوده که با شیوه و بازیهای جدید به واسطه ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان در پشت پرده سازماندهی میشود.

مردم میپرسند بخاطر بیرون رفت و کاهش دشواریهای موجود چه باید کرد؟

به گفته بزرگان و نیاکان ما اگر این مدرسه باشد این ملا حال طفلان را خراب می بینم. به باور ما بدون محدود ساختن گروه های فوق مسدود نمودن ده ها هزار لانه های تروریزم که در سراسر پاکستان زیر نام مدارس دینی فعالیت مینمایند جلوگیری از مداخله صریح ادارات استخباراتی آی. اس. آی، متحدین منطقه و جهانی آن نمیتوان جلو این بازی خونین و غارتگرانه را در کشور گرفت.

به باور ما حالا وقت آن رسیده که برای رسیدن به همچو اهداف بزرگ انسانی، اسلامی و افغانی تمام نیروهای سالم اندیش صلح جو، ترقی پسند، آزادی دوست در صف ده ها میلیون مردم عملاً قرار گیرند و صدای اعتراض خویش از هر طریق ممکن در داخل و خارج کشور بلند نمایند در غیر از آن با ادامه وضع موجود انجام بازیهای خونین و غارتگرانه کشور و مردم ما را از این بیشتر بسوی بحرانهیا جبران ناپذیر سوق خواهند شد.