نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

بیداری وفعالیت گسترده یی احزاب فاشیستی وراستگرا درالمان


ازانجایکه معلوم است حزب نازیستها درالمان غیر قانونی وفعالیتهای رسمی نه دارند؛ امابرخلاف بقایاواحیا کننده گان نازیسم بنام” نیو نازی ها” درالمان وسایر کشورهای اروپایی فعال اند. اگر درگذشته ها زیر زمینی فعالیت داشتند، اما اکنون درصحنه سیاسی به میدان فعالیت برامده ازانها رسانه های تبلیغاتی بنام” راست افراطی ” تعبیر مینمایند. سیاستهای مهاجراتی وتفاوتهای اقتصادی دولت موجود، میان المانشرق غرب باعث شد که این نیروهای قوی شوند؛ وبرضد سیاستهای دولت علنن موضع گیری نمایند. تا به حال این گروها چندین عمال تروریستی وتهدیدهای علیه مهاجران درالمان کرده اند. ازجمله در کلن وبرلین وسایر شهرهای دیگر وازجمله تازه ترین اخبار عبارت از ترور نهه تن از خارجیهای ترک تبار وعربی تبار در شب 18 .02. 2020 درشهر”هانو” نزدیک فرانکفورت در یک لوکال شیشه بار ” قلیان کشی” میباشد که توسط یک جانی راستگرا به قتل رسیده اند وبعدن خود ومادر خودرانیز درمنزل خویش به قتل میرساند. این جانی مانفیست ویا برنامه یی ازخود به جاگذاشته که کاملن روحیه فاشیستی وتبارگرانه ونفرت امیز ازخارجیها داشته است. که فاجعه دردناک ودلخراشی است که تمام دولتمردان المانی انرا یک پدید شوم ونفرت امیز وزهراگین دانسته اند . به این اساس ماتم غم انگیز و حزین بار دامنگیر ده ها خانواده یی کشته شده گان شده است. گروه‌های راست افراطی از مخالفان سرسخت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یک دهه قبل آن‌ها در روستا‌ها و حومه‌های شهر فعال بودند و میهمانی برگزار می‌کردند و آواز «هیتلر پیشوای من است» می‌خواندند و به هیتلر سلام (هایل هیتلر) می‌کردند؛ اما اکنون در مراکز شهر‌ها فعالیت می‌کنند. اگریک دهه قبل آن‌ها دست به قتل مخالفان‌شان و مهاجران در روستا‌ها و شهر‌های کوچک می‌زدند، امروز در مرکز شهر چهره‌های سیاسی را ترور می‌کنند. والتر لوبکه، عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان یکی از افرادی است که درسال 2018 در خانه خود به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش «اسپوتنیک»، والتر لوبکه 65 ساله، از سال 1986 در حزب دموکرات مسیحی آلمان فعالیت می‌کرد و مسوول شورای محلی شهر کاسل آلمان 10 سالهای گذشته بود. او در شمار سیاستمدارانی بود که در سال2015میلادی از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان حمایت و پشتیبانی کرده بود. این سیاستمدار در آن زمان حتی اعلام کرده بود، پشتیبانی از پناهجویان و آوارگان برای او یک اصل است و هرکس که نمی‌تواند با احترام به این اصل زندگی کند، می‌تواند از شهر کاسل برود. از آن هنگام تا زمان مرگ لوبکه، بار‌ها نامه‌های تهدیدآمیزی به آدرس دفتر لوبکه در کاسل ارسال شده بود. پلیس آلمان در بررسی‌های خود نظریه خودکشی را رد کرده است و هیچ اطلاعاتی درباره عامل یا عاملان این قتل در اختیار ندارد.
حزب جدید که خودرا الترناتیو”AFD” برای المان یاد میکند از سال 2015 به فعالیت اغازکرده که فعلن سومین حزب پرقدرت در پارلمان المان میباشد. نخستین فعالیت این حزب علیه سیاتسهای مهاجرتی مرکل بود که درمقابل مهاجران سوری داشت. این حزب خواستار بستن مرزهای اتحادیه اروپا وکنترول کامل مرزهای المان میباشد وخواستار هرچه بیرون کشیدن انعده ازمهاجرین هستند که پناهنده گی انها رد شده است. این حزب توانست که از سال 2014 با کسب هفت درصد آرآء به پارلمان المان راه یابد . درحال حاضر دربسیاری از ایالات المان تبدیل به یک حزب قدرتمند شده ازجمله 16 ایالت در 10 ایالت در پارلمانهای ان حضور دارد. بالخصوص این حزب درتمام پارلمان های ایالت های شرقی المان حضور پر رنگ دارد. دربرج فبروری 2020درانتخابا ایالت تورینگن توماس کمریش ازحزب لیبرال دموکراتFDP به حیث نخست وزیر تورینگن پیروز شد ، اما ساعاتی پس از انتخابات استعفا داده به خاطریکه با کمک احزاب راست گرا ومحافظه کار CDU حزب سوسیال دموکرات مسیحی از حزب مرکل با تبانی حزب آ. اف. دی. AFD یاحزب الترناتیو برای المان رای اورده بود. این انتخاب به اعتراضهای حزب خود توماس کمریش “اف .د. پی” وحزب خانم مرکل “سی .دی. یو” مواجه شده و توماس کمریش مجبورشد عقب نشینی کند. مردم ازاین انتخابات سخت ناراضی هستند که برای اولین بار بعداز مدتی طولانی تاریخی یک حزب راستگرا موفق شد نخست وزیر انتخاب شود . از سوی دیگر برا ی مردم سوال برانگیز بود که چطور حزب لیبرال دموکرات یعنی اف دی پ که تنها پنج درصد از کرسی پارلمان را نصیب خود کرده درانتخابات پیروز شد ه است.

وضع اگر به همین طور پیش برود، امکان دارد که درسال های بعدی در انتخابات محلی حزب” راستگرای افرا طی” ، پیروزیهای معینی را به دست خواهد اورد. دراین زمینه ،وضع اتحادیه اروپا وسیاستهای پوپولیستی و ملی گرایانه ترامپ وسایر کشورهای غربی تاثر وارد خواهدکرد که این حزب پیش ازگذشته قویتر شود. رستمی

Bild könnte enthalten: eine oder mehrere Personen, Personen, die stehen und im Freien

Bild könnte enthalten: eine oder mehrere Personen und im Freien

13Haidar Adel, Obaidullah Azarqaderi und 11 weit