مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

بهداشت عمومی دنیا !

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا یهویی وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف در محل وزارت خارجه حکومت اسلامی ایران در تهران سلفی گرفت . بعد از سفر منطقه ای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به لانه خامنه ای ، این دومین حرکت دیپلماتیک است که با تحریمهای غرب موازی هستند.

حسن روحانی همزمان با سفر تفریحی انگلیس به تهران گفت : بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید … آمریکای ذلیل خاک توسر منابع اطلاعاتی اش اسرائیل و منافقین (سازمان مجاهدین خلق) است…ما به حول و قوه الهی نفتمان را به اونجا خواهیم فروخت.»…کارگزاران نظام اسلامی ما با کمک نیروهای مسلح و هدایت مقام معظم رهبری انشالله بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید.»منظورش همون حسینیه کردن کاخ سفیده…حسنی قاط زده…


برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا گفت : حکومت اسلامی ایران یا دست از دخالت در منطقه بر میدارد و یا منتظر فروپاشی باشد 
.

براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت حدود یک سوم مردم دنیا یعنی ۲.۳ میلیارد نفر به سرویس‌های بهداشتی ایمن و سالم از جمله توالت و حمام دسترسی ندارند. در کنار سیاستهای مسخره سرمایه داری که باعث رنج میلیونها نفر شده است ، همینکه میلیونها انسان زنده به بهداشت معمولی و مستراح دسترسی ندارند باعث شرم است ، من شخصا شرمنده ام از اینکه درچنین شرایطی متولد شدم …


واما بدتر از نداشتن مستراح چه میتواند باشد ؟ که عده ایی فرهیخته عتیقه سیاسی درجستجوی رهبری کارا برای تغییر حکومت در ایران باشند 
… به عصرحجر خوش آمدید !


برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در چهارچوب سفر منطقه‌ای خود روز یکشنبه ۱۸ نوامبر از تهران وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد.

برهم صالح در توییتر نوشت: عراق با روابط ویژه خود با کشورهای مسلمان همسایه و کشورهای عربی، محور اصلی گروهی در منطقه است که بر احترام به حاکمیت و همگرایی اقتصادی و پایان دادن به منازعات بیهوده در منطقه تکیه دارند.”

حدود 2 هفته بعد از مثلا تحریمهای شدید غرب بر حکومت اسلامی ، عراق با چراغ سبز غرب وارد میشود …عراقی که بعد صدام بخشی از خاک آمریکا محسوب میشود . عراقی که در تاکتیک کنار حکومت اسلامی ایران است و در استراتژی کنار عربستان…

غرب هم با خونسردی این بازی مسخره را نظارت و کارگردانی میکند .

فرزندان کورش بدانند و آگاه باشند به جز انفجار جامعه ، ایران را هیچطوری نمیشود پس گرفت ، از جمله با شعار و حرف مفت…

به گزارش خبرگزای ایرنا، حاج علی خامنه‌ای روز شنبه ۲۶ آبان در دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت : حشدالشعبی باید حفظ کرد…در عوض ما هم یک راه آهن مفتی براتون میسازیم … حشدالشعبی عمدتاً از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه تحت حمایت تهران تشکیل می‌شود در آذرماه سال ۹۵ توسط مجلس عراق به عنوان نیروی ذخیره برای ارتش و پلیس این کشور به رسمیت شناخته شد.

فرماندهان ارشد نظامی ایران بارها «حشد الشعبی» را با نیروهای بسیج وابسته به سپاه پاسداران ایران مقایسه کرده و به تأثیرپذیری این نیروها از ایران افتخار کرده‌اند.

برهم صالح که پشماش ریخته بود گفت : مگه میتونید توی این تحریم برای ما راه آهن بسازید ؟ خامنه ای هم گفت آره که میتونیم آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند…کون لق مردم ایران و گرسنگی و تحریم…هم خدا با ماست و هم آمریکا … اون امام خمینی ننه مرده هی میگفت آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ما ساده بودیم هی مسخره میکردیم.

شمار افرادی که در پی آتش‌سوزی‌های مهیب ایالات کالیفرنیا در آمریکا گم شده‌اند به بیش از هزار نفر رسیده است . از این رخداد طبیعی تاسف بار به عنوان مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا یاد شده که تاکنون ۷۴ کشته بر جای گذاشته است.

هنرپیشه فیلم 300 هم خانه اش در آتش سوخت و آواره شد و تعدادی مسلمان ایرانی خوشحالی کردند و نوشته بودند چوب خدا صدا ندارد…من هم نوشتم اگر این آتش سوزی کار و چوب خدا بوده پس این خدا روانیه … و اما 2 اشکال اساسی و یا کمبود در فیلم 300 …

اول اینکه مهاجمان در فیلم چرا عمامه نداشتند ؟ و دوم اینکه مدافعان چرا دلار و سکه نمیخریدند ؟

سوال : چرا با یکی از این جریانات سیاسی همراه نمیشوی ؟

جواب من : جریانات سیاسی ( اعم از کوچک و بزرگ ) به تنهایی نه صلاحییت دارند و نه توانایی اداره جامعه 80 میلیونی ایران . ولی وقتی همه در ائتلافی موقتی با هم نشستند و توان کار سیاسی جمعی پیدا کردند من هم در مورد اینکه کجای این جمع سیاسی باشم حتما فکر میکنم …ولی تا وقتی مثل کبوترهای اسکول عقب افتاده در دام صیاد ، هر کسی به تنهایی تلاش میکند ، این تلاشها حداکثر جنبه سرگرمی دارد و من هم به اندازه کافی سرگرمی دارم .

نهایتا برای خیلی ها متاسفم که انواع روابط ( سیاسی ، عاطفی ، دوستانه ) را در نهایت به اشکالی از کنترل پیوند میزنند ، و من از این موضوع متنفرم. بین 2 انتخاب “کنترل و تنهایی” … اولی انتخاب من نیست ، دومی خوشایند نیست.


روش فکری ما ، تغییرات محسوس و مادی ، نحوۀ کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف‌مان ، حتی نیازهای واقعی ، زیر نفوذ و تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی میتواند پررنگ یا کم رنگ و یا مثل یک چیزی شود در کف خیابان که لودر از روی آن رد شده باشد.

‏شبکه‌های اجتماعی همزمان ما را به هم متصل و از هم جدا کرده‌اند . خواه بحث از زندگی شخصی‌مان باشد یا سیاست یا جنگ … همۀ ما می‌توانیم اطلاعاتی را داشته باشیم و آن را به اشتراک بگذاریم . بنابراین در مقایسه با گذشته، ظاهرا بیشتر صاحب اختیار و قدرت شده‌ایم….

بیشتر صاحب قدرت شده ایم ؟.. ولی کاذب ، مثل آدامس که میجوی شیرینی هم کمی دارد ولی سیر نمیکند ، بیشتر گرسنه میشویم. بعضی افراد این خلاقیت رو دارن که با همین فضای کاذب راضی و متقاعد بشن و حالش را ببرن و زندگی راحتری هم دارن ، و بعضی برعکس …

حالا موضوع کمبود اطلاعات نیست ، ولی در شبکه های اجتماعی همیشه یک سوال بی جواب باقی میماند .

تیترهای خبری معمولا یک اشاره کوچک به کوه یخی هستند که دیده نمیشود ، فلان تیتر خبری چرا … و چرا آنجا یا اینجا ؟

خلاصه که زندگی با یک مشت چرا همیشه سختر است …


20.11.2018
اسماعیل هوشیار