به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

بهار وعید نوروز 1398 فرارسید … مبارک است .

در چنین هنگامه ایی که سیاست و اقتصاد و فرهنگ و بقیه موارد…در جامعه ایران وارد فاز فاجعه شده است ، یک سری برنامه سازان بی درد دست به ساخت و ساز برنامه هایی میشوند که ظاهرش طنز است و سرگرمی…و باطنش حفظ امنیتی که تعریف نمیکنند یعنی چه ؟ فقط مهمانان غاز قلنگ آروز میکنند که امنییت از بین نرود …

مخاطب سرگرم خنده است که اختلاسگران میلیاردی مسلمان حکومت دست به کارند ! یک روز  بعد از خنده و سرگرمی قیمتها همچنان سیر صعودی دارد ، دلار به مرز 15000 هزار رسید ، پیاز از مرز 15 هزار گذشت … خامنه ای یهویی کشف کرد که رئیسی بزرگترین روشنفکر قرن است ، آن دیگری کشف کرد امام خمینی بهترین روشن فکر تاریخ بشر است ، فعال حقوق بشری را به 12 سال زندان محکوم میکنند ، فعال محیط زیست را در زندان به قتل میرسانند و خلاصه در حواشی تمام این وقایع آروزی حفظ امنییت معلوم نیست برای کل نظام است یا برای شخص خود برنامه ساز ؟

در مورد اهمییت امنییت کاملا با آنها موافقم، اما از مقوله امنییت 2 تعریف متضاد داریم . کسانی که امنییت فردی خودشان منظورشان است تا قربه تر شوند و نهایتا هم میرسند به امنییت سیستم سیاسی حاکم…و کسانی که تعریفشان از امنییت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و بقیه پهنه ها جنبه همگانی دارد و این ربطی هم به ژن خوب وبد ندارد !


در مورد اهمییت تاریخی امنییت سری بزنیم به دورانهای قدیم که مثلا در دوران غار نشینی و درون غارها و کنار آتش و بقیه مخلفات … چه کسی دوست داشت بزند بیرون غار ؟ هیچکس . اما شکم گرسنه که به تهدید نابودی قبیله هم میرسید ساکنان را وامیداشت تا بزنند بیرون و در سرمای یخبندان بروند شکار . و بعد از همه اینها امنییت برای همه قبیله معنی پیدا میکرد .

امنییت فردی که ولایت فقیه و اطرافیانش و مقلدان میمونش را در برمیگیرد ، با امنییت اجتماعی و عام برای همه یکی نیست . انتخاب مردم به اینکه له شدن را ترجیح میدهند تا اینکه خطر کنند و از غار بزنند بیرون به جای خود … ولی شما برنامه سازان امنیتی در تعریف امنییت تجدید نظر کنید . امنییت مورد نظر شما تهش چیزی نیست جز تبلیغ برای حفظ همین وضع اسف بار موجود . حتی آتشی هم اگر وسط غار دیدی برای کباب کردن خودت روشن است . تا زمانی که حکومت اسلامی ایران با جفتکهای اسلامی و سیاستهای مافیایی حضور دارد ، نیمی از مردم زیر خط فقر هستند و حاکم مسلمان جاکش میلیارد میلیارد اختلاس میکند این پوشش جعلی امنییت را تبلیغ نکنید و جدی نگیرید . امنییت جدی با شکم گرسنه مردم و قیمتهای سرسام آور و بیکاری و آمار فحشاء و دزدی اسلامی و اختلاس و … عملی نیست . امنییت یعنی آسایشی برای همه مردم درتمام زمینه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی … و اگر وجود ندارد ، پس بقیه حاکمان و برنامه سازان بی درد هم لایق آرامش نیستند !


بیچاره عوامی که تشخیص نمیدهد آن همه چراغهای رنگی و تزئینات توی جاده محصول سیاست است که به سلاخ خانه میرسد مثل کودتای 28 مرداد ، مثل تحول سیاسی 1357 ، مثل کودتای سیاسی برجام، کشاندن جنگ به تمام خاورمیانه … و کردیتی که غرب همیشه به لایه های زیرین ارتجاع داده و میدهد !


فرانسه: برجام، چک سفید امضاء برای نقض حقوق بشر در ایران نیست…

در اینجا منظورشان بشر نیست بلکه حقوق است …


علی خامنه‌ای : اروپایی‌ها عملا از برجام خارج شده‌اند…

اروپا از ابتدا هم وارد نشده بود که حالا خارج شود اروپا از ابتدا همگام با آمریکا و در کنار آمریکا ، فقط نقشی متفاوت داشت . این حکومت اسلامی ایران بود که نشان میداد آنها در نقشی متفاوت اهدافشان هم متفاوت است و به این شکل حکومت اسلامی ایران فقط زمان میخرد ، غرب هم نانش را میخورد… کوفتشون بشه.


در تمام جهان خاکی ما فقط یک نفر هست که راجع به تمام مسائل زمینی و کهکشان و کائنات تئوری مشخص دارد . از توهمات این گاگول که بگذریم من شخصا دلم برای کسانی میسوزد که مشغول طواف این امام زاده عقب مونده خارج کشوری هستند .

من و حسین شریتعمداری و «رادیو منحرفان جنسی» و سفر با گذرنامه‌ی عادی جمهوری اسلامی به هر نقطه دنیا…حاج داوود رحمانی معرف کامل نظام زندان‌ها در حکومت ولایی، خواص شیر بز ، خواص گوزیدن در تبت بیشتر است یا استکهلم ؟ طرز تهیه ماست چکیده و حلوای مامانش اینا و دروغ های مرجان شیخ الاسلامی، سروش و چپ و مجاهدین، استعفای روحانی، خودکشی تختی، جشن چهارشنبه سوری…


آقا جان حالا گور بابای من ، ولی تبلیغ این حجم از منگولی برای سلامتی خوب نیست ، به خودتان رحم کنید …

اسماعیل هوشیار

21.03.2019