به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

این زخم خونین به تداوی اساسی نیاز دارد

(فرهاد)

خون ناحق دست از دامان قاتل بر نداشت

دیده باشی داغهای دامن قصاب را

سران قصر سفید متحدین جهانی و منطقه ای آنها با هزینه کردن 33 ملیارد دالر برای نظامیان پاکستانی از جمله اداره (آی اس آی) توانستند طی هفده سال گذشته سرزمین جنت نشان ما را به باشنده گان آن به جهنم  مبدل، ده ها هزار تن از جمله زنان، کودکان را توسط طالب، القاعده، داعش وغیره کشته ، زخمی سازند ده هاهزار تن دیگر از قربانی آدم ربایی ها، سرقت های مسلحانه و انجام سایر بازیهای جنایت کارانه گردیده اند.

حمله انتحاری لیل 14/15، 10/1396 در جوار بلاک 34 مکرویان سوم شهر کابل سبب کشته شدن و زخمی شدن بیش از بیست تن گردید.

ربودن بیست تن مسافران در ولسوالی بالا بلوک به واسطه دشمنان سوگند خورده افغانستان به تاریخ 16/10/1396 صورت گرفت مشت نمونه خروار از جنایات است که بالای شهروندان ما با تاسف جریان دارد.

حمله انتحاری در هفته گذشته در موسسه فرهنگی تبیان در ساحه دشت برچی صورت گرفت بیش از صد کشته و زخمی بجا گذاشت ریس موسسه متذکره در جلسه بزرگ موسسه تدویر گردیده بود گفت امریکایی ها زیر بهانه داعش و غیره مردم ما را نیست و نابود مینمایند عده از آگاهان امور در پروگرام شش و نیم طلوع نیوز امریکا و متحدین آنرا عامل رشد گروه داعش در افغانستان متهم نموده اند.

افزایش کشمکش های قدرت طلبی بین دومین متفکر جهان و عطا محمد نور والی برکنار شده ولایت بلخ سبب افزایش ناامنی ها و نگرانی مردم ما گردیده، جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت کندهار میگوید مرا دولت ایتلافی مقرر نکرده و نمیتواند برطرف نماید، وزیر انرژی و آب در جلسه استیضاح اعضای ولسی جرگه توانست  اکثریت رای اعضای ولسی جرگه را بدست آرد از ناحیه   عملکرد های ریاست جمهوری اظهار نارضایتی نمود در بخشی از صحبت هایش از منظور نکردن چهار بند آبگردان در ولایات بادغیس، غور، دایکندی، بامیان از طرف مقامات ریاست جمهوری اشاره داشت.

وسایل اطلاعات جمعی اسناد که نشر نموده اند علت استیضاح وزیر انرژی و آب قبول نکردن برادر ستانکزی ریس امنیت ملی در پست مشاوریت وزارت انرژی گفته اند.

وزیر انرژی و آب میگوید از حکومت گذشته فساد گسترده به ما میراث مانده در حکومت فعلی سران با دامن زدن اختلافات قومی، لسانی، مذهبی میخواهند بالای مردم حکومت نمایند جبران این پدیده ننگین برای سالیان سال دشوار میباشد.

دامن زدن انواع خصومت های قومی و لسانی زیر بهانه درج کلمه افغان در تذکره های الکترونیکی توسط یک عده از اعضای پارلمان مردم ما را سخت متاثر ساخته است.

مردم ولسوالی خوست از افزایش معتادین بسیار نگران میباشند.

وزارت خارجه پاکستان یکنیم میلیون مهاجر افغان را میخواهد تا یک ماه دیگر از کشورش اخراج نماید.

آقای گیلانی ریس حزب محاذ ملی افغانستان میگوید اکثریت رهبران طالبان در داخل کشور بود و باش و فعالیت دارند آگاهان امور این نوع گفته ها را دور از حقیقت دانسته ومیدانند.

افزایش فقر، بیکاری، بیماری های فزیکی روانی معتادین سبب نا امنی ها در شهر ها و روستا گردیده مردم نمیتوانند در هیچ نقطه احساس مصؤنیت نمایند فرار سرمایه، مغزها، اسعار رو به افزایش میباشد گروه های مافیای مواد مخدر، غاصبین میلیونها جریب زمین عاملین فساد گسترده، دشمنان سوگند خورده داخلی و خارجی مردم و کشور ما توانسته اند با دامن زدن انواع خشونت های خانواده گی، تجاوز بالای عده از زنان و کودکان، خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، تنظیمی، حزبی ملت را به گروگان گرفته طبق سناریو ادارات استخباراتی کشور های منطقه و جهان بزرگترین جنایات بالای ملت ما زیر بهانه های مختلف انجام داده و میدهند!

عکس العمل عده از دوکانداران در ساحه بنایی که متهم به فروش شراب، مواد مخدر و غیره میباشند در مقابل پولیس ضد شورش که به تاریخ 1396/10 در ساحه مکرویان صورت  گرفت مثال برجسته میباشد!

که ده ها پولیس در این حادثه شهید و زخمی شدند یک تن از طریق تلویزیون طلوع گفت: پولیس هایکه دست ما و پاهای خود را از دست داده بودند  کسی نبود آنها را از جا بلند کند از همین لحاظ از بین رفتند.

حالا سران قصر سفید بعد از سپری شدن سالهای خونین تصمیم گرفته اند کمک های یک ملیارد سه صد میلیون دالری سالانه خویش را برای نظامیان پاکستانی غرض انجام ندادن مبارزه با هراس افگنان از جمله گروه های طالبان، حقانی به تعلیق اندازند مردم ما اقدام متذکره را در صورت عملی شدن و صادقانه به پابند بودن آن یک گام خوب خوانده میفزایند زخم خونین که کشور و مردم ما  به آن مبتلا شده اند نمیتواند یک مرحم خوب باشد.

زیرا که بر علاوه آنکه سالانه نظامیان پاکستانی ده ها ملیارد از ناحیه قاچاق مواد مخدر که به اروپا و سایر کشور ها بدست میاورند از مافیای که مصروف استخراج غیر قانونی معادن، جنگلات، آثار باستانی و غارت ثروت ها مادی و معنوی کشور و مردم ما نیز سود های کلان بدست میاورند.

از همین لحاظ است که نماینده دولت پاکستان آماده گی اش را برای رویارویی با هر گونه اقدام واشنگتن اعلام نموده است.

خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان گفت: ما هیچ شک یا هراسی نداریم چرا که دفاع پاکستان در دست های شایسته و نیرومندی است هرگاه امریکا اقدام فوق العاده بر ضد ما بکند ما آماده رویا رویی با آن هستیم.

بباور آگاهان بدون وارد کردن تحریم های اقتصادی، مالی، تجارتی و فشارهای سیاسی نظامی بالای  نظامیان پاکستان و کشور ها و گروه های مافیای تمویل کننده نظامیان پاکستانی و اتخاذ تصامیم لازم بالای گماشته گان آنها که کشور ما را به میدان نبرد و پایگاه مافیایی بین المللی مواد مخدر، کشور مصرفی، تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدولوژیهای و سلاحهای پیشرفته کشور های منطقه و جهان مبدل ساخته اند، نمیتوان این زخم خونین را مداوا نمود.

زیرا که این زخم خونین به تداوی اساسی نیاز دارد.