کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

اوباما روسیه را بخاطر حمله به «تروریست های خوب» متهم دانست


پروفسور میشل شوسودوسکی Michel Chossudovsky

مرکز مطالعات جهانی سازی، 2 اکتبر 2015

در متون بسیاری تأیید شده ولی به ندرت در گزارشات منعکس گردیده که دولت اسلامی در عراق و در سوریه توسط سرویس های مخفی ایالات متحده تشکل یافته و اعضای به خدمت گرفته شده، توسط ایالات متحده و هم پیمانانش انگلستان، فرانسه، عربستان سعودی، ترکیه، اسرائیل و اردن آموزش دیده و تأمین مالی شده اند.

تا کمی پیش از این دولت اسلامی در عراق و در سوریه به نام القاعده در عراق شهرت داشت. تنها در سال 2014 بود که دولت اسلامی نامیده شد (دولت اسلامی در عراق و در سوریه، دولت اسلامی در عراق و شامات).

روسیه علیه تروریسم وارد جنگ شد

اکنون ما تماشاگر چرخش مهمی در ساز و کار جنگ در سوریه و در عراق هستیم. از این پس، روسیه مستقیماً در همآهنگی با سوریه و عراق جنگ ضد تروریستی را آغاز کرده است. واشنگتن قاطعیت روسیه را به رسمیت شناخت ولی می بینیم که اوباما از روس ها گلایه مند هستند زیرا آنها «تروریست های خوبی» را نیز که واشنگتن از آنها پشتیبانی می کند هدف می گیرند.

اطلاعات ممتاز

برگرفته از وال استریت ژورنال :

بر اساس مقامات آمریکائی، حملات هوائی روس ها در سوریه شورشیانی را هدف گرفته که از پشتیبانی سازمان سیا برخوردارند.

یکی از بخش های خسارت دیده سنگری را تشکیل می دهد که متعلق به شورشیانی بوده که از سوی سازمان سیا و هم پیمانانش تأمین مالی شده، آموزش دیده و جنگ افزار دریافت کرده اند.

یک عنصر اطلاعاتی مهم بطور مشخص در این مقالۀ وال استریت ژورنال گزارش می دهد که سازمان سیا از تروریست ها برای «تغییر رژیم» در سوریه پشتیبانی می کند، یعنی طرحی که مستلزم عملیات اطلاعاتی مخفی در خاک سوریه است :

«آژانس جاسوسی آمریکائی شورشیان را از سال 2013 برای مبارزه علیه رژیم اسد آموزش داده و جنگ افزار در اختیارشان قرار داده است.» (وال استریت ژورنالWSJ، 30 سپتامبر 2015، یاداشت نویسنده : پشتیبانی مشخصاً از آغاز جنگ در مارس 2011 صورت گرفته است)

آن چه که بعداً شناسائی و تأیید شده، ولی به ندرت در رسانه های بزرگ انعکاس یافته است.

جبهۀ النصره : « تروریست های خوب »

پنتاگون که امروز آشکارا اعتراف می کند که سازمان سیا از گروه های وابسته به شبکۀ القاعده در درون سوریه از جمله جبهۀ النصره پشتیبانی کرده است، در ادامۀ همین گفتار به روسیه اعتراض می کند که چرا « تروریست های خوبی » که از پشتیبانی واشنگتن برخوردار هستند را هدف گرفته و مورد اصابت قرار داده است :

به گفتۀ مقامات آمریکائی، یکی از حملات هوائی روسیه یکی از مواضع شورشیانی را مورد اصابت قرار داده که مورد حمایت سازمان سیا بوده اند و برای آتلانتیست ها سرویس های اطلاعاتی گردآوری می کردند (…).

به گزارش رسانه های ملی سوریه، از هفت نقطه ای که هدف بمباران هوائی روسیه بوده اند، تنها یک نقطه در شرق سلمیه در منطقۀ حما واقع شده و حضور مبارزان دولت اسلامی در آنجا بسیار پر رنگ است. ولی نقاط دیگر به شکل گسترده در تصرف گروه های شورشی میانه رو (تروریست های میانه رو) یا گروه های اسلامگرا مانند احرار الشام و جبهۀ النصره یکی از شاخه های القاعده می باشد. (WSJ 30 سپتامبر 2015)

جبهۀ النصره که بی گمان به شبکه های القاعده تعلق دارد، یک سازمان تروریستی (جهاد طلب) و جنایات بسیاری مرتکب شده است. از سال 2012، القاعده در عراق و جبهۀ النصره با پشتیبانی سرویس های مخفی ایالات متحده در همآهنگی با یکدیگر کار می کنند و در سوریه عملیات تروریستی متعددی را به اجرا گذاشته اند.

آنچه به رویدادهای اخیر مربوط می شود، این است که دولت سوریه جبهۀ النصره را که بازوی مسلح تروریستی ارتش آزاد سوریه می باشد را در اولویت های اردوی  بمباران ضد تروریستی روسیه قرار داده است.

واشنگتن جبهۀ النصره را در آغاز سال 2012 به عنوان سازمان تروریستی شناسائی کرد، ولی چنین امری مانع پشتیبانی از این سازمان نشد، با نامیدن آنها به عنوان «شورشیان میانه رو»، به اعضای آن آموزش داد و تأمین مالی آنها را به عهده گرفت و جنگ افزار در اختیارشان قرار داد، به انضمام پشتیبانی لوژیستیک و استخدام اعضای جدید و غیره. البته این کمک ها با میانجی گری هم پیمانان ایالات متحده در خلیج فارس صورت گرفته است : قطر، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل.

موضوع خنده آور این است که در اتخاذ تصمیم شورای امنیت در سازمان ملل متحد در مه 2012، «جبهۀ النصره در سوریه به عنوان هم پیمان القاعده در عراق و به عبارت دیگر دولت اسلامی در عراق و سوریه در فهرست سیاه به ثبت رسیده است :

به گفتۀ دیپلمات ها : تصمیمی که موجب شد یک سری مجازات علیه این گروه اعلام کنند، محاصرۀ برای جلوگیری از ارسال اسلحه، ممنوعیت مسافرت برای اعضای آن و توقیف دارائی های آن.

هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که هیچ یک از 15 عضو شورا با شناسائی جبهۀ النصره به عنوان متحد القاعده در عراق مخالفت نکردند.

الجزیره در مه 2012 (Al Jazeera, mai 2012) گزارش داد که جبهۀ النصره یکی از مؤثرترین نیروهای مسلح در جنگ علیه رئیس جمهور بشار اسد، در ماه گذشته وفاداری خود را به ایمان الظواهری رهبر القاعده اعلام کرده است.

اکنون روسیه مورد سرزنش قرار گرفته زیرا به یک گروه تروریستی حمله کرده است که نه تنها در فهرست سیاه شورای امنیت در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده، بلکه در پیوند با دولت اسلامی در عراق و سوریه (داعش) می باشد.

برد این اتهامات تا کجاست ؟

در حالی که رسانه ها دربارۀ پشتیبانی روسیه از اردوی ضد تروریستی گزارش می دهند، در واقع، روسیه  با پشتیبانی از دولت سوریه در جنگ علیه تروریست ها(به شکل غیر مستقیم) علیه اتحادیۀ ایالات متحده و ناتو وارد کارزار شده است، زیرا نه تنها تروریست ها پیاده نظام اتحادیۀ نظامی غربی هستند بلکه مستشاران و مزدوران مسلح غربی نیز در صفوف آنها به سر می برند. در نتیجه عملاً، روسیه علیه تروریست هائی می جنگد که از پشتیبانی ایالات متحده مورد پشتیبانی برخوردارند.

حقیقت ناگفته این است که با کمک نظامی به سوریه و عراق، روسیه به شکل غیر مستقیم علیه ایالات متحده وارد کارزار شده است.

در این جنگ نیابتی، مسکو از این دو کشور در مبارزاتشان علیه دولت اسلامی در عراق و سوریه که از پشتیبانی ایالات متحده و هم پیمانانش برخودار است پشتیبانی می کند.

Article original en anglais : Obama Accuses Russia of Going After America’s “Good Guy Terrorists”,  publié le 1er octobre 2015

لینک متن اصلی :

http://www.mondialisation.ca/obama-accuse-la-russie-de-sen-prendre-aux-bons-terroristes/5479471

ترجمه توسط حمید محوی