کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

الهه هیکس هم‌صدا با حکومت اسلامی علیه توماج صالحی هنرمند و قهرمان مردم! 

بهرام رحمانی

bahram.rehmani@gmail.com 

الهه شریف‌پور‌(هیکس)، ظاهرا فعال «حقوق بشر» است اما او هم‌صدا با حکومت اسلامی علیه توماج صالحی هنرمند و قهرمان مردم، موضع گرفته است. توماج را ده‌ها ماموری حکومت اسلامی از خانه‌اش ربودند و به جای نامعلومی بردند اما رسانه‌های وابسته به حکومت اعلام کردند که او در حال خروج از کشور دستگیر شده است. هنوز از سرنوشت توماج اطلاعی در دست نیست.

توماج صالحی خواننده موسیقی رپ در ایران، به دلیل این که آهنگ‌های تازه او «زندگی نرمال» و «سوراخ موش بخر» سر و صدای زیادی کرده بازداشت شده است.

الهه هیکس، مدیر اجرایی سازمان همیاران از بازداشت توماج صالحی توسط حکومت اسلامی حمایت کرده و برای وی پرونده‌ساز می‌کند تا اقدام جنایت‌کارانه حکومت اسلامی علیه توماج را در افکار عمومی توجیه‌پذیر سازد.

C:\Users\ashena\Pictures\images (23).jpg
https://www.mashrooteh.com/wp-content/uploads/2021/07/%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%87-%D9%87%DB%8C%DA%A9%D8%B3-390x205.jpg

پیش‌تر نیز توییت الهه هیکس در میانه اعتراضات مردم خوزستان بسیار حاشیه‌ساز شد؛ او که به‌عنوان فعال حقوق بشر شناخته شده، در واکنش به اعتراضات مردمی مطلبی نوشت که از دید کاربران، گرا دادن به نهاد‌های امنیتی برای سرکوب معترضان بود. او با سه اتهام نوشته بود برخی از معترضان عضو سازمان مجاهدین خلق هستند؛ بخشی از معترضان مسلح شده‌اند و برخی از طرف اسرائیل حمایت می‌شوند.

در حکومت اسلامی ایران، مجازات هر کدام از این اتهامات به تنهایی اعدام است و حالا در توییت الهه هیکس هر سه اتهام باهم مطرح شد. ادعای الهه هیکس با استقبال رسانه‌های حکومتی همراه شد و متن توییت او در این رسانه‌ها دست به دست شد و با استناد به آن درخواست سرکوب شدیدتر معترضان مطرح شد. در مقابل صد‌ها کاربر توییتر در مقابل موضع گرفتند؛ چه آن‌که مخالفان الهه هیکس معتقد بودند مواضع او، زمینه‌ساز سرکوب مردم را فراهم می‌کند. بعضی رسانه‌های امنیتی اتهامات مشابهی را به معترضان زده بودند.

بعد از این اتفاق، چند روز بعد هم الهه هیکس با یکی از تحلیل‌گران روی آنتن ایران اینترنشنال حاضر شد و سعی کرد از مواضع خود دفاع کند. این برنامه با چالش‌های جدی مواجه شد و الهه هیکس بسیار پرخاشگرانه و توهین‌آمیز برخورد کرد و منتقد الهه هیکس به صراحت او را مامور اطلاعاتی جمهوری اسلامی دانست و به سوابق او اشاره کرد.

بعضی مخالفان جمهوری اسلامی معتقدند افشای اتفاقات دهه هفتاد مثل قتل‌های زنجیره‌ای، تسویه حساب گروه‌های داخلی امینتی ایران است و معتقدند افشای قتل‌ها هم توسط همان نیرو‌ها انجام شده است.

پیش از این هم در یک برنامه زنده در ماهواره‌های فارسی زبان، الهه هیکس، مسیح علی‌نژاد را به خاطر برگزاری کمپین مخالفت با حجاب اجباری، لمپن خطاب کرده بود. هیکس گفته بود که هر کشوری می‌تواند قوانین خاص خود را داشته باشد در فرانسه حجاب داشتن جرم است و در ایران بدون حجاب جرم است و شما نمی‌توانید قوانین یک کشور را نقض کنید.

خبر بازداشت یک خواننده رپ در روزهای اخیر با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. توماج صالحی، خواننده‌ رپ که آهنگ‌های اعتراضی خود را در صفحه‌ اینستاگرامش منتشر می‌کرد چند روز قبل از احتمال دستگیری خود خبر داده بود.

توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی دوشنبه 22 شهریورماه توسط 12 سرکوبگر حکومت ربوده شد. ترانه‌های اعتراضی «سوراخ موش»، «ترکمنچای» و «انار» از ساخته‌های او، بسیار شناخته شده و و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و حتا گفته می‌شود دلیل بازداشت او ترانه‌ی «سوراخ موش» است که در آن به لابی‌گران حکومت اسلامی حاکم بر ایران هشدار داده می‌شود که به دنبال «سوراخ موش» باشند.

***

درست در زمانی که  توماج صالحی‬توسط ماموران حکومتی ربوده شده، لابی‌های حکومت اسلامی در خارج فعال‌تر شدند و علیه توماج نوشتند و سعی کردند با پرونده‌سازی علیه توماج، پرونده او را در نزد وزارت اطلاعات و سپاه و بسیج و قوه قضاییه حکومت اسلامی، هرچه بیش‌تر سنگین‌تر کنند.

برای مثال، فرناز فصیحی به اصطلاح خبرنگار نیویورک تایمز که پیش‌تر ربودن روح‌الله زم را نیز ستایش کرده بود در توییترش نوشت‌: «تهدید به مرگ در آهنگ، ویدیو و یا توییت، جرم محسوب می‌شود.»

پیش‌تر در همین زمینه گروهی از ایرانیان در نامه‌ای سرگشاده به شورای سردبیری روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نمونه‌هایی از گزارش‌ها و مصاحبه‌های فرناز فصیحی اشاره کرده بودند که به گفته آن‌ها «گزارش‌هایی برخلاف حقیقت از سرکوب بی‌رحمانه و کشتار و زندانی کردن معترضان در ایران و در اعتراضات مسالمت‌آمیز است.»

در این نامه به چند مورد از گزارش‌ها و موضع‌گیری‌های فصیحی از جمله ادعای «حضور جمعیت 30 کیلومتری در اهواز در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی» اشاره شده بود.

در زمان حمله موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی و کشته شدن 176 سرنشین هواپیما، فصیحی مدعی شد منابعی از درون ایران به او اطمینان داده‌اند حسن روحانی، رییس‌جمهوری وقت جمهوری اسلامی، از این ماجرا اطلاع نداشته است.

هم‌چنین حدود دو ماه پیش، نیویورک‌تایمز در مطلبی از فرناز فصیحی با عنوان «حمله ایران پاسخی به حمله مخفی اسرائیل به سایت پهپادی بود» با فردی به نام حسین دلیریان، به عنوان کارشناس برجسته امنیتی در ایران گفت‌وگو کرده بود که مورد انتقاد بسیاری از کاربران توییتر و روزنامه‌نگاران قرار گرفت.

دلیریان سابقه اظهاراتی با حواشی امنیتی برای برخی روزنامه‌نگاران و سخنان چالش‌برانگیز در ماجرای حمله موشکی به هواپیمای مسافربری اوکراینی دارد.

حسین درخشان در مورد  توماج صالحی‬ در توییتر نوشت: «تهدید به مرگ در آهنگ یا موارد دیگر، جرم است. ‏قانون ایالات متحده: تهدید به مرگ در یک آهنگ رپ می‌تواند تهدید جنایی و یا تهدید علیه قربانی جنایت محسوب شود، حتی اگر قربانی هرگز آهنگ را نشنود.»

حسین درخشان، وبلاگ‌نویس ایرانی-کانادایی است که سابقه طولانی در حمایت از سرکوب مخالفان توسط حکومت اسلامی دارد و ادعاهایی در مورد همکاری ‌او با دستگاه‌های امنیتی این حکومت مطرح است.

حدود سال 2007 درخشان شروع کرد به حمایت از «محمود احمدی‌نژاد» که دو سال بود رییس‌جمهوری شده بود و در اوج جنجال‌ها بر سر اظهارات ضداسراییلی احمدی‌نژاد، از او خواست راه «خمینی بزرگ» را در اسراییل‌ستیزی ادامه دهد.

درخشان در نوشته‌های عمومی‌ خود نیز بارها علیه زندانیان سیاسی در ایران نوشته و از اقدامات حکومت اسلامی علیه آن‌ها دفاع کرده است.

هم‌چنین الهه هیکس به اصطلاح «فعال حقوق بشر» با ریتوییت کردن توییت فرناز فصیحی نوشت: «تهدید به مرگ در خواندن یک شعر و انتشار یک ویدئو در همه کشورهای قانونمند جرم محسوب می‌شود.»

در متن ترانه سوراخ موش بخر توماج، آمده است: «ژورنالیست بازاری، مخبر دوزاری، هنربند درباری، سوراخ موش بخر؛ مامور، معذور، از بالا دستور، جلاد مجبور، سوراخ موش بخر…سوپاپ اطمینان، منسوب بی‌اختیار، اصلاحطلب حزب باد، سوراخ موش بخر…صادراتی، نایاکی، زیرو رو کش، چارتایی، بده هرچی دلار داری سوراخ موش بخر…»

توماج صالحی که به نام هنری «توماج» از دی‌ماه 1998 در رپ اعتراضی و با مضامین سیاسی و اجتماعی روز آثار خود را انتشار داده، صفحه توییتری داشت که پس از ربوده شدنش، توسط توییتر مسدود شد.

آسیانیوز در این‌باره نوشت: حساب منتسب به خانواده توماج صالحی در اینستاگرام از دستگیری این خواننده رپ اعتراضی توسط ماموران خبر داد. بر اساس این پیام که روز یک‌شنبه منتشر شده است، ماموران با 4 ماشین به خانه توماج صالحی رفته و او را با خود برده اند. توماج صالحی اخیرا دو اثر به نام‌های «زندگی نرمال» و «سوراخ موش» را در انتقاد به برخی سیاست‌های حاکم ساخته بود. صالحی در روزهای گذشته در حساب توئیتری خود از تغییر گوشی تلفن همراهش به‌خاطر جلوگیری از احتمال دستگیری‌اش خبر داده بود. محتوای موسیقی رپ توماج صالحی به موضوعاتی چون اعتصابات کارگری، فساد دولتی، زندان، قرارداد 25 ساله با چین و «بی‌اعتنایی هنرمندان به وضعیت جامعه‌» می‌پردازد.

خبر بازداشت توماج صالحی، رپر معترض ایرانی، در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است.

امیر بی‌لقب، خواننده موسیقی رپ و هیپ‌هاپ، پس از بازداشت توماج صالحی در ویدئویی که در توییتر منتشر کرده، از معترضان خواست روحیه خود را حفظ کنند و گفت: «مگر این همه مبارزه در تاریخ ندیده‌اید؟ مردم وقتی پیروز می‌شوند می‌روند و زندانی‌هایشان را از زندان در می‌آورند.»

او با بیان این که «ما چیزی به نام فرار و ترس نداریم و توماج می‌دانست او را می‌گیرند» گفت: «کجا بروم؟ این جا ایران است! این جا مال ما است و مسیر ادامه دارد.»

مهدی یراحی، خواننده ساکن ایران و حامی اعتراضات سراسری، هم در واکنش به بازداشت توماج صالحی در رشته توییتی با تاکید بر این که مسئولیت جان او «مستقیما با جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است»، نوشت: «سایبری‌ها مخمور از بازداشت توماج صالحی طوری رجز می‌خوانند که گویی بنا بوده هرگز دستگیر نشود. همه ما که در ایرانیم، هر لحظه ممکن است در این راه بازداشت، شکنجه و کشته شویم.»

او درباره ادعای رسانه‌های حکومتی مبنی بر بازداشت توماج صالحی «حین فرار از کشور»» تاکید کرد که با این ادعا می‌خواهند «از عزتش بکاهند» و «پیش‌تر هم با همین هدف می‌گفتند توماج صالحی از خودشان است که بازداشت نمی‌شود.»

حسن رونقی، فعال مدنی که برادرش حسین رونقی اکنون در زندان است، تأکید کرد که توماج صالحی «نه در حال خروج از ایران، بلکه در داخل ایران» بازداشت شده است.

بهروز بوچانی، نویسنده کرد ایرانی ساکن استرالیا، نیز در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «توماج صالحی، رپر ایرانی، بازداشت شد، زیرا صدای معترضان بود. او به شعرهای شجاعانه و مخالفت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی شهرت دارد و مردم به‌شدت نگران امنیت او هستند.»

با وجود بازداشت توماج صالحی، حساب توییتری او هم‌چنان فعال است و گرداننده آن با تایید خبر بازداشت این هنرمند مخالف حکومت اسلامی، اعلام کرده که در خارج از ایران است و صفحه‌های او در شبکه‌های مجازی را «طبق عملکرد توماج صفحه‌ها را پیش» می‌برد و «فقط از دانشجوها و کارگرها و زندانی‌ها حمایت می‌کنیم و صدای اونا» خواهد بود.

دادستان اصفهان بدون ارائه مستنداتی اتهام‌های توماج صالحی را «همکاری با دولت‌های متخاصم و تشکیل گروه غیرقانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» اعلام کرده است.

اقبال اقبالی، دایی توماج صالحی، در پیامی تاکید کرده است که «توماج صدای مردم، صدای آینده و صدای انقلاب زن زندگی آزادی در ایران است» و «ما خانواده توماج صالحی از ایرانیان سراسر جهان درخواست داریم همان‌طور که توماج ندای دادخواهی شما بود، صدای او یارانش باشید.»

الهه هیکس کیست؟

الهه شریف پور یا الهه هیکس بیش از دو دهه است که در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت دارد. او از سال 1994 تا سال 2003 به‌عنوان پژوهشگر امور ایران در سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مشغول به کار بوده است و در حال حاضر مدیر گروه حقوق بشر و برنامه‌ریزی در نیویورک است.

بیست سال قبل و شاید کمی بیش‌تر بود که نهاد‌های بین المللی، الهه هیکس را به‌عنوان نماینده سازمان بین‌المللی حقوق بشر به ایران معرفی کردند. او در آن مقطع با بعضی مقامات عالی‌رتبه حکومت اسلامی، مثل عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت خاتمی دیدار کرد و فعالیت‌هایی هم در عرصه سیاسی ایران داشت.

الهه هیکس، یک تحلیل‌گر پای ثابت رسانه‌های فارسی در خارج کشور شده و مردم را از شرکت در اعتراضات علیه حکومت جهل و جنایت و ترور اسلامی می‌ترساند. به همین دلیل ساده، محکم و قاطع می‌توان گفت که در حقیقت این‌ها فعال حقوق بشر نیستند، بلکه فعال حقوق جهل و جنایت هستند.

او زمانی اعتراضات کارگران هفت‌تپه را اغتشاشات نامیده؛ چیزی که حتی تندترین رسانه‌های حکومتی نیز چننی ادعایی را پیش نکشیده‌اند. او بی‌شرمانه و بدون سند و ثبوت اعتراضات مردم خوزستان را به سازمان مجاهدین خلق نسبت می‌دهد که در اسرائیل آموزش دیده‌اند؟! در حالی که نه سازمان مجاهدین خلق ایران و نه هیچ سازمان و حزب اپوزیسیون دیگری چنین ادعایی را به زبان نیاورده است.

این خانم که ادعای کار در سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری دارد آیا نمی‌فهمد این مواضع دروغینش چه بهانه بزرگی به‌دست حکومت اسلامی و نهادهای امنیتی و قضایی حکومت اسلامی می‌دهد تا مردم معترض را به‌راحتی عامل آمریکا و اسرائیل و عربستان نسبت دهد و به‌راحتی به‌دست جوخه‌های اعدام خود بسپارد.

شکی نیست که حکومت اسلامی، امکانات زیاید دارد تا به راحتی برخی از آدم‌ها را در خارج کشور بخرد. از اجیر کردن تروریست‌های لبنانی، سوریه‌ای، یمنی، عراق، افغانستانی تا باندهای تبه‌کار هلندی، ترکیه‌ای،کلمبیایی و مکزیکی برای آدم‌ربایی و ترور در کشورهای غربی استفاده کند.

اما این‌که واقعا چرا این چند کلیپ اعتراضی به این سرعت توانسته از چنان مقبولیت اجتماعی برخوردار شود، بیش از همه به ماهیت هنری که ارائه شده است بر می‌گردد. کارگر جوانی که با انداختن فشنگی در گردن، با پای برهنه، هم به اصلاح‌طلبان حکومتی و هم به تکنیک یاد گرفته‌هایی با شهرت جهانی مانند اصغر فرهادی و شهاب حسینی می‌تازد. بی‌جهت نیست که هم از طرف دیگر «نایاکی‌ها»، همان‌هایی که از کنگره آمریکا مزد لابیگری برای جمهوری اسلامی دریافت می‌کنند و هم کسانی مانند الهه هیکس که هم‌صدا با حکومت اسلامی خیزش مردم خوزستان را تحریک شده از جانب دولت‌های آمریکا و اسرائیل و عربستان می‌دانست، زیر ضرب گرفته شده است.

کسانی که سال‌هاست با القاب رنگارنگ و استفاده از رانت‌های دولتی، دست و پا کردن اسم و رسمی، آشکار و پنهان مشغول توجیه جنایت‌های حکومت اسلامی ایران علیه بشریت هستند. کسانی و گروه‌هایی که منافع‌شان در گرو سرکوب سیستماتیک زنان و همه مردم معترض و کارگران ایران است. از همین رو، حکومت اسلامی و افرادی هم‌چون الهه هیکس به نمایندگی از تمام کسانی که به لابی‌گری حکومت اسلامی معروفند، رپ‌خوان معترض و مردمی را محکوم به خشونتی می‌کنند که باید به سزای اعمالش برسد.

***

حکومتی که از بدو تاسیسش، سرکوب انقلاب مردم و ریختن خونه‌های منتقدین و معترضین و انسان‌های بی‌دفاع و بی‌گناه را آغاز کرد، اما اکنون در لبه پرتگاه سرنگونی قرار گرفته است. روشن است که در چنین وضعیتی برای حکومت اسلامی راهی به‌جز سرکوب و کشتار هرچه بیش‌تر معترضین، به زندان انداختن و شکنجه کردن روز افزون و اعدام آن‌ها نمانده است.

حکومت اسلامی، از سوی دیگر هنر معترض و مردمی را به شدیدترین شکلی سرکوب کردده است. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که تاریخ سرکوب چند دهه تاریخ مقاومت هنر اعتراضی هم بوده است.

توماج صالحی توسط نیروهای اطلاعات سپاه  ربوده شد. این کارگر جوان فلزکار اگرچه مدت زیادی نیست که به عرصه موسیقی رپ اعتراضی پیوسته است اما همان چند کاری که ارائه داده است با استقبال زیادی روه‌به‌روگردیده است. نهادها و جریان‌های مختلفی چه در داخل و چه خارج از ایران خواستار آزادی این رپر جوان معترض شد‌اند. 

سازمان عفو بین الملل نوشت: «مقامات ایران باید فورا و بدون قید و شرط توماج صالحی، هنرمند و خواننده رپ اعتراضی را که تنها به‌خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود بازداشت شده است، آزاد کنند. او در ترانه‌های خود به سرکوب، فساد، فقر و مصونیت از مجازات اعتراض می ‌کند و خواهان مسئولیت‌‌پذیری و پاسخ‌ گویی است.» 

تاریخ نشان داده که اساسا قدرت سیاسی و هنر مستقل و مردمی، همواره در تقابل با یکدیگر بوده‌اند و حاکمان غالبا نهایت سوءاستفاده را از هنرمندان نموده‌اند. 

روزگاری از زنده‌یاد احمد شاملو پرسیده بود آیا هنر و سیاست جایی به‌هم می‌رسند؟ او پاسخ می‌دهد، «بله حتما. نرون شهر رم را به آتش می‌کشید و چنگ می‌نواخت، شاه اسماعیل صدها هزار نفر را گردن می‌زد و غزل می‌گفت. بتهوون عظیم‌ترین سمفونی عالم را در ستایش شادی ساخت اما تقدیم ناپلئون کرد. هیتلر آرزو داشت نقاش شود و… بله هنر و سیاست در جایی به هم می‌رسند اما متاسفانه بر سر نعش یکدیگر.»

تکلیف حکومت اسلامی ایران، به عنوان یک حکومت تبه‌کار و مافیایی و بچه‌کش در این میان کاملا مشخص است، چرا که چنین حکومتی نمی‌تواند کوچک‌ترین انتقادی را داشته باشد، برعکس می‌کوشد همگان را به اسرات و بردگی حاکمیت و ایدئوژیک خود درآورد. به همین دلیل، دستگیری رپر جوان توماج صالحی با توجه به‌وحشت حکومت اسلامی ایران از هرگونه نقد و اعتراضی در همین راستا قابل درک است. 

کار الهه هیکس و هم‌فکرانش، نتیجه‌اش چیزی جز تکرار سناریوی مشابه اعدام‌های دسته‌جمعی بی‌رحمانه دهه شصت به ویژه سال 1367 نخواهد بود. 

حکومت اسلامی، یک هیولای آدم‌خوار است و در این 43 سال تر و خشک را با هم سوزانده است و نتیجه حاکمیت آن، جز فساد و دزدی و آدم‌کشی و تروریسم چیز دیگری نبوده است. 

موضع الهه هیکس و فرناز فصیحی، توجیه‌پذیر نیستند و مستقیما در خدمت تبلیغات ضدانسانی حکومت اسلامی به ویژه علیه توماج قرار دارند.

بی‌گمان دستگیری توماج صالحی و دهه‌ها هزار معترض را نه تنها باید صرحا و بدون و قید شر محکوم کرد، بلکه با صدای بلند خواهان آزادی همه آنان و همه زندانیان سیاسی و حتی اجتماعی شد.

الهه هیکس و هم‌فرانش نه تنها یک روز هم در زیر فشار و سرکوب و سانسور حکومت اسلامی زندگی نکرده‌اند و نمی‌کنند، اما در خارج کشور همواره در خدمت اهداف سیاست‌ها مافیایی و تبه‌کارانه حکومت اسلامی بوده‌اند. به‌عبارت دیگر، این‌ها خودشان را به در و دیوار می‌زنند و قیطریه را به‌خاطر یک دستمال به آتش می کشند تا به پست و مقام و شهرت و ثروتی دست یابند. 

هنرمندانی مردمی هم‌چون توماج صالحی، به رسالت واقعی هنری پرداخته‌اند و به همین دلیل نه تنها هنرمندان مردمی، بلکه قهرمانان انقلاب نوین ایران محسوب می‌شوند!

همگان می‌دانند که آزادی بیان و اندیشه در قوانین حکومت اسلامی ایران «جرم» بزرگی محسوب می‌شود، به همین دلیل پیوسته منتقدان و معترضان از نویسنده و هنرمند و روزنامه‌گار گرفته تا شهروند عادی معترض به علت نقد و اعتراض بازداشت می‌شوند. توماج صالحی فقط برای خواندن ترانه‌های انتقادی بازداشت شده و از دوشنبه 22 شهریور تاکنون در شرایط و مکان نامعلومی به سر می‌برد.

سندیکای کارگران هفت‌تپه با انتشار اطلاعیه‌ای بیان داشته که «توماج صالحی کارگر جوشکار، صدای بی‌صدایان است، توماج را آزاد کنید، آزادی بیان واندیشه یک حق است. از ژورنالیست بازاری تا مخبر، از سوپاپ اطمینان تا مامور و معذور و از بالا دستور دست به دست هم داده‌اند تا صدای کارگران را خاموش کنند.»

پنج‌شنبه بیست و ششم آبان 1401 – هفدهم نوامبر 2022

ضمایم:

*حمایت شرم‌آور الهه هیکس از ربودن توماج صالحی:

*حمایت الهه هیکس و فرناز فصیحی از دستگیری توماج صالحی