نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

احمقهای انقلابی یا انقلابی قلابی ؟


رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت : ما یک پایگاه فوق‌العاده پیشرفته نظامی در عراق داریم که قادر است تمام خاورمیانه را کنترل کند، یکی از دلایلی که کاخ سفید می‌خواهد آن را حفظ کند ، این است که می‌خواهیم رژیم ایران را زیر نظر داشته باشیم، زیر این رژیم یک مشکل واقعی است 

این دیگر به حماقت حاکمان اسلامی ایران بستگی ندارد ، آنها در تشخیص منافعشان احمق نیستند ، هنگام بروز خطری جدی خیلی هم واقع بین هستند . هر حرف و تهدید و آروغی از طرف حکومت اسلامی ایران مثل نابودی اسرائیل و جهش پوشکها … فقط یک پیام دارد … آمریکا قصد براندازی ندارد . فقط میخواهد بازی ادامه پیدا کند . حالا همه چیز به هوش سیاه بازیکنان بستگی دارد ، آمریکا میتواند ولی نمیخواهد… صاحب تنها کلوپ قدرت جهانی است تمام امکانات و لجستیک و قوانین در چمبره خودش است . کاخ سفید میخواهد با همین سرعت و فرمان بازی ادامه پیدا میکند ، بقیه بازیکنان ریزودرشت با تمام استعداد ضد انسانی خودشان گنده لات کاخ سفید راهمراهی میکنند . در کنارش دولتهای حاکم البته به هم فحش هم میدهند ، مادرقحبه ها بقیه رو اسکول کردن … والا غرب میداند که حکومت اسلامی ایران ولی فقیه یک سیستم مافیایی هرمی است و از بالا چیده مانش معنی دارد ، وقتی عراقچی وارد پاریس میشود نماینده خامنه ایی وارد شده است .

روزی که همین سیاست غربی خمینی را انتخاب و به جامعه ایران تعارف کرد ، میدانستند که حضرتش چه وزنی در عقب ماندگی دارد و فقط همین پدیده میتواند و میداند چگونه جامعه ایرانی را مثل فنر ارتجاعی به عقب بکشد یا نگه دارد . انتخاب شخص خمینی در شناخت مکفی از بافت جامعه انجام شد . در واقع خمینی طرز تفکری بود که وارد نشد ، انجا حضور داشت و فقط با هوش سیاه غربی جان گرفت و فعال شد . مثل فعال شدن طالبان در افغانستان ، لجستیک طالبان ، جنگ با طالبان ، و حالا مذاکره با طالبان … در تمامی مراحل نیروی موسوم به طالبان ابتدا در بافت فکری جامعه ای سنتی حاکم است و غرب روی همین بافت فکر جامعه منهدسی زشت خودش را میکند .

بله جانم مردم ایران در 1357 لیاقشان خمینی بود و ظرفییت بیشتری نداشتند ، اگر لیاقت و ظرفییت بیشتری وجود میداشت مسیر تاریخ ایران شکل دیگری پیدا میکرد ، این را کسانی که کتمان میکنند ریشه های فکری مشترک عمیقی با حوزه علمیه دارند ، شخصا مخالف هر تحولی نبوده و نیستم ولی خودم را هم گول نمیزنم ، ما انقلابی ترین مردم جهان در 1357 نبودیم ما احمق ترین بودیم … از ماست که برماست…

ونزوئلا؛ بی‌اعتنایی مادورو به مهلت اروپا و هشدار درباره احتمال جنگ داخلی …


دور از ذهن و بعید است ولی نهایتا همه چیز بستگی به سطح حماقت حاکمان ونزوئلا دارد . بعید است چون نیروی حاکم برای ماندنش باید بجنگد و باید چیزهایی برای جنگیدن داشته باشد چنین جنگ داخلی فرضی قبل از شروع بازنده اش مشخص است 
.

جانشین فرمانده کل سپاه اروپا را به “جهش استراتژیک موشکی” تهدید کرد…باور کنید به کل قیافه و ماهییت حکومت اسلامی ایران این حرفها نمیخورد . خواسته بگوید جاکش استراتژیک ولایت فقیه … به زبانش درست نچرخیده .

زندان آلکاتراز درمرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده‌است و تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به‌شمار می‌رفت. حالا این زندان تبدیل به محلی تاریخی برای بازدید عموم تبدیل شده است و به همین دلیل من به فکر وسعت سلولهای ذهن خودمان افتادم که در 3 گروه شامل همه آدمها میشود .

عده ایی بدون عمق و وزن و وسعت هستند
عده ایی در وزن متوسط
و گروه سوم سنگین وزن

بی وزنهای الاف سرکوچه ، یعنی کسانی که مولفه های سیاسی را کاملا شخصی یا ایدئولوژیک نگاه میکنند مثل لاجوردی و شاگردانش ! هر اتفاقی در کهکشان راه شیری را به دیگران ربط میدهند و ذهن ناقصشان ظرفییت بیشتر از این محدوده را ندارد .

متوسط یا معمولی مثل تیم همنشین و مصداقی و بهبهانی تی وی و بقیه هیئت آویزان به تخم کاخ سفید …

و سنگین وزنهایی که مثبت نیستند ولی واقعی هستند.

در زمانهای قدیم دهه 1360 یک همسایه باورمندی داشتیم که پسر 13 ساله اش را بردند جبهه روی مین و شهیدش کردند . خانواده در ابتدا انگار خوشحال هم بود ، اما مدتی بعد نارضایتی و نق نق های درگوشی برای کودک 13 ساله در محله حس میشد . تا اینکه روزی یکی در جواب نقهای خانواده گفت : وقتی پسر را میبرند جبهه خودتان امضاء کردید و حتی اگر امضاء نکردید شماها آن لحظه کجا بودید ؟

مسئولییت اول با پدرومادر است و مقصربعدی سیستم و سیاستهایش است ! ابتدا خواسته خودتان مبنا است که بقیه میتوانند سوار شوند .

 آن زمانها من نوجوانی بودم با کُرکُ و پری نارس ، با این همه از جوابی که شنیدم همان تازه ها هم ریخت !

………………..


مسیح علی نژاد در دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه کاخ سفید کُرک و پر همه را ریختاند . وزیر خارجه کاخ سفید کم الکی نیست یعنی وقتی قدمی میزند ببین بار سیاسی اش چیست ؟ چرا مسیح ؟ چرا با من نه ؟ خیلی کونم سوخت …

کلا با مولفه های سیاسی جدی کاری ندارد البته زبانم لال منظورم مجاهدین تروریست فرقه بد بو نیستد و حتی رضا پهلوی غواص و باقی موجودی کره زمین .. معانی و بار سیاسی هر کدام در هر زمانی فرق میکند .

ولی حکایت مسیح ساده است ، هنوز بازی دیپلماتیک ادامه دارد و برای این مرحله از بازی مسیح خوب است ، در طی 40 سال عمر حکومت اسلامی چوبش را به کون بقیه فرو کنن جایزه ش رو بدن به گنجی و مسیح و امثالهم .. حالا کاخ سفید همراه با بچه های اصلاح طلب مقام عظما در فکر چرخیدن ریل مقام عظما با در همین تابلو هستند .

سوابق مبارزاتی مسیح علینژاد : با خاتمی و اصلاحات شروع شد ، از همان دوران دبستان پروژه های آزادی های یواشکی و چهارشنبه های سفید را تمرین میکرد و مطمئن بود روزی همین پروژه ها او را به کاخ سفید میرساند ، بعد از خروج از ایران و در مسیر رفتن به کاخ سفید مصاحبه های طولانی با امام جمعه های خامنه ای را درکارنامه مبارزاتی دارد ، در مجموع انسانی خلاق است در رشته خایه مالی ، که حسابی برای کاخ سفید مفید است . حرفهای مبارزاتی زیاد میزند ولی حقوق اش را از کاخ سفید میگیرد … نتیجه ساده است عوامل مستقر در کاخ سفید خیلی انقلابی هستند !

کاخ سفید چه میکند : مشغول ساختن قهرمان است . تاریخ مبارزه در ایران الان به این مرحله رسیده که هر جلبرگی را میشود با مدیا چپاند . روزا لوکزامبورگ برای مبارزان ایرانی کالیبر خوبی نیست . مسیح علی نژاد را حسابی میبرد بالا تا یک خطی را پررنگ کند. مسیح علینژاد زاده دوران خاتمی و روباه اصلا طلب است .ولی با رضا پهلوی هم ملاقات میکند ، رضا پهلوی با کمونیستها ملاقات میکند ، بعد وزیر خارجه آمریکا با مسیح ملاقات میکند و از تمامی این مراحل مقام ولایت فقیه و وزارت اطلاعات رضایت کامل دارند ، چون دیدار مربوطه نه تلخ است و نه گزنده برای مقام ولایت فقیه…بدجور ملیح است .

مخاطب هم گوسفند است و بع بع کنان میپذیرد که سقف موجود در نظم نوین بیشتر از این جواب نمیدهد .

یاد مایکل مور و مستند یازده سپتامبر افتادم که یکی برای استخدام پلیس میرود و مردود میشود .

دلیل رد شدن : ضریب هوش جناب رد شده بالا بود به درد پلیس شدن نمیخورد و خود پلیس به متقاضی پیشنهاد کرد یا وکالت و یا قضاوت به درد آی کیوی حضرتش میخورد .

آخ که مسیح از دست تو ، بدجور سوختم …

اسماعیل هوشیار
06.02.2019