ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

آزموده را آزمودن خطاست

فرهاد

شیخ سعود با قمه و تیغ خونچکان با مکر و حیله واعظ مسجد و منبر است

بار دیگر هوای خراسان زده بسر خواهان بردگی و کنیزی نوکر است

رسول پویان

رسانه های پاکستانی به نقل از مقام های این کشور اعلان کرده اند که اسلام آباد تصمیم دارد دوازده شبکه هراس افکن به شمول شبکه حقانی را که در خاک این کشور فعالیت دارند غیرقانونی اعلام نماید و ایالات متحده از این تصمیم دولت پاکستان استقبال کرده است نظر به نوشته روزنامه اکسپرس تربیون مقام های اسلام آباد این تصمیم را بعد از آن گرفتند که وزارت خارجه امریکا ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستانی را بنام هراس افکن جهانی نام برد. از جانب دیگر در این گزارش از موجودیت بیست و هشت هزار مدارس دینی در سراسر پاکستان خبر میدهد که ده هزار از این مدارس غیرقانونی میباشند بیشترین آنها در ایالات پشتونخواه و پنجاب فعالیت داشته گفته میشود که چهار هزار هفت صد و هفتاد از مدارس متذکره که دو میلیون سه صد هزار تن در آن مصروف آموزش دینی میباشند در ایالات پشتونخواه فعال بوده که سی و پنج فیصد آنها را افغانها تشکیل میدهند.

در یک ماده راهکار ملی امنیت داخلی پاکستان که در این اواخر توسط پارلمان آن تأیید شده آمده است که بسیاری از هراس افکنان در مدرسه های دینی این کشور یا در حال آموزش هستند یا آموزش دیده اند زیرنظر حکومت پاکستان قرار گیرند تا جلو تندروی گرفته شود. مردم و آگاهان امور در رابطه به وعده های فوق و سایر رویدادهای هفته اخیر ماه جدی دیدگاه های خویش را چنین بیان داشته اند: تجربه خونین بیش از چهار ده گذشته ثابت میسازد که نظامیان پاکستانی از جمله اداره آی. اس. آی بغیر از سرکوب نهضت های ترقی و آزادیخواهی در کشورهای منطقه از جمله کشور ما کدام هدف دیگری نداشته و ندارند. شعله ور نگاهداشتن جنگ اعلان ناشده و تحمیلی از خارج در رابطه کشور ما بخاطر دستیابی به ثروت های مادی و معنوی کشور و مردم طبق سناریو باداران انگلیسی و امریکائی و سایرین طی چهار دهه اخیر یک مثال برجسته بوده و میباشد، مردم ما بخاطر دارند که زمانی نوازشریف نخست وزیر پاکستان انحلال اردوی ملی افغانستان را از جمله بزرگترین دستاوردهای خویش خواند و توانست از محاکم وقت پاکستانی برائت حاصل نماید.

حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده زیر فشارهای جهان قرار گرفته اند دست به بازی شیطانی جدید زده برای اغفال هزاران میلیون مردم جهان از جمله مالیه دهنده گان امریکا زیر بهانه غیرقانونی ساختن گروه های هراس افکن در شیوه کار خویش میخواهند در ظاهر امر تغییراتی را به وجود آورند در حالیکه همه میدانند هراس افکنان طالبان، جنگ افروزان دیروز و امروز، مافیای مواد مخدر، داعش و غیره در یک ماشین تولید مطابق شرایط زمان و مکان غرض انجام جنایات خونین و ویرانی شهرها روستاها طبق سناریو کشورگشایان اعزام شده و میشوند و سران کشورها از جمله رئیس جمهور فرانسه و سایر متحدین آن غرض اغفال مردم خویش ریاکارانه اشک تمساح ریخته دم از مبارزه با هراس افکنی و داعش میزنند. از این لحاظ نباید بالای گفته های نظامی پاکستان و حامیان خارجی شان که در طول تاریخ در یک دست قرانکریم و دست دیگرشان خنجر بوده و با انجام بازیهای خونین و ریاکارانه توانسته اند کشور و مردم ما را به کوره های آتش و گرداب های خون مبدل سازند هنوز هم ادامه دارد امیدوار بود.

مردم میگویند نظامیان پاکستانی نمیخواهند عاید سرشاری را که از ناحیه آموزش هراس افکنان دارند از دست بدهند اگر سران نظامیان پاکستانی و متحدین جهانی و منطقه آنها در مبارزه با هراس افکنان صادق میباشند. چرا در مسدود نمودن ده ها هزار لانه های تروریزم که در سراسر پاکستان عملا فعالیت می نمایند صادقانه دست به کار نمیشوند. جلوگیری از مداخله استخبارات کشورهای منطقه و جهان در امور داخلی کشور ما مبارزه جدی و قاطع در مبارزه با مواد مخدر، نیز از عوامل عمده مبارزه با هراس افکنی محسوب میشود که در اینباره نه تنها کار صورت نگرفته بلکه برعکس آن مافیای مواد مخدر توانسته اند در بالاترین مقامات ارگان های ذیصلاح اعمال نفوذ نمایند.

مسلط بودن مافیای مواد مخدر، اقتصادی، غاضبین میلیونها هکتار زمین، عاملین فساد گسترده، جنایت کاران سازمان یافته، گروه های جنگ افروز، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، عاملین دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، لسانی، مذهبی، سمتی، لسانی، تنظیمی، حزبی در کشور که در عمل با هراس افکنان هم وجه مشترک دازند نیز بزرگترین چالش ها و دشواریها در مبارزه با هراس افکنی در کشور محسوب میشوند.

محمد اسمعیل وزیر پیشین انرژی میگوید به علت حضور نداشتن مجاهدین در کابینه و کمرنگ بودن چهره های اثرگذار در حوزه غرب در میان نامزدوزیران این حکومت برای مجاهدین پذیرفتنی نمیباشند. از ناحیه سپردن وزارت های امنیتی، به چپی ها اظهار نگرانی نمود و از آغاز فعالیت های تندرو در ولسوالی شیندند ولایت هرات یادآوری نمود افزود از نیروهای نوظهور که در گوشه های کشور سربلند کرده اند نگران میباشم و احتمال قوی جنگ ناخواسته دیگری بالای مردم افغانستان تحمیل خواهد شد و افغانستان را به سمت بی ثباتی خواهد برد.

مردم و آگاهان امور میگویند نباید به آنهائی که طی چند دهه گذشته با استفاده از نام مقدس جهاد سیل خون را در کشور جاری ده ها هزار تن را کشته زخمی معیوب، معلول، قصرها، شهرک ها، بلند منزل ها، تجارت خانه ها، ترانسپورت های زمینی و هوائی، در داخل و کشور اعمار نمودند موقع داد که بعد از این زیربهانه های مختلف با پخش و نشر اخبار گمراه کننده فضای ترس و وحشت را یکبار دیگر در کشور حاکم سازد.

باز محمد جوهری معاون وزارت دفاع ملی در سخنرانی که بین افسران ارتش داشت میگوید ماه جدی سال 1393 یک ماه تاریخی برای نیروهای امنیتی کشور است زیرا در این ماه نظامیان بزرگترین سرمایه که پشتیبانی مردم است بدست آوردند میافزاید اشرف غنی رئیس جمهور کشور زمانی که در وزارت دفاع ملی آمد گفت هر کس هر گروه یا فرد مسلح زیر نام داعش، طالب، القاعده و یا گروه های دیگر که بالای نیروهای دفاعی کشور حمله کنند آنها را از بین ببرید هزاران تن در جلسه علما و روحانیون کشور حمایت خویش از عملیات ها و پیروزی های قوای مسلح در مقابل گروه های مسلح اعلان نمودند. یک عده اعضای پارلمان و میلیونها تن از دستاوردها و پیروزی های قوای مسلح در عملیات های اخیر استقبال نموده حمایت خویش را از آنها اعلان نمودند.

مردم و آگاهان امور به این باوراند اگر ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان در تعهدات خویش در مبارزه با هراس افکنان صادق میبودند از حمایت، تمویل و تسلیح گروه های هراس افکن صادقانه دست بردار شوند گروه های متذکره توان مقاومت یک هفته را در مقابل قوت های کشور ما ندارند.

خلاصه اینکه زمانی ده ها میلیون مردم و آگاهان امور به وعده های تکراری و بلند بالای سران نظامیان پاکستانی میتوانند اعتماد نمایند که نظامیان متذکره در انجام بازیهای شیطانی گذشته خویش صادقانه تجدید نظر نمایند و در عمل بخاطر مسدود نمودن ده ها هزار لانه های تروریزم که در سراسر پاکستان زیرنام مدارس دینی فعالیت می نمایند گام های استوار و صادقانه بردارند از مداخله در امور داخلی کشور ما جلوگیری و در مبارزه با مواد مخدر هراس افکنی و برچیدن گلیم گروه های هراس افکن اقدام لازم نمایند و بجای افزایش جنگ های استخباراتی، نظامی، هراس افکنی، نیابتی که عملا برضد کشور ما جریان دارد رقابت های علمی، اقتصادی، مالی، تخنیکی، تجارتی را جایگزین آن سازند در غیر از آن نیاکان ما گفته اند آزموده را آزمودن خطاست.