نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

مقصرین نمیتوانند با اظهار سخنان تلخ و شیرین رفع مسئولیت نمایند

فرهاد

به دوکان بخت مردم کی نشسته است یا رب

گل خنده می ستاند غم جنگ می فروشد

دل کس به کس نسوزد به محیط با حدی

که غزال چوچه اش را به پلنگ میفروشد

                                                 مرحوم فانی

حامد کرزی به تاریخ 29/10/1392 در جریان صحبت که با خبرنگاران در رابطه به واقعه حمله انتحاری بالای هوتل لبنانی ها که در سرک پانزدهم وزیر اکبر خان شهر کابل صورت گرفت داشت در بخشی از صحبت هایش گفت:

(مبارزه با تروریزم زمانی به موفقیت می انجامد که میان قربانی و ترورست تفاوت قائل شد و با عوامل تروریزم مبارزه صورت گیرد در این راستا اگر نیروهای ناتو در رأس ایالات متحده میخواهند با مردم افغانستان و همکار باشند باید تروریزم را هدف قرار دهند سیاست تلقی نمودن قربانی و عامل تروریزم هر دو به عنوان متحد ستراتیژیک سیاسی است که در دهه گذشته موجود قربانی های بی شمار در افغانستان شده و هیچ موفقیت نداشته است. حامد کرزی به این باور است که کشورهای پاکستان و امریکا میتوانند به روند صلح در افغانستان کمک نمایند.

حامد کرزی روز شنبه 5/11/1392 در نشست خبری دیگر در کابل یکبار دیگر بر پیش شرط های خویش در امضاء پیمان امنیتی با ایالات متحده امریکا پافشاری کرد افزود که پیمان را نمی خواهد که به موضوع دیگر مانند معاهده گندمک و خط دیورند مبدل شود. وی میگوید که کلید صلح افغانستان بدست امریکایی و پاکستان است و تا زمانی که امریکا به گونه صادقانه در گفتگوی های صلح افغانستان کمک نکند و این گفتگوها آغاز نشود پیمان امنیتی را با واشنگتن امضاء نخواهند کرد و زندان بگرام را فابریکه طالب سازی خواند افزود در این زندان بسیاری از از مردمان بیگناه زندانی میشوند و پس از شکنجه و توهین در این زندان در برابر کشور و مردم شان می ایستند. در بخشی از سخنانش گفت امیر عبدالرحمن خان در چنین وضع قرار گرفته بود که امروز ما قرار گرفته ایم. )

مردم و آگاهان امور در حالیکه بعضی از گفته های حامد کرزی را در این شرایط تاریخی و سرنوشت ساز دور از واقعیت ندانسته میافزایند زمان آن رسیده که سران دولت های امریکا و افغانستان که مقصرین اصلی تشدید شدن وضع موجود در کشور میباشند بجای تشدید ساختن تنش های لفظی و تهدیدهای زیان بار به واقعیت های که سبب تشدید و گسترش تروریزم هراس افکنی، بحران های خونین در کشور گردیده و میگردد. غرض کاهش آن برخورد عالمانه و صادقانه نمایند. به باور آگاهان امور و مردم سران گروه ها که صلاحیت و مسئولیت داشته و دارند بخاطر مساعد نمودن میدان مافیای مواد مخدر، ترورستان و حامیان خارجی شان، جفاها و جنایات را بالای ده ها میلیون مردم تحمیل با گل آلود نمودن آب هزاران قصرها، شهرک ها، بلند منزل ها، ترانسپورت های هوائی و زمینی، شرکت ها در داخل و خارج کشور اعمار نمودند. و هنوز هم ادامه دارد.

حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده میخواهند با راه اندازی بازیهای خونین، با اظهارات تلخ و شیرین تهدید آمیز گناهانی را که انجام داده اند از دید چشم ده ها میلیون مردم پنهان و خود را موسیچه بیگناه جلوه دهند. که اظهارات اخیر حامد کرزی و سران قصر سفید یک مثال برجسته میباشد. اگر چنین نیست چرا حامد کرزی و تیم کاری وی تا هنوز حاضر نشده و نمیشوند که از تروریزم تعریف مشخص به مردم ما ارایه نمایند. به چشم سر مشاهده مینمایند افراد گروه های که مطابق سناریو ادارات استخباراتی آی. اس. آی ایران، سعودی و غیره با انجام حملات انتحاری ماین گذاری روی جاده، آدم ربائی، سرقت های مسلحانه، آتش سوزی مکاتب، ماین گذاری در مکاتب، مساجد، هوتل ها، سر زدن مردم، ترور دوکتوران، انجینران، ملاامامان، روحانیون، استادان، شاگردان، تجار ملی، کارگران، دهقانان به کشتار مردم بیگناه ادامه داده زنان را سنگسار و محاکمه صحرائی می نمایند، برادر و دوست میخوانند در حالیکه سران کشورهای مهاجم از جمله امریکا زیر نام مبارزه با مواد مخدر ،تروریزم، حکومت داری خوب، احیاء و بازسازی دفاع از حقوق بشر و غیره به کشور ما آمده با تأسف گروه های فوق الذکر را که در کشتار مردم بیگناه و نابودی کشور مصروف میباشند. قوانین جاری کشور را قبول نداشته زیر بهانه موجودیت قوت های خارجی به کشتار مردم بیگناه ادامه داده آنها را ترورست ندانسته میگویند ترورست کسانی هستند که منافع امریکائی را تهدید می نمایند.

به باور مردم ما بزرگترین عواملی که سبب گسترش تروریزم در منطقه گردیده بازیهای ریاکارانه و دوگانه ایالات متحده، بریتانیا و ادارات استخباراتی متحدین منطقه و جهانی آنها در مبارزه با تروریزم بوده و میباشد. میافزایند اگر ایالات متحده و متحدین منطقه ای و جهانی آن به تعهدات خویش در مبارزه با تروریزم، مواد مخدر صادق می بودند با افزایش فشارهای نظامی ،مالی، دیپلماتیک، اقتصادی، سران سعودی، نظامیان پاکستانی را که مصروف تمویل و تسلیح، تجهیز چهل هزار لانه تروریزم در آنطرف خط دیورند میباشند از این عملکرد جنایت کارانه شان میتوانستند منصرف سازند. قابل تذکر میدانیم که اگر کشورهای متذکره در خدمت ترورستان، هراس افکنان قرار نداشته باشند گروه های متذکره توان یک هفته مقاومت را در مقابل مردم بخصوص سربازان دلیر و سرسپرده افغان نداشته و ندارند. از این لحاظ گفته های حامد کرزی را میتوان به جا خواند که کلید حل تأمین صلح و ثبات کشور به دست سران امریکا، پاکستان، سعودی، و سایر متحدین آن میباشد.

یکی از عوامل عمده که سبب رشد و گسترش تروریزم و هراس افکنی در کشور گردیده افزایش صدها مرتبه کشت، قاچاق مواد مخدر که از این ناحیه سالانه ده ها میلیارد دالر مفاد را مافیای مواد مخدر، یک عده ادارات استخباراتی و صدها میلیون دالر را گروه های وابسته که زیر نام طالب عمل می نمایند بدست می آورند. مداخله صریح کشورهای منطقه و جهان در امور داخلی کشور ما موجودیت گروه های مافیای مواد مخدر، اقتصادی، عاملین فساد گسترده، غاضبین میلیونها هکتار زمین، ناقضین حقوق بشر، جنگسالاران، عاملین خشونت های خانوادگی، و دامن زدن خصومت های قومی، لسانی، سمتی، حزبی، تنظیمی، مذهبی، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، در قدرت گسترش فرهنگ معافیت اعمال نفوذ گروه های فوق الذکر در ارگان های کلیدی، گسترش فقر، بیسوادی، بیماری، بیکاری، معتادین مواد مخدر، عدم دسترسی به تعلیم، تربیه، تحصیل، تداوی مجانی، عدم توجه به رشد اقتصادی، و معارف متوازن عدم حمایت از تولیدات داخلی، تثبیت مالیات و محصولات گمرکی غیرعادلانه عدم طرح و تصویب قانون جلوگیری از قانون انحصار، احتکار، لیلام نمودن هزاران دستگاه های بزرگ تولیدی، تجارتی، خدماتی ،دولتی، و مختلط به نرخ کاه ماش زیر نام خصوصی سازی، کسر فاحش بین صادرات و واردات، پول شوئی، نشر و پخش بانگ نوت های جعلی افغانی در پاکستان، عدم توجه به تقویه قوای مسلح از ناحیه تجهیز آن با سلاح های پیشرفته هوائی و زمینی، اعمال نفوذ هراس افکنان، ترورستان و ادارات استخباراتی در ارگان های کشفی، استخباراتی نشر و پخش اخبار گمراه کننده زیر نام خروج قوت های خارجی بعد از سال 2014، فرار مغزها، سرمایه بخارج کشور، انتقال اسعار به خارج کشور، مبدل شدن کشور در جمله فاسدترین کشورها در جهان و تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر در جهان برخورد نهایت ظالمانه قوت های خارجی در جریان عملیات ها موجودیت زندانیهای خارجی در کشور، عدم رسیدگی به دوسیه های زندانیان بی واسطه و فقیر، مبدل شدن کشورهای غربی به پناهگاه فاسدترین مردم کشور، اتخاذ تدابیر و تصامیم پا در هوا، غیرانطباقی، از جلسه بن اول تا الحال، کنار زدن افراد مسلکی مجرب، صادق از ارگان های کلیدی ارگان های ملکی و نظامی انجام تقلب گسترده در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، پارلمانی گذشته، تورید اجناس و مواد بی کیفیت که سبب آلوده شدن محیط زیست و هوا گردیده، انحصار غیرمستقیم مواد مورد ضرورت از جمله گاز، نفت مسلط شدن پولهای نامشروع در همه عرصه ها، مبدل شدن افغانستان به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد، بازار مصرفی ، تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدلوژیها و سلاح های پیشرفته هوائی و زمینی کشورهای منطقه و جهان افزایش رقابت های خصمانه و توسعه طلبانه در رابطه به کشور مابین کشورهای پاکستان، هندوستان، ایران، امریکا ،بریتانیا ، روسیه، چین بخاطر دستیابی به ذخایر بزرگ نفت و گاز آسیای میانه، میدان دادن به وابسته گان هراس افکنان زیرنام آزادی بیان از جمله عبدالستار خواصی که مردم را در محل قربانیان ولسوالی سیاه گرد غوربند به جهاد علیه امریکا دعوت، مامورین دولت را کافر و فاسد خواند.

به هدر رفتن هشتاد فیصد کمک های جهان که زیرنام کمک به کشور ما سرازیر از کاو غدود آن به مصرف نرسید. تن ندادن ادارات بخواست مردم در رابطه به کاندیدان ریاست جمهوری که متهم به کشتار مردم بیگناه و غارت میلیاردها دالر ثروت های مادی و معنوی کشور میباشند. و سایر جنایات از جمله عوامل عمده بوده و میباشد که زمینه رشد و گسترش تروریزم هراس افکنی را برای عاملین و حامیان شان در کشور مساعد ساخته و میسازد. با تأسف هنوز هم جریان دارد که غرض انجام جنایات فوق تمام گروه های افراد مسلط در کشور به شمول آقای حامد کرزی و سران ادارات کشورهای مهاجم از جمله امریکا و متحدین آن مقصر بوده و میباشند و مردم افغانستان از سران کشورهای افغانستان، بخصوص امریکا و متحدین جهانی و منطقه ای آن میخواهند که به این بازی های خونین خویش خاتمه دهند زیرا که ادامه بازیهای خونین موجود نمیتواند گناه عظیم و جبران ناپذیر مقصرین اصلی را از انظار جهانیان پنهان و درد ملت ما را مداوا سازد، حالا وقت آن رسیده به جای بازیهای فوق بخاطر تأمین صلح و ثبات واقعی در کشور غرض تدویر انتخابات شفاف ده ها میلیون مردم ما را همکاری نمایند تا در انتخاب افراد شایسته، صادق، دانشمند که از اعتبار خوب ملی و بین المللی نسبت به سایر کاندیدان برخوردار باشند بتوانند وظایف ایمانی و وجدانی خویش را انجام دهند. در غیر از آن با ادامه وضع موجود و راه اندازی بازیهای خونین مقصرین نمیتوانند از انزار هزاران میلیون مردمان کشورهای منطقه و جهان چهره خود را پنهان سازند.