نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

غنی احمد زی را؛ کی ها و چرا “دومین مرد متفکر دنیا” ساختند؟!

سلیمان کبیر نوری

                             (Jاسناد سخن می گویندJ)

خبر اعلام معرفی دومین مرد متفکر دنیا (جناب محترم داکتر صاحب اشرف غنی احمد زی) از طریق مطبوعات داخلی و بین المللی از نام سایت” پروسپکت مگزین” بصورت بسیار وسیع و گسترده به نشر رسید. من که برای بار اول  این خبر را شنیدم، از فرط خوشی مُژ مژه ای در زیر پوست بدنم احساس کرده و خواستم این مباهات و افتخار را به تمامی هموطنان تبریک عرض کرده و به همه ی جهانیان فریاد زنم. برای آنکه ما چنین متفکری داریم.

 اما روزی درد دل یکی از هموطنانم در مورد دومین مرد متفکر جـــهان را خواندم که نبشته بود : «پدې وروستیوکې د ښاغلی اشرف غني احمدزی په هکله ویل کیږي چې هغه د نړی دویم متفکر دۍ۰ په رښتیا سره دداسې یوه سترمتفکرسره ښايي چې په نړیواله کچه د سترو او وتلو سیاسي ، فرهنګي او پوځي څیرو سره راشه درشه او اړیکې ولري او د هغوسره ګډ کار وکړي۰ له همدې امله و چې کله یې په کال ۲۰۰۹ کې  دافغانستان ولسمشرۍ ته درسیدو په موخه د سیالۍ ډګرته راودانګل د خپل انتخاباتي کمپاین د ښې سمبالتیا لپاره یې مشهورامریکایي ستراتژیست جیمزکارویل  د سلاکار په توګه غوره کړ۰»

و در جای دگری میخوانیم که «ماڅو کاله مخکې یوه لیکنه چې سرلیک یې د عجایباتو تاټوبی و په ځینو ویب پانو کې خپره کړې وه او د ښاغلي احمدزي دې انتخاب زه په بشپړ ډول متیقین کړم چې په رښتیا سره افغانستان دعجایباتو ټاټوبی دۍ۰ بله خبره چې عجیبه بریښی داده چې د۲۰۰۹ کال د رسوایۍ څخه ډکو ټاکنو کې اشرف غني احمدزي په سلوکې درۍ رایې هم ترلاسه نکړې چې هغه په نشت کې  حسابیږي۰ داچې پدې پنځوکلونوکې ښاغلي احمدزي کوم داسې غوره کارکړی دۍ چې دخلکو په زړونوکې یې ځای موندلی وي او داځل ولس ده ته رایه ورکړي ماته څرګند نه دۍ۰».

درد دل این هموطن مان هم موجه و هم منطقی است. همانطوریکه محترم احمد زی حدود دو فیصد رأی را بدست آورده بود، پس در انتخابات کنونی از کجا ها الهام گرفته است تا خویشتن را بازهم کاندید پُست ریاست جمهوری نماید؟

 راستش احساس کنجکاوی من، زمانی به شناخت شخصیت بلند و علمی و اکادمیک و به ویژه امروز که جناب محترم اشرف غنی دومین مرد متفکر دنیا خوانده میشود! بالا گرفت؛ که ایشان منتصب به وظیفه ی سترگ و خطیری گردیدند. و آن توظیف به مسوولیت  تنظیم روند انتقال از نیروهای خارجی به نیرو های امنیتی دولت افغانستان بود که مسلماً در یک هماهنگی داخلی و بین المللی به ایشان محول گردید. ولی مشخصاً به طور تعیین کننده اینکه چه کسی این وظیفه ی سخت پر مسوولیت تاریخی را به ایشان تفویض کرد، تا چندی قبل تابویی بیش نبود.

ایشان زمانیکه به این وظیفه ی خطیر آغاز نمودند، دیدم که نیتنها تغییر حبا و قبا دادند، بل ریشی هم گذاشتند. اینکه من در مورد ریش و لباس  و بعدن تسبیح که ایشان به آن چمتو و مجهز ساخته شدند،از نظر روانشناسی و به ویژه استخباراتی کم نخوانده بودم. گویا چه کسانی، چه دستهایی بوده اند که این شخصیت محترم بلند علمی و اکادمیک را درین قالب برنامه ای، جاگزین کرده اند؟ در همان وقت با دیدن ریش و دستار و پیراهن و تنبان این شخصیت علمی و اکادمیک مطلبی نوشتم که شما میتوانید با کلیک نمودن بالای عنوان زیر، آن را مرور فرمایید.

« ذلیل سازی مردم افغانستان با ریش و ریشخند ».

اما بیایید ببینیم که با درنظرداشت کدام معیار ها؟ کدام شواهد؟ در کجا؟ توسط کدام موئسسه ی معتبر علمی و اکادمیک!، آقای غنی احمد زی دومین مرد متفکر جهان شناخته شدند؟

 پیش از ارایه این مدارک میخواهم به استیذان خواننده ی عزیز برسانم که امروز هرآنکسی که بخواهد میتواند ویب سایتی داشته باشد، فقط با پرداخت حد اقل پنج تا شش دالر(حدود سه صد افغانی) درماه، صاحب یک سایت میباشد.

برای شما جالب خواهد بود که بدانید، آقای غنی احمد زی توسط یک چنین سایت انگریزی بنام “پرسپکت مگزین” دومین مرد متفکرجهان شناخته شده است.

با کدام شاخص ها؟:

در مورد آقای غنی احمد زی، در سایت پروسپکت مگزین، با ارایه معلوماتی که ذیلن ذکر میشود، از کاربران تقاضا شده است که برای موصوف رای دهند. برای شناسایی ایشان چنین معلومات ارایه شده است:

Ashraf Ghani is an Afghan politician and former chancellor of Kabul University. He is the chairman of the Institute for State Effectiveness, which he founded in 2005, and head of Afghanistan’s Transition Coordination Commission. Finance minister between 2002 and 2004, he was a presidential candidate in 2009.

برگردان:

( اشرف غنی یک سیاستمدار و رئیس پیشین  دانشگاه یا پوهنتون کابل است. موصوف همچنان رییس انستیتیوت ایجاد دولت موثر که در سال 2005 ایجاد شده بود، و مسوول انتقال مسوولیت از نیرو های خارجی به نیروهای افغان، وزیر مالیه و کاندید ریاست جمهوری در سال 2009 میباشد.)

آیا انجام این وظایف سپرده شده میتواند معیاری برای نخبگی و نبوغ و چه و چه در حد “متفکر بزرگ دوم جهان!” باشد؟

راجع  به شخص مورد نظر بیشتر از شصت تبصره کوتاه و بدون سند با پیروی از رویه گوسفندان (وقتی یک گوسفند از جوی خیز میزند دیگران همه آنرا تعقیب مینمایند) نشر شده است. و این خود یک سناریویی است از قبل تنظیم شده که سالها بالایش کار شده است و اندک هم نمایانگر مهارت دستگاه های دروغ پراگنی معلوم الحال غربیست که گاو سیاه  را سفید و شیر سفید را سیاه معرفی مینمایند و بدین ترفند ها شخصیت سازی میکنند.

شک و تردیدی وجود ندارد که امروز افغانستان تحت اشغال و استعمار کارتل های اقتصادی ـ نو استعماری غرب قرار دارد و فارمول عمومیست که آنچه (دولت دستنشانده، اردوی ملی، قانون اساسی، پارلمان، جامعه به اصطلاح مدنی… ) در مملکت وجود دارد همه افزار اشغال و استعمار اند و پشیزی ارزش مردمی و ملی و بومی ندارند. جناب غنی احمد زی مانند صدها نفر  دیگر یکی از عناصر گوش به فرمان وافزار استعمار و اشغال است  که با قرار گرفتن آن در راس حاکمیت، نیتنها اشغال نهادینه شده، بل افغانستان “در بست” به   “آی ام اف” یعنی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی سپرده خواهد شد. زیرا او نه تصادفاً یکی از افزار بانک جهانی نیز بوده است و هم اکنون دارای همان حیثیت شمرده میشود. البته راجع به جنایات بانک جهانی ( که حتی اکثر تعلیم یافته های ما ازکارکرد های واقعی آن چیزی نه میدانند؛ چه رسد به مردم عادی*1)، میتوان بد بختی ها و سیاه روزی های مردمان آسیا، افریقا و امریکای لاتین رابه قسم سند ارایه داد.

در هر صورت؛ خوشبختانه هموطن دانشمند با احساس و متبحر و خلاق، دوست عزیزم جناب شفیع عیار با تهیه دو ویدیو کلیپ بسیار بلند و سنگین؛ مدارک بس متقن  و قوی و ارزشمند در مورد شناسایی جناب محترم اشرف غنی احمد زی که حتا روابط  و همدستی ایشان را با سازمان جاسوسی و جهنمی پاکستان ” آی اس آی” هم به معرفی میگیرند؛ در مورد این اعجوبه ی خارجی افغانی تبار ارایه داده اند که من و تک تک ازهموطنان از جناب ایشان اظهار سپاس نموده موفقیت های مزید در راستای روشنگری و خردورزی برای ایشان آرزو میبریم.

اینهم دو ویدیوی سرشار از مدارک معتبر و معتبر ترین: