نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

عاملین جنایات خونین باید بدانند

فرهاد

ای بگرداب افتادگان                  اختیار خویش را از کف داده گان

ای اسیر ابلیسان دهر                 بر کنید این رشته را از گردن به قهر

(مرحوم فانی)

بیش از چهار دهه میشود که ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان از جمله آی. اس. آی سران سعودی قطر ایران مافیای مواد مخدر بین المللی به همکاری هم جانبه کشورهای توسعه طلب متجاوز جنگ اعلان ناشده خونین تحمیلی از خارج را زیر بهانه های مختلف بخاطر دستیابی ثروتهای مادی و معنوی کشور های منطقه از جمله ذخایر بزرگ نفت و گاز آسیای میانه کشورهای خلیج آغاز با انجام جنایات جبران خونین کشور ما را بعد از نصب افراد گماشته و فاسد توانسته اند در ردیف سومین فاسدترین و تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر کشورهای جهان مبدل سازند که انجام قتل های جمعی از جمله کشتن هفده تن مسلمانان به تاریخ سوم اسد سال جاری که از ولایت غور به طرف لعل سرجنگل روان اکثریت شانرا کودک و زنان برادران ملیت هزاره ما تشکیل میداد یک مثال از ادامه جنایات خونین فوق بوده که طبق سناریو ادارات استخبارات متذکره عمل نموده اند. سخنگوی ریاست امنیت ملی میگوید ترورستان از ماین های مقناطیسی که از پاکستان آورده میشود غرض نابودی هموطنان ما استفاده می نمایند.

در حمله انتحاری در ولسوالی چاه آب ولایت کندز چندین تن کشته و زخمی شدند. مردم و آگاهان امور را عقیده بر آنست یک دولت که توان امنیت شهروندان و تطبیق عدالت را نداشته باشد نمیتواند ادعای مشروعیت نماید. یکی از عواملی که سبب افزایش جنایات فوق گردیده و میگردد پا گذاشتن بخواست برحق ده ها میلیون با طرح و تصویب قوانین که بتوانند انجام جنایات گذشته را بخصوص عدالت انتقالی و امتیازگریهای برای آنعده اعضای ولسی جرگه که در سال آینده به خانه ملت راه پیدا کرده نتوانند با وجود اعتراضات شدید جامعه مدنی به تصویب رسید میتوان یادآور شد. عده آگاهان عقیده برآنست که خود بخشی و خود امتیاز دهی فیصله دوره ها پانزدهم و شانزدهم پارلمان کشور بحیث یک عمل سیاه ثبت تاریخ کشور خواهد شد.

جسد یک کودک بخاطر اخذ سه صد هزار افغانی توسط جنایات کاران سازمان یافته ربوده شده در ولسوالی ولایت لوگر به دست آمد. سخنگوی ریاست امنیت ملی میگوید قبل از آغاز عملیات در وزیرستان شمالی گروه حقانی به همکاری اداره آی. اس. آی توسط یک صد و پنجاه و سه موتر همراه سلاح های آن به میران شاه انتقال داده شده میافزاید انجام عملیات متذکره صرف به ضد طالبان پاکستانی بخاطر امتیازگری از امریکا میباشد نه سرکوب تروریزم. اعلان حمایت از گروه داعش بر سرکردگی بغدادی نشان میدهد که ریشته گروه های ترورستی از یک جا آب میخورد همه آنها در عقب پرده به واسطه صهیونستان اسرائیل عربستان سعودی اداره آی. اس. آی دولت قطر ایران و غیره تمویل تسلیح غرض انجام حملات انجام انتحاری ماین گذاری روی جاده کشتار مردم بیگناه محاکمه صحرائی سنگسار نمودن زنان آتش زدن مکاتب قتل های دسته جمعی محروم ساختن کودکان و جوانان بخصوص دختران از مزایای تعلیم و تربیه طبق سناریو کشورگشایان توسعه طلب و متجاوز به کشورهای منطقه و جهان اعزام میشند. نظر به نوشته اخیر شودوفسکی یک تن از قلم بدستان سرشناس امریکا آقای بغدادی رهبر گروه داعش یکسال در اداره استخباراتی اسرائیل آموزش دیده و گروه مربوط آن توسط اسرائیل عربستان سعودی و سایر تمویل تجهیز میشوند. در حالیکه به نسبت انجام حملات بمباردهای هوائی و زمینی اسرائیل بر نواز غزه طی شانزده روز گذشته قریب به هفت صد تن شهید چندین هزار تن زخمی شدند که اکثریت شانرا زنان کودکان افراد غیر مسلح تشکیل میدهند. با تأسف هنوز هم سران کشورگشایان توسعه طلب به آتش بس یک جانبه پافشاری نموده اند تا بتوانند خواست تجاوزگرانه اسرائیل های صهیونست را برحق جلوه دهند. آقای شودوفسکی کشته شدن سه سرباز اسرائیل را یک بهانه برای تجاوز اسرائیل میخواند میافزاید این سه سرباز بخاطر زمینه سازی صهیونستان غرض حمله بالای باشنده گان غزه توسط گماشته گان اسرائیل انجام شده است.

احمد ضیاء مسعود یک تن از سران تیم تحول و تداوم با تدویر همایش در تاریخ سوم اسد مخالفت خود را با ایجاد وحدت ملی که به واسطه فشار خارجی تحمیل گردیده اعلان نمود وی افزود ما اگر برنده انتخابات نشویم نمیخواهیم بحیث رئیس کمیته اجرائیه در دولت آینده اشتراک نمائیم. آقای عبدالله عبدالله نیز باید این کار را نماید و تیم اصلاحات و همگرایی را یک تیم غیرملی خواند افزود وی از تاجکان و ازبک هانمایندگی کرده نمیتواند. آقای ذکی سخنگوی جنرال دوستم اظهارات اش را نظریات شخص وی خوانده افزود تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی احمدزی به فیصله های خویش متعهد میباشد. تا هنوز هر دو تیم به شیوه کاری ابطال یا باطل کردن برگهای انتخاباتی سیاه به توافق نرسیده از همین لحاظ طی یک هفته دو مرتبه این روند متوقف شده در ظرف نه یوم صرف یک هزار و چهارصد صندوق تفتیش شده مطابق وعده رئیس کمیسیون انتخاباتی باید در هر روز یک هزار صندوق مورد تفتیش قرار میگرفت.

خلاصه اینکه کشورگشایان توسعه طلب متحدین منطقه ای و جهانی آن طی قریب به چهاردهه بازیهای گوناگون به همکاری همه جانبه گماشته گان فاسد غیرماهر کورمغز و زرخرید خویش کشورهای منطقه از جمله افغانستان به گرداب های خون کوره های آتش در ردیف سومین فاسدترین و تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر کشورهای جهان توانسته اند مبدل سازند حالا باید بدانند که هزاران میلیون انسان روی زمین از جمله کشور با بازیهای ابلیسانه آنها پی برده اند که مبارزه زیرنام تروریزم مواد مخدر دفاع از زن حقوق بشر دموکراسی و غیره در نام بوده اما در عمل غرض تمویل تسلیح آنها کارهای زیاد صورت گرفته که تقویه گروه های ترورستی مافیای بین المللی مواد مخدر و ایجاد گروه سیاه بنام داعش یک مثال زنده میباشد. حالا مردم درک کرده اند و دیگر فریب شان را نمیخورند میافزایند آنروز دور نیست که این قطره های خون ملت خاموش ما، به دریای خروشان مبدل تمام خس خاشاک را از راه خویش خواهد برداشت.