افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

«
»

روز هشتم مارچ این روز اقدس زن باید ستود!

امین الله مفکر امینی       2024-08-03!

اینـــروزاقــــــدسِ زن را باید ســــتود نه تنها بـــرســـخـــــن
باحیــای حقــــوق شان با جمله طالب بایـد مٌشت بـــــردهــــن

دم ازشــرع وقانــون میزنند ایــن سٌلطه گـــــرایــــانِ طالــــب

درعمـــل گر بینیــد، نگنـــجـــد اعمــــالِ شان بهیچ یک قالـب

ززنانی کـــــه زاده گشتند،به چه قانون دارنـــد ظلم وســــتــم

بپاسِ ایـــــن نمک، دلها ودیــده هــای شان کـرده اند بـــغـــم

گـوییم بـــــرشماها نــــاجییان وهمــــه داد خواهانِ بشـــــــــر

تاکی صرف بگفتارمیگرایید و داریـــــد زنده گی را بســــــــر

پیغمـــبروزاهــــــد وعالــــم وعارف را خردمنــــد را زاده زن

بخون جگروصـــد رنج ودرد وعـذا ب آنها را پــــــرورده زن

ولــــــی بنگرید به حــــال زنانِ مـــاتم ســـــرای میهـــــن  را

که بخون کـرده اند تحت دین  زنان جان فـــدای میهـــــن  را

بــــدین و بــــآییـنِ انسان وخالق نیست این ظلم وجفـــا هــــا

که بآیین انســــان وخالق است جملگی الفت و مهـــروصفـــا

بیـــــــا ای مدافع ای مبارزان حـــق و نــا جییـان حـــریـــــت

بگسلید ز دست و پای زنــــان میهــــن زنجـــیر بــربریــــــت

مفــکر لبیک گوید جـــــنبشِ زنــــــــان قهــــرمــــا ن میهـــن

باحیای حقوق شان، همنوا بخواهــــــد جمله اهـــــــلِ وطـــن