کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

«
»

اختره  ستا د راتلو و چا ته  څه و وایم!

عبدالقیوم

پوهیږم په دی چی ته بیا بیا پر دغه لاره  راځی  ځکه ستا د راتلو لاره پر موږ سپره ده.  ډ یری ککرۍ  تر خاور لاندی سوی او نوری به هم لاندی سی مګر ستا هغه راتلل او تیریدل  دی  چی زما په خوښی او نا خوښی پوری تړلی ندی او ته هم د خپل سر نه یی. تا هم بل څوک تاوی او را تاوی.

د راتلو اوازی دی مخکی  تر تا ځان راورسیږی. یو شمیر لږکی کوم چی شتمن  دی او پیسی لری، هغوی چی  ښکلی بنګلی  لری، مقام ، چوکی او پیری  لری  هغوی او دهغوی کورنۍ  دی  راتلو ته حوصیږی.خو په خفګان سره  چی زموږ په غم لړلی هیواد(افغانستان) ډیرو کورنیو ته  د خوشحا لۍ راوړلو د غمونو پیټی  را وړی دهغوی پر زخمونو ما لګی شندی.

 

هغه چی  دشپی دتیر ځای نلری، هغه چی د شپی د پاره خواړه نه لری، دهغو چی د کورنۍ غړی  د کار او خواری مندلو په نیت  د کوره اوهیواده وتلی  د مرګ او ژوند درک یی نسته، هغه چی د کورنیو غړی یی په شفخا نو زخمی او نا جوړه  پراته دی، هغه کورنۍ چی خپلوان یی په انفجاروکی  دلاسه ور کړی دی، هغه کورنۍ  چی دوستان یی په هیواد کی د ننه او تر هیواد د باندی په زندانو کی په ځنځیرونو تړلی پراته دی، هغه کورنۍ چی  د کورنۍ غړی یی د حکومتی زورواکو ،طالب واکو، د اعیش واکو لخوا نیول سوی او سرونه تری غوڅه سوی دی.

 

اوس نو ستا څخه پوښتنه کوم اختره ! ته  راته  و وایه ستا د راتلو مبارکی کموته و وایم؟

غنی خان خو داسی ویلی دی:

” لویان لویان پیدا دی، دوی خو له موره جنتیان پیدا دی

راځی هغو لره جنت وګټو ، کوم چی له موره دو زخیان پیدا دی”

اختره!ته خو د هیڅ چا پروا ځکه نه لری چی ما غوندی  ماغزه او ز ړه نه لری، زه خو د یوه انسان په حیث هیڅ دا جرأت  نسم کولای چی د ستا د راتلو مبارکی  چا ته و وایم. اما څه وکړم پداسی یوه عنعنوی، دو دیزه اسلامی  ټولنه کی ژوند کوم چی مجبوروی می  په اختر کی ځان خوشحاله و ښیم  او هر چاه ته که اختر لری یا نه ” د اختر مبارکی ” ولیکم او و وایم. په انسانی مینی سره د لوی اختر د را رسیدو مبارکی درته وایم .

هیله لرم افغانان په خپل یو والی سره په خپل هیواد کی “سوله” ټینګه کړی.