گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

«
»

متن سخنرانی گنادی زیوگانوف در جلسه مشترک مجلس سنا و دومای روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم

12274734_428101300716787_3825905565695311808_n

روز، ۲۰ نوامبر، جسله مشترک مجالس دوما و سنای روسیه با حضور مقامات سیاسی، نمایندگان احزاب و ادیان این کشور بریاست مشرک والنتینا ماتوینکو و سرگئی نارئشکین در تالار اتحادیه ها برگزار گردید. در ابتدا، والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس سنا ضمن برشماری فجایع و بدبختی های ناشی از تروریسم، بویژه با تأکید بر هرج و مرج و خونریزی در خاورمیانه و شما آفریقا گفت: «ما می دانیم تروریسم مولود کیست. باید بصراحت و با شفافیت منابع مالی و تجهیزاتی تروریسم را بشناسم…». گنادی زیوگانوف دبیر کل حزب کمونیست روسیه نیز در این جلسه سخنرانی کرد.

گنادی زیوگانوف دبیر کل حزب کمونیست روسیه نیز در این جلسه سخنرانی کرد. او، طی سخنان خود ضمن تأکید بر درس آموزی و بهره گیری از تجارب اتحاد شوروی و فرانسه در مبارزه با تروریسم سه خطر عمده را که اکنون روسیه با آن مواجه است، مورد تأکید قرار داد. با توجه به اینکه سه خطر مورد نظر زیوگانوف پدیده های «جانشمولی» هستند که نه تنها روسیه، بلکه سایر کشورهای جهان، منجمله کشور ما را نیز که گمان می رود حتی بیشتر از روسیه تهدید می کنند، ترجمه متن سخنرانی وی را به همه دوستان صلح و میهن تقدیم می دارم.

ا. م. شیری

۳۰ آبان- عقرب ۱۳۹۴

 

متن سخنرانی گنادی زیوگانوف در جلسه مشترک مجلس سنا و دومای روسیه

در خصوص مبارزه با تروریسم

همتایان محترم!

ما بطور اتفاقی در این تالار با شکوه جمع نشده ایم. این تالار شاهد پیروزیهای کشور مقتدر ما و صفحات غم انگیز آن است. من از طرف فراکسیون مجلس و اتحاد میهنی خلق اعلام می کنم که ما از سیاست نیرومند رئیس جمهور پوتین در جهت تقویت امنیت ملی، مبارزه با تروریسم، انجام یکسری اقدامات در صحنه جهانی که زمینه اقتدار کشور ما و خروجآن از بحران بغرنج ساختاری را فراهم می سازد، پشتیبانی می کنیم.

بموازات این، لازم به گفتن می دانم که کشورهای مختلف در رابطه با مبارزه با تروریسم تجارب مؤثری دارند. من مطالعه دقیق تجربه اتحاد شوروی کبیر و همچنین فرانسه را توصیه می کنم. ابرقدرت اتحاد شوروی آنتانت را در هم کوبید، طاعون فاشیسم را تار و مار ساخت، موفق شد از عهده «برادران جنگل» و نازیهای باندری برآید. اما، کشور ما بموازات آن به حل همه معضلات اجتماعی از قبیل بیکاری، حمایت از نیازمندان کمک و براندازی جنایتکاری سازمانیافته موفق شد. آخرین باند میتین در مسکو در سال ۱۹۵۶ نابود گردید. فیلم «پرونده چند رنگ»- فیلم از بین بردن این باند را ببینید. تا سالهای «نحس ۹۰» جنایتکاری سازمانیافته در کشور ما وجود نداشت. درس آموزی از این تجربه و کاربست حداکثری آن همراه با کار سازمان امنیت و پیشبرد سیاست اجتماعی- اقتصادی بسیار مهم است.

آنچه که به فرانسه مربوط می شود، این کشور هم تجربه شگفت انگیزی را به جهان عرضه کرده است. در آغاز سالهای۱۹۶۰ همه روزه در آنجا، در همه استانها بمبها منفجر می شدند. شارل دوگل گذشته از اینکه بیش از بیست بار مورد سئءقصد قرار گرفت، با آنها مقابله کرد. اما تنها سازمان امنیت را تقویت نکرد. او وضعیت اضطراری برقرار ننمود و همه روزه با پارلمان در تماس بود. او بخش اعظم تولید را ملی کرد. او صنایع اتمی منحصر بفرد راه اندازی نمود و بمب اتمی ساخت. او راه اندازی بهترین خط راه آهن جهان را تحت حمایت دولت سازمان داد. او از پیمان نظامی ناتو خارج شد، به مسکو سفر کرد و از ایوان شورای مسکو بزبان روسی گفت: «زنده باد دوستی!». دوگل همچنین اظهار داشت: «من در این امر مطمئن شدم که کشور شما کمتر از هر کشور دیگری تعهدات بین المللی خود را نقض کرده است». هم او، همکاری متقابل در اروپا را پایه گذاری کرد. بنظرم، این الگو برای اروپا، بویژه برای فرانسه که اخیرا مورد هدف تروریستها قرار گرفت، بسیار آموزنده است.

همراه با این، ما نباید فراموش کنیم که با سه خطر عمده مواجه هستیم که می تواند اوضاع کشور ما را بدتر نموده و زمینه رشد تروریسم و جنایتکاری را آماده سازد. پوتین بطور اتفاقی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح نکرد که سعی می کنند ما را در منگنه قرار دهند. آمریکائیها طرح همکاری اقیانوس اطلسی را آماده کرده اند و تلاش می کنند ما را در اروپا تحت فشار قرار دهند. یادآوری می کنم، که مبادله کالایی بین ما با اروپا ۴۵۰ میلیارد دلار، با آمریکا کمتر از۳۰ میلیارد دلار بود. آنها با هدف زیر فشار قرار دادن ما در بازارهای آسیا، چنین همکاری را در حوزه اقیانوس آرام نیز تدارک می بینند. و این، باعث وخامت شدید رفاه همه هموطنان ما خواهد شد.

خطر دوم، تقسیم خشنی است که در کشور ما انجام شده است. در روسیه ۸۷ درصد(فیصد) دارائی ها را ۱۰ درصد (فیصد) ثروتمندترینها تصاحب کرده اند که حتی از پرداخت مالیات معمولی نیز خودداری می کنند.

خطر سوم، عبارت است از روس ستیزی و ضدیت با شوروی. اتحاد شوروی را فاشیستها و تروریستها تجزیه نکردند. آن را با بهره گیری از روس ستیزی و ضدیت با شوروی بر اساس الگوی لیبرالی آمریکائی کردن اقتصاد که موجب نابودی تقریبا ۸۰ هزار واحد تولیدی گردید، از بین بردند.

ما بعنوان قانونگزاران موظفیم این خطرات را ببینیم و از کشورمان در مقابل آنها پاسداری کنیم. بموازات این، بصراحت اعلام می کنم که در صورت اجرای سیاست اجتماعی- اقتصادی بنفع لایه بسیار نازک افراد، غلبه بر جنایتکاری، بخصوص بر تروریسم ممکن نیست. ما حق نداریم به پرداخت خراج به الیگارشیهای روسیه و جهان ادامه بدهیم درحالیکه از ۲۰ تریلیون حاصل از فروش مواد خام فقط ۸ تریلیون به بودجه ما وارده شده است. ما حق نداریم به زیر استقراض برویم در حالکیه سال آینده مجبوریم ۶۴۵ میلیارد روبل بهره قرض مان را بپردازیم. این مبلغ از همه اقلام بودجه های اجتماعی بیشتر است! ما نمی توانیم به هدر دادن ذخایرمان ادامه بدهیم. نیمی از آنها صرف شده است در حالیکه در هیچ عرصه ایی بهبودی مشاهده نمی شود. ما برای افزایش کارآئی علم، تحصیل، بهداشت و تندرستی به انجام هر کاری موظیم.

ما بر این باوریم که فقط در سایه اجرای سیاست اجتماعی مطمئن می توانیم ثبات برقرار کنیم. و آن اعتلاء که پس از بازگشت کریمه و سیواستاپول به میهن مشاهده شد، آن شور و شوق که در کشور، در صفوف هنگ جاویدان از ولادی واستوک تا میدان سرخ احساس شد، باید حفظ شود. اما حفاظت از آن فقط در صورت اجرای سیاست اجتماعی عادلانه، که زمینه مساعد مبارزه مؤثر با همه پدیده های منفور، مقدم بر همه، با راه زنی، فساد و تروریسم را فراهم می سازد، ممکن است.

در خاتمه، ما و شما ۱۰۰ سالگی فوریه، ۱۰۰ سالگی اکتبر کبیر، ۱۰۰ سالگی جنگ داخلی را در پیش رو دارم. اگر آمادگی برای این سالگردها باز هم روی امواج سالهای ۹۰ که همه نقد می کردند، لعن و نفرین می کردند، انجام گیرد، جامعه به هیچ تفاهم و سازگاری نمی رسد و اصولا هم نمی تواند برسد. در همین راستا، ما باید در جهت تحکیم و تقویت جامعه برای مبارزه با تروریسم و جنایتکاری، برای اجرای سیاست عاقلانه اجتماعی، برای حمایت از علم، تولید واقعی، کار و کسب کوچک و متوسط نتیجه بسیار جدی بگیریم. در این صورت، پیروزی قطعی از آن ماست و پس از آن به پیروزیهای جدید دست خواهیم یافت.

منبع:

http://kprf.ru/party-live/cknews/148751.html