خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

فرانسوآ، تو جنایتکار هستی »

23 ژوئیه 2016

 

 : رئیس جمهور فرانسوآ هولاند فرمان کشتار زنان و کودکان سوری را به تلافی حملۀ 14 ژوئیه به شهر نیس که به داعش نسبت داده شده بود صادر کرد

حملۀ هوائی علیه حلب در سوریه

hollande-prisoner

پروفسور میشل شوسودوسکی

Prof Michel Chossudovsky

مرکز مطالعات جهانی سازی، 22 ژوئیه 2016

کمی پس از حملۀ تروریستی 14 ژوئیه در شهر نیس که 84 کشته برجای گذاشت، رئیس جمهور فرانسه، فرانسوآ هولاند در سخنرانی رسمی اش اعلام کرد که این حمله از سوی دولت اسلامی مستقر در شمال سوریه انجام گرفته است (در حالی که هیچ مدرکی برای چنین ادعائی در اختیار نداشت). او فوراً به نیروی هوائی فرانسه دستور داد که حجم بمبارانهای جاری خود را علیه داعش در شمال سوریه با شدت بیشتری به اجرا گذارند.

فرانسوآ هولاند در سخنرانی ملی خود چنین اظهار داشت که فرانسه از سوی یک نیروی خارجی مورد حمله قرار گرفته است : « ما عملیات خودمان را در سوریه و عراق تقویت خواهیم کرد. ما علیه آنانی که به ما حمله کرده اند در کمینگاهشان به حملات خودمان ادامه خواهیم داد»

فرانسوآ هولاند دربیانیه ای که بعداً منتشر کرد، گفت :

« فرانسه در سوگ این تراژدی جدید به سر می برد (…). اکنون همۀ فرانسه زیر تهدید تروریسم اسلامی قرار گرفته است. در نتیجه باید هوشیاری مطلق و قطعیت خدشه ناپذیری از خودمان نشان دهیم.»

در ساعت 22 شب 14 ژوئیه، در حساب توئیتر خودش نوشته بود که فرانسه در « سوگ به سر می برد» «ولی از [داعش] متعصب که امروز به فرانسه حمله کرده قویتر است.»  

او این مطالب را در پی سخنرانی در تلویزیون ملی از حساب خود حذف کرد

لینک سخنرانی فرانسوآ هولاند

https://www.youtube.com/watch?v=CS5mx-I-bug

 

نکتۀ استهزا آمیز، این است که وزیر امور داخلی کشور فرانسه که عملیات پلیسی در سراسر کشور را به عهده دارد، داعش را به عنوان پشتیبان و یا مسئول حملۀ تروریستی 14 ژوئیه شناسائی نکرده است.                        

وزیر امور داخلی فرانسه، برنارد کازنوو Bernard Cazeneuve گفت که هیچ مدرکی دال بر حضور داعش در حملۀ تروریستی 14 ژوئیه در نیس وجود ندارد، حتا با وجود به رسمیت شناختن آن از سوی گروه تروریستی نام برده. (…) آقای برنارد کازنوو خاطر نشان کرده است که مأموران تجسسی تا کنون هیچ نشانی از رابطۀ بوحلل (نام تروریست تونسی تبار که به مردم شهر نیس با کامیون حمله کرد. 31 ساله دارای سه فرزند…) و شبکۀ تروریستی خاصی نیافته اند. (The Independent, 18 juillet 2016)

ولی چنین امری برای فرانسوآ هولاند در راه اندازی حملۀ هوائی به اصطلاح علیه گروه مسلح دولت اسلامی (داعش) مانعی به شمار نمی آمده است.

فرانسوآ تو جنایتکاری

فرانسوآ هولاند با پشت دست کنار زدن مشاورت دولت خودش، فرمان تشدید بمباران را صادر کرد که به کشته شدن 140 شهروند سوری و به ویژه زنان و کودکان بی گناه انجامید.

ولی بمبها هرگز داعش را هدف نگرفتند. چرا؟ چرا که فرانسه مثل همکاران دیگرش در اتحادیۀ ضد تروریستی به داعش پول و اسلحه می دهند.

این بمب ها علیه مردم سوریه هدایت شده بودند، جملۀ تروریستی 14 ژوئیه به مثابه بهانه بکاربسته شد تا زنان و کودکان سوری را بکشند.

رئیس جمهور فرانسه، فرانسوآ هولاند می تواند «در سوگ تراژدی جدید» در [حمله به نیس] غمگین باشد، با وجود این نمی تواند چنین عمل تلافی جویانه ای را که موجب مرگ بیش از 140 غیر نظامی شده توجیه کند. فرمان کشتار از سوی کاخ الیزه صادر شده بود.

« چشم در برابر چشم » : قانون مقابله به مثل و قانون حمورابی (حدود دو هزار سال پیش از میلاد مسیح).

پاسخ دولت سوریه در واکنش به عملیات جناتیکارانۀ رئیس جمهور فرانسه فرانسوآ هولاند

دمشق به دبیر کل سازمان ملل متحد بان کی مون و رئیس شورای امنیت در سازمان ملل متحد، سفیر ژاپن کورو بشو     Koro Bessho شکایت کرد.

دمشق خاطر نشان کرده است که هواپیماهای جنگی فرانسه عضو اتحادیۀ به اصطلاح بین المللی ضد تروریستی تحت فرماندهی ایالات متحده کشتار ناحقی را بر فراز خاک سوریه با بمباران دهکدۀ توخان الکبرا در شمال شهر منبیج در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه مرتکب شدند. با چنین عملی، شمار بسیاری از خانواده ها و منازل آنها را از بین بردند.

این تجاوز نابکار فرانسه بیش از 120 غیر نظامی را به قتل رسانده است که اغلب آنها از بین کودکان و زنان و افراد سالمند بودند، علاوه بر این ده ها نفر دیگر جراحت برداشته اند. به گفتۀ گزارشات محلی، از سرنوشت شهروندانی که زیر آوار به سر می برند اطلاعی نداریم.

وزیر کشور فرانسه علاوه بر این گفته است که حملۀ فرانسه یک روز پس از حملۀ دیگری در 18 ژوئیه 2016 از سوی هواپیماهای آمریکائی علیه شهر منبیج صورت گرفت که بیش از 20 کشته و ده ها مجروح بر جای گذاشته بود.

دولت جمهوری عرب سوریه این دو کشتار خونبار توسط هواپیماهای فرانسوی و ایالات متحده را که ظاهراً در چهارچوب اتحادیۀ بین المللی بجای هدف گرفتن گروه های تروریست، روی مردم غیر نظامی سوریه موشک و بمب پرتاب می کند قویاً و با شدیدترین الفاظ محکوم کرد (…). وزیر امور خارجۀ سوریه در عین حال اعلام کرد که آنانی که می خواهند مجدانه علیه تروریسم مبارزه کنند باید خودشان را با دولت و ارتش سوریه همآهنگ کنند.

وزیر امور خارجۀ سوریه، روز 19 ژوئیه 2016 در روزنامۀ رسمی سوریه اعلام کرد که تداوم پشتیبانی ایالات متحده، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی، بریتانیا و قطر از گروه های تروریستی که  میانه رو تلقی می کنند، مانند جبهۀ النصره، جیش الفتح، جیش الاسلام، لواء التوحید و دیگر سازمانهای تروریست وابسته به القاعده و داعش نشانی است از تبانی آنان با گروه های تروریست و جدی نبودنشان در مبارزه علیه تروریسم .

وزیر امور خارجۀ سوریه از سازمان ملل متحد و جامعۀ بین الملل درخواست کرده است که کشتار مردم سوریه توسط فرانسه را محکوم کنند. دولت سوریه شورای امنیت در سازمان ملل متحد را فراخوانده است :

علیه دولتها و رژیمهائی که از تروریسم پشتیبانی می کنند باید اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شود، به ویژه رژیمهای حاضر در ریاض، دوحه، آنکارا و پاریس، باید پشتیبانی از تروریستها برای این رژیمها ممنوع اعلام شود و این دولتها را وادار کنند که به قطعنامه های سازمان ملل متحد احترام بگذارند ) 2170، 2178 و 2253).

این پیغام را بلند رسانه به همه جا برسانید :

فرانسوآ، تو جنایتکاری، اوباما، تو جنایتکاری…

Michel  Chossudovsky 

 

لینک متن اصلی :

 

http://www.mondialisation.ca/francois-tu-es-un-criminel-le-president-hollande-a-ordonne-le-massacre-de-femmes-et-denfants-syriens-en-represailles-a-lattaque-du-14-juillet-attribuee-a-daech/5537337

 

ترجمۀ حمید محوی