ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

چرا هیچ مانعی برای عرضۀ تسلیحات وجود ندارد؟

C:\Users\User\Pictures\ir.jpg

ا. م. شیری

لطفاً توضیح دهید که چگونه می‌توان این واقعیت را درک کرد که چرا فدراسیون روسیه عرضۀ روزانۀ سلاح‌های سنگین غربی از طریق راه‌آهن به جبهه را متوقف نمی‌کند؟

چه مشکلی در وارد کردن ضربه به نقاط تقاطع راه‌آهن در غرب اوکراین برای قطع تجهیزات وجود دارد؟ این که منطقی است! چرا این مشکل در ستاد نیروهای مسلح نادیده گرفته می‌شود؟ هر روز تأخیر به بهای خون بچه‌های ما و هزاران قربانی تمام می‌شود! آیا نفوذ الیگارشی روسیه و اوکراین در این امر تأثیر ندارد؟

در مورد تأثیر الیگارشی روسیه و اوکراین بر روند عملیات ویژۀ نظامی

ــ دریاسالار جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گفت که برخلاف منطق عملیات نظامی، اطلاعات ایالات متحدۀ آمریکا از اواخر فوریه تا اواسط آوریل حتی یک مورد اقدام نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق لوگانسک را برای جلوگیری از ارسال تسلیحات آمریکایی و اروپایی برای واحدهای خط مقدم نیروهای مسلح اوکراین ثبت نکرده است. او افزود: «پروازها به مراکز تحویل همچنان ادامه دارد و جابجایی کمک‌ها در عرصه‌های امنیتی، تسلیحاتی و تجهیزاتی هر روز انجام می‌شود. ما این کار را با حداکثر سرعت و تا حداکثر مقدار ادامه خواهیم داد».

در میان الیگارشی‌های اوکراینی که با شرکای روسی خود ارتباط دارند و در گزینشی بودن عملیات نظامی ذینفع هستند، می‌توان از اشخاص زیر نام برد:

١ــ فیرتاش– استخراج و صادرات گاز، و همچنین، صدور تیتان، سنگ آهن و غلّه را کنترل می‌کند. او در روسیه با مدیریت ارشد گازپروم و همچنین با افراد ترفیع یافته توسط سورکوف، همان افرادی که با او در دورۀ تصدی سرپرستی «جهت اوکراینی» ادارۀ ریاست جمهوری در تماس نزدیک بودند، در تماس است. در موقعیت‌های خاصی نیز با لیووچکین، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در دورۀ یانوکوویچ، که از قدرت لابی‌گری نیز برخوردار است، عمل می‌کند.

٢ــ کالامویسکی– صادرکنندۀ سنگ آهن، زغال سنگ، فرآورده‌های نفتی، کود و مواد غذایی از طریق آبرامویچ با روسیه ارتباط دارد (علیرغم رسوایی سال ٢٠١۴: فلز در اطراف مجتمع معدن و فرآوری جنوب؛ روابط بهبود یافت)، گروه «پری‌وات» در سال ٢٠٠٧، به بخشی از هلدینگ متالورژی اوراز (EVRAZ) آبراموویچ تبدیل شد و با وجود بحران روسیه و اوکراین، روابط و همکاری‌های فنی و تولیدی را حفظ می‌کند.

C:\Users\User\Pictures\ir2.jpg

کالامویسکی

٣ــ پینچوک– داماد لئونید کوچما، رئیس جمهور سابق اوکراین از تولیدکنندۀ محصولات فلزی، لوله و نورد، از بقایای روابط پدر زنش استفاده می‌کند. او همچنین، ضمن «بهینه‌سازی» توزیع زغال سنگ در دونباس (همراه با احمداوف، شریک تجاری خود)، با سورکوف تعامل کرد.

الیگارش‌های روسیه:

C:\Users\User\Pictures\ir1.jpeg

الیگارش‌های روسیه

١ــ آبراموویچ– گروه اوراز محصولات فولادی و زغال سنگ را از مسیرهای مقرون به صرفه برای اوکراین به اروپا صادر می‌کند. آبراموویچ یکی از تاثیرگذارترین لابیست‌های در سایه، «مرد جنگی» یکی از اعضای گروه «اول لیبرال‌های» یلتسین (والوشین، چوبایس، کودرین، یوماشف، مائو، شووالوف، دوارکوویچ و دیگران) می‌باشد. با این شرایط، تعدادی از کارشناسان حضور وی در مذاکرات روسیه و اوکراین را به عنوان نمایندۀ توافقی الیگارشی روسیه و اوکراین، مورد قبول رئیس جمهور اردوغان بر خلاف رؤسای هیئت‌های رسمی در آستانۀ دیدار نمایندگان مسکو و کیف، توضیح می‌دهند.

٢ــ دریپاسک– شریک کارخانه آلومینیوم نیکولایف، یکی از دو تأمین‌کننده (در جهان) مواد خام برای تولید آلومینیوم در کارخانه آلومینیوم «روسال» زاپاروژیه. او علاوه بر قدرت لابی‌گری خود، می‌تواند از طریق والوشین، شووالوف، سیلوانوف نیز عمل کند.

٣ــ پاتانین- پروخوروف منافع «نیکل ناریلسک» را از صادرات نیکل، کبالت، فلزات غیرآهنی، از طریق شووالوف، کودرین در حاکمیت تأمین می‌کند.

۴ــ لیسین– نمایندۀ یک گروه لابی قدرتمند صادرکنندگان محصولات فلزی و سخت‌افزار است که با پشتیبانی شووالوف، والوشین، کودرین، شوخین، و مدیریت ارشد وزارت صنعت و تجارت فعالیت می‌کند.

آیا به همین دلیل نیست که هیچ مانعی در راه رسیدن ستون‌های نظامی به باندری‌ها وجود ندارد؟

پی‌نوشت: گمان می‌رود بنا به تصمیم جناح ملی-میهنی در حاکمیت و وزارت دفاع فدراسیون روسیه در مقابل تلاش‌های خائنانۀ الیگارش‌ها بود، که «نیروهای مسلح روسیه بمنظور ایجاد مانع در مسیر ارسال تسلیحات و جنگ‌افزارهای ناتو به نازی‌های اوکراین، تقاطع‌های راه‌آهن اوکراین در لازووایا، پاولوگراد و سینلنیکوف را در ١٨ آوریل بمباران و تخریب کردند». قبل از آن نیز در روز ١۵ آوریل، یک هواپیمای باری حامل جنگ‌افزارهای نظامی را در آسمان بندر اودسا ساقط کرد. 

بنظر می‌رسد نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در ادمه عملیات ویژۀ نظامی در اوکراین مجبور است از این تاکتیک برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های نظامی جنگ‌افروزان جهانی به نازیسم غرب در اوکراین استفاده کند.

٣١فروردین- حمل ١۴٠١

سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه

https://www.sovross.ru/articles/2256/56758
https://eb1384.wordpress.com/2022/04/20/