مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

وعدۀ سیمور هرش بر ادامه…

Когда Сеймур Херш обещает продолжение…

ایگور اسکریپکا (IGOR SKRYPKA)

ا. م. شیری

بایدن و شولتس با هم «ردپای اوکراینی» را در انفجار خط لولۀ گاز روسیه و آلمان پیدا کردند.

همزمان در دو سوی اقیانوس، نیویورک تایمز و دی چَیت (Die Zeit) گزارشی از «ردپای اوکراینی» در حادثۀ انفجار «نورد استریم» منتشر کردند.

این نشریۀ آمریکایی خود را به نقل اطلاعات از «منابع» محدود کرد: «آن‌ها می‌گویند که داده‌های اطلاعاتی جدید آمریکا حاکی از این است که هر دو خط لولۀ گاز توسط اعضای یک گروه طرفدار اوکراین که بدون اطلاع زلنسکی و مقامات فعالیت می‌کرد، منفجر شده است».

و «Die Zeit» (زمان) جزئیاتی را ارائه داد تا جای شک باقی نماند. گویا بازرسان آلمانی یک کشتی را که در خرابکاری از آن اسفاده شده، شناسایی کرده‌اند. به نظر می‌رسد این کشتی در لهستان اجاره شده، اما عاملان خرابکاری شناسایی نشده‌اند. بسیار خوب، مالک کشتی یک شرکت اوکراینی بود. یک ناخدا، دو غواص، دو کمک غواص و یک پزشک در آنجا کار می‌کردند. همه چیز را آن‌ها منفجر کردند.

ملیت عاملان هنوز مشخص نشده است. خرابکاران از گذرنامه‌های جعلی استفاده کرده، روستوک را در ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ ترک کردند و تجهیزات انفجار را با کامیون به بندر آوردند.

شکی نیست که «پیشرفت» در تحقیقات نتیجۀ مستقیم سفر صدراعظم شولتس به واشینگتن است و او به همراه بایدن خط مشترکی را طراحی کردند (همانطور که کاخ سفید قبلاً گفته بود، آن‌ها می‌گویند، اوکراینی‌ها آن را منفجر کردند نه آمریکا).

گذشته از هر سخنی، یک خط کلی لازم است. کشتن داریا دوگین یک مسئله است و منفجر کردن مهمترین تأسیسات زیربنایی آلمان، علیرغم اینکه مالک خط لولۀ گاز Nord Stream AG، یک شرکت سهامی با مشارکت سرمایه آلمانی است، یک موضوع کاملاً دیگر است. انفجار در منطقۀ اقتصادی سوئد و دانمارک انجام گرفته، تخریب محیط زیست دریا از عواقب آن است… و روس‌ها یک برگ‌برنده برای تبلیغات بدست آوردند.

خلاصه، برلین و واشنگتن به توافق رسیدند که مضرات رشد احساسات ضد اوکراینی در آلمان نسبت به افزایش شدید روحیات ضدآمریکایی‌ پس از گفتن همه چیز توسط سیمور هرش، بسیار کمتر است. با این حال، وحدت آتلانتیک باید حفظ شود!

گرفتن انگشت اشاره به سوی اوکراین راحت‌ترین کار است. صرفنظر از این حرف‌ها، آلمانی‌ها در داخل در مقابل سلطۀ آمریکا مقاومت می‌کنند. و شرارت «متحدان» آمریکا را یک آلمانی معمولی به معنی واقعی کلمه، رذالت تلقی می‌کند نه چیز دیگر. گزینۀ «مقصر شمردن اوکراینی‌ها در همۀ گناهان»، به شهروند محافظه‌کار آرامش خاطر می‌بخشد.

هیچ انفجار ضد آمریکایی در جامعۀ آلمان رخ نخواهد داد. برلین به حمایت کی‌یف ادامه خواهد داد. تمام سؤالات در مورد «مشارکت» آمریکا در امنیت انرژی آلمان فراموش خواهد شد. سپس بیانات رسمی  الزامی در چنین مواردی، از برلین شنیده خواهد شد: «تحقیقات در مورد پروندۀ خرابکاران از روستوک» در حال انجام است، کمی صبر داشته باشید».

و با گذشت زمان، این خط دفاعی نیز سقوط خواهد کرد (آلمانی‌ها احمق نیستند)، ابتدا مهاجمان شناسایی می‌شوند و بعد از آن، چانه‌زنی با کی‌یف برای «کمک» به بررسی شرایط خرابکاری و غیره آغاز می‌شود. همه چیز طبق معمول پیش می‌رود. بیش از یک ماه طول می‌کشد، شدت موضوع فروکش می‌کند و موضوعات دیگر در کانون توجه قرار می‌گیرند تا جاییکه اعلام کنند «پرونده جنایی به دلیل مرگ فرد مظنون خاتمه یافت» (اوکراین).

مهمتر از همه، آبروی ایالات متحدۀ آمریکا بسیار مهمتر از آبروی اوکراین است. اگر چه اوکراین با سلاح انباشته می‌شود، اگرچه آن‌ها در همان نزدیکی زندانی می‌شوند، اما صادقانه بگویم، از برخورد با آن خسته شده‌ام.

اگرچه ممکن است هیچ اتفاقی نیافتد. برغم این، سیمور هرش قول داده است تحقیقات جدید خود در مورد انفجار نورد استریم را هفتۀ آینده منتشر کند.

افزوده‌ها

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین دربارۀ آخرین گزارش رسانه‌های غربی در مورد نورد استریم گفت: این اخبار شایعه و اقدام هماهنگ در رسانه‌ها است. بدیهی است که طراحان این حمله می‌خواهند توجهات را منحرف کنند. در کرملین تعجب می‌کنند که چطور مقامات آمریکایی می‌توانند بدون تحقیق دربارۀ حملۀ تروریستی گمانه‌زنی کنند؟

روسیه هنوز اجازه تحقیقات را ندارد، فقط چند روز پیش یادداشت‌هایی در این مورد از دنمارک و سوئد دریافت کردیم. حداقل، کشورهای سهامدار نورد استریم و سازمان ملل باید خواهان تحقیقات فوری و شفاف باشند. این موضوع تنها عجیب نیست، بلکه یک جرم وحشناک است (@sputnik_ir).

واکنش زاخاراوا به تحقیقات نشریات غربی در مورد خرابکاری در نورد استریم

ماریا زاخاراوا دربارۀ تحقیقات نشریات غربی در مورد خرابکاری در نورد استریم گفت: من تعجب نخواهم کرد اگر در نتیجۀ «تحقیق» ادعایی، غربی‌ها و روزنامه‌های آن‌ها ثابت کنند که خطوط لولۀ نورد استریم توسط یک دلفین بمب‌گذار تخریب شده است که از کریمه به اوکراین فرار کرده است. و تنها شواهدی که آنگلوساکسون‌ها در حملۀ تروریستی ارائه می‌دهند. مسیری است که توسط لیز تراس بیان شده است. که پستاندار از آن استفاده کرده و از یک سواحل دریای سیاه به ساحل دیگر در سراسر بالتیک رفته است (@sputnik_ir).

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، در توضیح مقالۀ نیویورک تایمز در مورد احتمال دخالت گروه هوادار اوکراین در بمب‌گذاری‌های نورد استریم، خواستار صبر برای نتایج تحقیقات شد و گفت که از کشف این موضوع ترسی ندارد. وی گفت: «من از حقیقت هر چه که باشد نمی ترسم» (@sputnik_ir).

ا. شیری: قول معروف است که میمون هنگام غرق شدن در آب، بچه‌اش را می‌گذارد زیر پا. آقایان بایدن و شولتس بسیار ناشیانه به اقدام مشابه میمون دست زدند و انفجار نورد استریم- یک اقدام تروریستی دولتی را به یک گروه اوکراینی خارج از کنترل کی‌یف نسبت دادند. هیچ وقت نباید از بلاهت قلدران غافل بود.

منبع مطلب اصلی: بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/03/10/

۱۹ اسفند- حوت ۱۴۰۱