کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

ناتو در حال انتقال نیرو به مرز روسیه است 

ارسالی حسین تلاش

13.04.2021

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت: ایالات متحده و ناتو در حال انتقال نیروهای خود به مرزهای اروپایی روسیه هستند.

وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در مسکو اظهار داشت: انتقال نیروهای آمریکایی از مناطق قاره آمریکای شمالی در آن سوی اقیانوس اطلس به اروپا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام شده است.

وی گفت: ظرفیت اصلی جنگی نیروهای نظامی خارجی در حال حاضر در منطقه دریای سیاه و بالتیک مستقر شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود که ۴۰ هزار نظامی و ۱۵ هزار مورد تجهیزات در نزدیکی خاک کشور ما متمرکز شده است. چنین وضعیتی در مورد نیروهای هوایی ناتو هم حاکم است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه برنامه های آمریکا برای ارسال کشتی های جنگی به دریای سیاه را تحریک آمیز خوانده بود.

اختلافات پیمان امپریالیستی ناتو و روسیه که سالهاست بر سر مسائل مختلف ادامه دارد این روزها با اوج گرفتن درگیری بین جدایی طلبان و دولت اوکراین در دونباس که غرب عامل این تنش را به مسکو نسبت می دهد، شدت گرفته است.

از زمان امضای توافق نامه های صلح در ژوئیه سال گذشته، وضعیت دونباس در اوکراین هرگز اینقدر بحرانی نبوده است. مأموریت ویژه نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در گزارش ۳ آوریل (۱۴ فروردین) خود نشان داد که تعداد نقض آتش بس در منطقه درگیری اوکراین ۱۰ برابر شده است. وضعیت تنش مرزی نیز به شدت خراب شده است.

ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در مصاحبه‌ای روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا حجم کمک های تسلیحاتی به اوکراین بطور هدفمند افزایش می دهد و این کشور به بشکه باروت تبدیل شده است.

مقام روس تصریح کرد: مسوولیت تشنج احتمالی اوضاع اوکراین بطور کامل برعهده کی یف و اربابان غربی این کشور است.

روسیه در دونباس از منافع روس تبارها دفاع می کند

ریابکوف گفت: روسیه تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت خود و شهروندانش در صورت متشنج شدن اوضاع اوکراین را بکار خواهد گرفت.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، روسیه در منطقه دونباس (منطقه مناقشه شرق اوکراین) از منافع روس تبارها دفاع می کند و در آینده نیز به این رویکرد خود ادامه می دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به سوالی در مورد هشدار آمریکا به روسیه که اعلام کرده است که مسکو هزینه اقدامات خصمانه خود در اوکراین را خواهد پرداخت، گفت: اولا ما همه اقداماتی که آمریکا انجام داده را به دقت بررسی کردیم. ثانیا اینکه با وضعیت خود را بطور مناسب وفق داده ایم.

به گفته ریابکوف، روسیه از منافع خود و شهروندانش دفاع می کند و در آینده هم از روس تبارها در منطقه دونباس دفاع خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: هرگونه تهدید فقط اعتقاد روسیه به درستی مسیری که انتخاب کرده است را راسخ تر می کند زیرا آمریکا کشور مخالف روسیه است که برای ضربه زدن به موقعیت این کشور در عرصه بین المللی تلاش می کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدام شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در انتشار اخبار و اطلاعات غلط درباره تنش با اوکراین انتقاد کرد.

خبرگزاری تاس نوشت: زاخارووا ترفند سی ان ان در گسترش اطلاعات غلط درباره آمادگی ادعایی روسیه برای جنگ با اوکراین را با اشاره به انتشار تصویری از یک تانک اوکراینی که وانمود می شود «روسی» است، به باد انتقاد گرفت.

زاخارووا در صفحه خود در فیس بوک خطاب به خبرنگاران این شبکه آمریکایی نوشت: ما درک می کنیم که شما فرصتی برای بررسی حقایق ندارید. شما به نام پیروزی لیبرالیسم عمیقا درگیر «مبارزه ای ایدئولوژیک» شده اید اما نباید این رویه تا حدی باشد که تانک اوکراینی در ایستگاه راه آهن را به بهانه آمادگی روسیه برای جنگ به جای تانک روسی به تصویر بکشید.

زاخارووا در این پست بخشی از گزارش ویدئویی سی ان ان را درباره ادعای تجهیزات زرهی روسیه که آماده استقرار در مرز اوکراین می شوند به نمایش گذاشته است.

این دیپلمات روس یه خبرنگار شبکه سی ان ان در مسکو توصیه کرده از دخالت در مسائل داخلی روسیه خودداری کرده و وقت بیشتری را صرف حرفه گری کند زیرا چنین اقدامی مناسب نیست.

زاخارووا پیشتر بر مالکیت کشورش بر شبه جزیره کریمه که هفت سال پیش پس از برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا شده و به روسیه الحاق شد، تاکید کرده بود.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند.

یکشنبه شب این هفته، نگرانی از این موضوع در بیانیه مشترکی توسط «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان وزیران» امور خارجه آلمان و فرانسه بیان شد. در این سند، آنها خاطرنشان کردند که «اوضاع، به ویژه حرکات نیروهای روسی» را از نزدیک دنبال می کنند.

در عین حال دیمیتری کوزاک معاون دفتر رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو باتوجه به ابعاد مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس، به دفاع از اتباع خود در این منطقه خواهد پرداخت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کوزاک ضمن هشدار به دولت اوکراین گفت: آغاز جنگ تمام عیار در منطقه دونباس از طرف کی یف، به منزله آغازی برای پایان عمر اوکراین خواهد بود.

وی افزود: چنین ارزیابی در مورد جنگ در اوکراین ازجمله در داخل این کشور مطرح شده است و در واقع اغاز جنگ از سوی اوکراین همانند شلیک به پیشانی خود است.

معاون دفتر رییس جمهوری روسیه تصریح کرد: روسیه در صورت آغاز جنگ در منطقه دونباس (در شرق اوکراین) مجبور خواهد بود از اتباع خود دفاع کند.

هزاران نفر از ساکنان روس تبار جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین در سالهای اخیر تابعیت روسیه دریافت کرده و اتباع این کشور محسوب می شوند.