عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

ملت تروریست یا حاکمانی تروریست ؟

یورونیوز نوشت : ترامپ گفت ایران ملت ترور هستند …


هی میگم حساب مردم را از حکومت جدا کنید … هی میگن حکومت اسلامی ایران مردمی است و نماینده مردم ایران . حتی به روی نامبارک نمی آورند که این جمله در ادبیات دستوری هم قابل فهم نیست ! ملت ترور ؟ یعنی 80 میلیون مردم تروریست که اقلییت حکومت اسلامی را در گروگان دارند ؟! اگه واقعا این حکومت را نماینده مردم میدانید پس غلط میکنید که با مردم ایران سرشاخ میشوید .


اینکه بقیه روش عن فکران ساکتند دلیل نمیشود که هی بزور حکومت اسلامی ایران و مردم ایران را پدیده واحد معرفی کنید ، شاید سکوت روشنفکران به دلیل بیماری اختگی باشد . حکومت اسلامی ایران که توسط غرب در 1357 در ایران حاکم شد حکومت ترور است که توسط غرب هنوز هم لجستیک میشود ، و ربطی به مردم ایران ندارد …

خامنه‌ای : «زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می‌شود».

همه مسلمانان و مومنین وظیفه دارند تا آماده شوند برای دور جدید چپاندن خشک اسلامی …  برادران از عقب ، خواهران از جلو و عقب… کاخ سفید هم کاندوم بهداشتی میدهد…


محسن رضایی : کاخ سفید چنان شکستی از حکومت اسلامی ولایت فقیه بخورد که در تاریخ ثبت شود ….


حسن روحانی رئیس جمهور سپاه پاسداران : دست از اهدافمان برنمیداریم حتی اگر بمباران شویم . ولی قبلش همه پرسی کنیم !!!


اهداف حکومت اسلامی ایران : تسلط بر خاورمیانه ، حفظ وگسترش هلال موسوم به شیعی ، انفجار بمب در اقصی نقاط جهان ، سرکوب هر اعتراضی مردمی در داخل ایران ، به گروگان گرفتن هر کسی که عشقش بکشد ، و بقیه موارد…تمام این اهداف نهایتا به بلعیدن خاورمیانه باید بیانجامد ، همان جایی که ارباب بی مروت کلی برنامه و آینده و انرژی و سود رویش حساب کرده است .


و حکومت اسلامی ایران را همین ارباب بی مروت در 1357 زائید و بزرگش کرد ، حالا این ریقوی مسلمان با 40 سال سابقه سرکوب و کشتار با ادبیات نوین اسلامی رادیان و تلویزیان ، برایش شاخ شده است .


پیدا کنید سیرابی فروش را …

نگرانی از روند راست روانه در حزب کمونیست کارگری ایران !

این تیتر مطلبی از خانم مهرنوش موسوی است . و چون به خاطر دموکراسی و سوسیالیسم بخش نظرات فیس بوکی ایشان مسدود است … تا طبقه کارگر زودتر چیز بشود … بدینوسیله به حضورتان عرض شود که نظرات خانم موسوی برای عوامی مثل من قابل فهم نیست فقط تعدادی اندک از همردیفان خواص خودشان میفهمند . نظرات خیلی کارشناسی و تئوری ذهنی است . چپ میرود توی راست ، راست میرود توی وسط ، کردستان مرکز است و پایتخت … حزب کنونیست کارگری یا حزب کمونیست ایران … الان مردم گرسنه با این نظرات کارشناسی چه غذایی میتوانند درست کنند تا فقط گرسنه نباشند ؟

حاضران لطفا به غایبین اطلاع دهند . مرسی

نیروهای موسوم به چپ تلاشهایشان یا معطوف به شراکت در قدرت سیاسی است ، که باید واقع بین تر شوند در شعار و مواضع سیاسی ، و هی انقلاب را نکنند توی فضای مجازی.و یا کاری به شراکت در قدرت سیاسی ندارند ، همینکه هنوز و همیشه کمونیست هستند شکرگزارند ، که خداشان قوت و شفاعت…

رادو فردا نوشت : پاپ فرانسیس رهبرکاتولیک‌های جهان طی کنفرانسی اعلام کرد سقط جنین بخشودنی نیست، حتی اگر جنین به صورت جدی با معضل تندرستی و نقص مواجه باشد. وی گفت مخالفت با سقط جنین موضوعی دینی نیست، بلکه انسانی است!ماه گذشته مجلس سنا در ایالت آلابامای آمریکا یکی از شدیدترین لوایح علیه سقط جنین در این کشور را به تصویب رساند . بر اساس این قانون تازه سقط جنین زنان در ایالات آلاباما در هر شرایطی ممنوع خواهد بود، حتی اگر زن در پی تجاوز یا زنای با محارم باردار شده باشد.

باورتان میشود پاپ از موضع انسانی به فکر تولید انرژی مستمر برای سیستم بورژوازی باشد ؟ تولد هر انسانی به معنی تولید انرژی برای چرخیدن چرخ اقتصاد است ! اگرسقط جنین موضوع دینی نیست ، معلوم نیست پاپ چرا دکان 2 نبش زده است ؟ سقط جنین در هر حالت و شرایطی تصمیمی فردی و انسانی و مربوط به اشخاص است ، نه ربطی به مذهب داد و نه حاکمان حق دارند قانون ممنوعییت تصویب کنند ! تصویب قانون بر علیه سقط جنین یعنی اشکال برده داری روز به روز عریانتر میشود و تائید برده داری وحشی نوین ! قرنها پیش در زمان برده داری رسمی هم قانون گذاشته بودند هیچ برده ای حق خودکشی ندارد والا مجازات میشود !

انسان امروزی متولد شود که یا برای نان و کار به بردگی برود و یا به جنگ … درهرحالت نتیجه یکی ست ! سوختی برای بازی حاکمان ، هیزم استمرار جنگ و رشد مستمرسیستم بورژوازی !


بر خلاف تصوراتی کودکانه که جنگ جدید در خاورمیانه را استارت زده بود و هی بر ضد جنگ جیغ میکشید ، آمریکا در این دود و دم بازار فقط دنبال فروش میلیاردی سلاح در خاورمیانه نیست ، فروش سلاح قدم آخرش است ، ابتدا برایش نشاندن عوامل مختلف در جای خودشان است تا هر کسی بتواند درحد توان خودش نسخه اقتصادی ارباب را در خاورمیانه جدید بپیچاتند !


اسمش ژئوپلتیک است ، اقتصاد نظم نوین مثل خون در رگهایش باید باشد، پدیده ایی واحد مثل ماهی که سرش غرب نشسته است و دُمش هم میشود جغرافیای در حال توسعه و نهایتا جهان موسوم به سوم … که اگر لازم باشد برایش حتما میجنگد ، اما تا به حال ترجیح داده با عربده و تهدید و هویج کارش را پیش ببرد ، حکومت اسلامی ایران ابتدا از لبنان و سوریه و یمن و در قدم اول گورش را کامل گم میکند تا در قدم بعد سموم داخلی به جرعه های بعدی جام عظما تزریق شود .

در قرن پیش موضوع هژمونی جهانی در شکاف جنگ سرد با توسل به پیشرفت جنگ افزار جنگی مطرح بود و اقتصاد زیر سایه جنگ افزار و بمب اتمی نفس میکشید ، حالا اقتصاد حرف اول و آخر است جانم …


نتیجه انتخابات پارلمان اروپا

از جایی عبور میکردم که صفی دیدم شلوغ…سوال کردم گفتند برای انتخابات اروپایی است . برای اولین بار دیدم در اروپا هم برای دادن صف باید کشید ، رفتم توی صف تا در اروپا دادن رای را تجربه کنم …


بیرونم کردند و گفتند اینجا فقط باید اروپایی باشی تا بتوانی بدهی…


تبعیض بیداد میکند رفیق!


26.05.2019

اسماعیل هوشیار