مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

مطالب سودمند بخاطردرست فکر کردن و بهتر زنده گی کردن:

امین الله مفکر امینی! 2022-14-04

پشیمانی از ابراز یک نظر و یا انجام یک عمل چه وقت واقع میشود:

1- عدم تعمق دردرست بودن و یا غلط بودن یک موضوغ واظهار نظردرمـورد. 2- عدم دانش و اتکای سطحی عاری از خرد، باساس ابطال وذهنی گریها . 3- احساس برتری بردیگران باساس کم گرفتن و یا کم زدن شخص یــا اشخاص درگیر در قضایای مورد بحث . 4- عدم تجارب کافی (فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی ،دینی وفضایل اخلاقی).

5- احساس تکبر و غرور. 6- عدم ثباب و پایداری درقضا وتها. 7- غیر عادی بودن حالت و یا حالات روانی و جسمانی . 8- خود را ویا خودها رادرآئینه دیگری دیدن ( خود را وشخصیت خود رافراموش کردن ). 9- ذهنی گر بودن و یا متمایل به ذهنی گرایی.

10- خود را ویا خود ها را برترازانسان فکر کردن وبا قضایا وواقعات صــــر ف بربنیاد تعلقات ( مذهبی، دینی، فرهنکی ، سیاسی وغیره ) دیدن وبـــه ابطا ل وافکار واهی تسلیم شدن . این چیده ها وبرداشت ها باساس تجارب تقریبا 30 سال خدمت بـدوایر ملکـی ونظامی وفعالیتهای حزبی وسیاسی وفرهنگی من درمیهن عزیزم وهمچـــنان تجارب بیش از 32 سال هجرت در خارج از میهن عزیزم اســـــــتواربــــوده است. که همه تجارب حاصله از فامیل، دوران تحصیل، زنده گی درمحل تـــولد ومسافرتها درداخل وخارج وارتباطات شخصی وقومی و قبیلوی استوار بـوده است که حاصل آنها در مختصر تذکرات بالا صورت گرفته است . این گفته ها همه اقتباس ازکدام آثارعلمی ودیگرمراجع نبوده و بربن برخــورد با قضایا وآموختن ازحاصل چنین تجارب میباشد والبته این نتایج وبــرداشتهـا اساسات علمی و خرد داشته است .

( هرکه نیاموخت از گذشت روزگار هیچ نیاموزد ز هیچ آموزگار)