دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

«
»

  عشق

نوشته کریم پوپل

مورخ ۱۳ دسمبر سال۲۰۲۳

شهرکالنگ دنمارک

                                   
                        Love,love heart,hearts,heart shape,typography - free image from needpix.com                                                
تعریف عشق: عشق یک کلمه عربی است که اشتیاق دوست داشتن و محبت نمودن معنی می دهد. در قران شریف این اسم یاد آوری نشده ولی دانشمندان اسلام عشق را به ۳ حصه تقسیم نموده اند.
عشق طبیعی
عشق فکری
عشق الهی
شاعران و نویسندگان آسیایی گویند عشق از چشم برخیسته بر قلب می نشیند. دانشمندان امروز گویند که عشق از چشم اغازودر مغز نگهداری می شود. سوال پیدا میشود که کور چگونه عشق را لمس می کند. کور توسط آواز و شرین گفتن به ضم خودش عاشق میشود. ویا همانا غریزه طبیعی است به مجرد لمس کردن بدنش عشق در وجودش تبارز می کند. عشق در حقیقت ادامه نسل زنده جانان است که خداوند برای انسانها آفریده است.عشق لدت دارد که هیچ وجود طبیعی به اندازه آن لذت بخش نیست و در نتیجه ادامه نسل است. 

شهوت

‌غریزه جنسی و تمایل به جسم مخالف در وجود تمام موجودات پستناندار است که در صورت امکان آنرا رفع می نماید. شهوت در انسان و  موجودات قوی بشتر از ضعیفان است.عشق راز از شهوت است. در تعریف دیگر شهوت میل شدید به رابطه جنسی است. یا گرسنگی  جنس را گویند. شهوت کلمه کثیفی نیست، کلمه قوی وطبیعی  است.  شهوت یک میل قوی و قدرتمند است . یا شهوت هورمونهای است که توسط بدن ترشع میشود.

عشق داد خداوندی است
عشق هستی است که خداوند غرض بقا نسل برای موجودات طبیعی داده تا تولید مثل را نمایند . اگر عشق و لذت آن نمی بود . نسل های زنده همه می مردند.
ریشه عشق
عشق، از عشقه گرفته شده‌است و  گیاهی است  بدون ریشه که به نام لبلاب یاد میشود. چون بر درختی پیچد آن را بخشکاند. عشق امثانی درختی است که جسم صاحبش را، خُشک و زرد رو می‌کند، اما عشق معنوی بیخ درخت هستی عاشق را خشک سازد و او را از خود بمیراند. عشق را در لغت افراط در دوست داشتن و محبت  معنی میدهد.
عشق در علم وساینس
مردم عام گویند عشق از قلب بر می خیزد. ولی در حقیقت  اینطور نیست رهبری کننده یک انسان مغز انسان بوده در هر حوادث یک انسان ترشع هورمون و انزایم را می نماید. عشق یک غریزه است مانند نان خوردن و نوشیدن در موقع ضرورت آنرا اجرا می نماید.
بر اساس شواهد علم  هنگامی که فرد عشق خود را بروز می‌دهد، تعدادی عنصر هورمون در مغز فرد فعال می‌شوند. این هورمون‌ها عبارتند از:  تستسترون ، استروژن ،  دوپامین ، نوراپی نفرین ،  سروتونین   اکسی‌توسین  و  وازوپرسین . درهنگام برقراری رابطه جنسی یا احساسات شهوانی میزان تستسترون و استروژن در مغز افزایش پیدا می‌کند. معمولاً دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین در مرحله جذب نظر فرد مقابل، حضور پررنگ تری دارند. به نظر می‌رسد اوکسی توسین و وازوپرسین به روابط پردوام و قوی ارتباط دارند.
دردسامبر۲۰۰۵ ، در  پوهنتون  پاویا واقع در ایتالیا دانشمندان در یک تجربه علمی متوجه شدند که وقتی فرد برای اولین بار عاشق می‌شود، میزان مولکولی  (NGF) عامل رشد عصبی شناخته می‌شود.این عامل افزایش یافته اما پس از یکسال ارتباط بین طرفین مقدار این مولکول به حالت اول بر می‌گردد.
سطحnerve growth factor NGF  در افرادی که عاشق بودند بسیار بیشتر بود و این مقدار در مورد افرادی که رابطه دراز مدتی را تجربه کرده‌اند و افرادی که هیچ ارتباط عاشقانه‌ای نداشته‌اند تقریباً  کساوی بود. همچنین میان میزان NGF و شدت رابطه عاشقانه همبستگی معنی داری وجود داشت . درین تجربه ۳۹ فرد بعد از ۱۲ تا ۲۴ ماه هنوز رابطه عاشقانه را حفظ کرده بود اما به عقیده خودشان وضعیت روانی شان نسبت به زمان آشنایی تفاوت کرده بود سطح NGF کاهش یافته بود و تقریباً برابر سطح NGF گروه اولی بود.

غریزه عشق

غریزه عشق شهوت است : شهوت در لغت به معنای تمایل شدید نفس به چیزی است که سازگار با آن و مطابق میل و درخواستش باشد.

شهوت در اصطلاح میل به جنسی به کار می‌رود. و در تعریف قوه شهوت و حرص شدید وبرخوردن به آن و  آمیزش کردن باجنس دیگر است.در نتیجه رها کردن شهوت و مختار گذاشتن آن در لذّات که  میزان طبیعی خویشرا  می پیماید. ویا در هر زمان ومکان که شخص میل جنسی خود را فرونشاند شهوت است. یا بطور ساده تر رفع غریزه جنسی را شهوت گویند.

غریزه عشق نمودند و شهوت رانی در وجود موجود نربخصوص که قوی باشد زیاد دیده میشود. چنانچه در صورت یکجا زندگی کردن یک نر تعداد زیادی از ماده ها ،‌جنس نر قوی  تعداد زیادی از ماده ها را به خود تخصیص داده دیگران را نمی گذارد به آن دسترسی پیدا کند. این غریزه در وجود شادی ها ، مرغ خانگی انسانها  گله های حیوانات درنده  سگ وغیره دیده میشود.در طول تاریخ معمولاً قدرت مندان شاهان زورمندان و پولداران بخاطر بردن بیشتر لذت از شهوت تعدادی از زنها را بخود تخصیص می دادند و می دهند. حتی در اسلام  یک مرد چهار زن مسلمان صدها زن غیر مسلمان را بخود تخصیص داده میتواند. که این حادثه مخصوص قدرت مندان و پولداران است. معمولاً دختر و زن مقبول و نرم نازک  نصیب زور مندان است.

فحشا

قرار گفته دانشمندان طب عشق نمودن حداقل در هفته دوبار لازمی است. در صورت که  عشق نمودن و شهوت رانی در معدویت ها قرار داشته باشد انسانها از فاحشه خانه ها استفاده نموده رفع شهوت یا غریزه را می نماید. غریزه شهوت رانی  یا تحریک هورمونهای یک انسان باعث می گردد که انسان بطرف فحشا رود. در صورت مساعد نشدن زن به مرد رجوع می نماید. اگر این دوجنس در دسترس نباشد از خود رضایی وحیوانات استفاده می نماید.  اگر شهوت وترشع هورمونها خیلی زیاد شود انسان به تعرض ویا دیوانه شدن آغاز می نماید. دلیل آن این است که انسانها از ۲ میلیون سال به اینطرف بدون ممانعت با هم جنس خود عشق نموده است. درین مدت دومیلون سال غدوات  انسانها عادت نموده است. و هورمونهای بدن به این عادت خودرا اعیار نموده است. فاحشه

به زنی گفته میشود که شهوت مردان را به پول یا چیز دیگر رفع می کند. وجودی که باعث رفع شهوت مردان میشود فاحشه است. اجرا نمودن فحشا و موجودیت زن فاحشه در نظام اسلامی بکلی ممنوع و حرام است. ولی در سخت ترین نظام زن فاحشه و فحشا بوده است. دلیل آن اینست که عشق سرحد ندارد بعضاً مرگ را ترجیع می دهند. در صورتیکه نظام اجتماعی آزاد باشد و اقتصاد کشور قوی باشد . در آن جامعه فحشا و فاحشه وجود ندارد. مثلا در کشورهای سکننداوی زن فاحشه وجود ندارد دلیل آن اینست که از طفل یکروزه تا مرد مسن همه خانه مسکن و معاش مکفی دارند . اطفال از سن ۱۳ سالگی آزادنه عشق می ورزند .تجارب نشان داده شده این عشق بازی الی سن ۲۲ الی ۲۴ دوام پیدا کرده سپس جوانان برای خوشبخت نمودن زندگی خویش در جسجو  درس و کاری موثری زندگی گشته دیگرچندان  دنبال عشق نمی روند. بسیاری از مردان الی اخیر عمر مجرد و تنها زندگی می نمایند. که بعضا این عمل باعث بروز خودکشی میشود.

موخذ

عشق در ویکی پیدیا فارسی

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%B4%D9%82

معنی عشق چست و عاشق کیست درویبسایت ویکی روان

https://www.wikiravan.com/blog/%D8%B9%D8%B4%D9%82-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%DA%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

عشق چیست

https://www.alimirsadeghi.com/-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C/articleid/355/%D8%B9%D8%B4%D9%82

شهوت رانی

http://pajoohe.ir/%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C__a-32007.aspx

همه چیز در مورد رفع شهوت و خودرضایی

عوامل که باعث شهوت پرستی میشود.

https://www.makarem.ir/maaref/fa/article/index/407347/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%c2%ab%d8%b4%d9%87%d9%88%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%8a%c2%bb

فحشا

https://fa.wikishia.net/view/%D9%81%D8%AD%D8%B4%D8%A7

تمام

موفق باشید