نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

اوکراین فاحشه‌خانه نیست 

30.12.2022

آرتیوم ایگناتیف (ARTYOM IGNATIEV)

ا. م. شیری

تعداد موارد تجاوز جنسی به زنان و دختران اوکراینی در اروپا از فوریه ۲۶۰ درصد افزایش یافته است.

اروپا در حال گسترش دامنۀ قاچاق انسان و بهره‌کشی جنسی از زنان پناهنده از اوکراین است. تجارت کثیف روی بدن انسان در حال رشد و رونق است. در نشست پارلمان اروپا در پایان ماه نوامبر، آمار وحشتناکی از جنایاتی اعلام شد که قربانیان آن خارج شدگان از اوکراین هستند:

ــ از فوریه ۲۰۲۲، تعداد موارد تجاوز به زنان و دختران اوکراینی ۲۶۰ درصد افزایش یافته است؛

ــ زنان و دختران اوکراینی در اتحادیۀ اروپا “با مشکلات اقتصادی روبرو هستند” و در معرض “خطر بزرگ اغوا شدن به سمت فحشا” هستند؛

ــ صدها هزار زن و دختر اوکراینی قربانی قاچاق انسان شده‌اند؛

ــ ۶۵ درصد از موارد قاچاق انسان برای بهره‌کشی جنسی معمولاً از میان زنان و دختران اوکراینی هستند.

به موازات این داده‌ها، معلوم شد که پس از هجوم پناهندگان از اوکراین، یک رکورد ابتلا به عفونت ایدز در لهستان ثبت شد. بر اساس گزارش مؤسسۀ ملی تحقیقات بهداشت عمومی، ۱۹۱۰ مورد جدید ابتلا به ایدز در پایان اکتبر ثبت شد که یک رکورد مطلق برای لهستان است.

نشریه Wirtualna Polska با استناد به آلدونا کوالچوک-کوت، دکتر علوم پزشکی، متخصص بیماری‌های عفونی می‌نویسد: از اظهارات او چنین استنباط می‌شود که افزایش شدید آمار بروز با ورود پناهندگان اوکراینی همراه است. او می‌گوید: “شهروندان زیادی از اوکراین برای ادامۀ معالجه به ما مراجعه می‌کنند. ما آن‌ها را به عنوان موارد جدید مبتلا به ایدز به وزارت بهداشت گزارش ‌می‌دهیم، بنابراین، در آمار موارد جدید لحاظ می‌شود”.

وزارت بهداشت لهستان و رسانه‌های محلی در اواسط اکتبر گزارش دادند که “پناهندگان نظامی از اوکراین” موج بسیار بزرگی از ایدز به لهستان با خود آوردند. علاوه بر این، عامل پناهندگی بر “تغییر رفتار اجتماعی در حوزۀ جنسی” خود لهستانی‌ها تأثیر گذاشت.

جای تعجب نیست. به گزارش دانشگاه ییل (آمریکا)، چند سال پیش، در سال ۲۰۲۰، اوکراین پرچم‌دار دومین کشور اروپا از نظر تعداد مبتلایان به ایدز شد. تعداد اوکراینی‌های آلوده به ویروس ایدز در آن زمان از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت.

حتی مدت‌ها قبل از شروع درگیری‌های مسلحانه، اوکراینی‌ها و زنان اوکراینی از رایج‌ترین قربانیان استثمار جنسی و قاچاق انسان در اتحادیۀ اروپا بودند. نمونۀ بارز آن رسوایی ده سال قبل است، که از جمله در رسانه‌های اوکراین تحت عنوان “بردۀ جنسی اوکراینی می‌تواند حرفۀ نخست وزیر گستاخ کوزوو را تخریب کند”، پوشش داده شد.

اجازه دهید اصل موضوع را به طور خلاصه یادآوری کنیم. در اواخر نوامبر ۲۰۱۲، ن. م، ۱۹ ساله اوکراینی، که به طور معجزه‌آسایی توانست از بردگی جنسی در پریشتینا فرار کند، هاشم تاچی، “نخست وزیر” کوزووی خودخوانده را رسما به نگهداری حرمسرای برده‌های جنسی متهم کرد.

این دختر فراری به نهادهای مجری قانون گفت که ۵۳ صیغه که مرتباً مورد خشونت و آزار قرار می‌گیرند، در ویلای تاچی در مرکز پایتخت منطقۀ شورشی صربستان در اسارت نگهداری می‌شوند. نه تنها آلبانیایی‌‌ها و عرب‌ها، بلکه مقامات بلندپایۀ ناتو مستقر در پریشتینا نیز در عیاشی‌های آپارتمان‌های تاچی مشارکت فعال دارند.

کارشناسان اوکراین، صربستان و مقدونیه (دراگان لازارویچ، الیتسا بلاژفسکی و دیگران) با اظهار نظر در مورد این واقعه، استدلال کردند که اطلاعاتی که این دختر می‌تواند ارائه دهد، “به اندازۀ انفجار یک بمب تأثیر می‌گذارد” و به ارائۀ یک ارزیابی حقوقی واضح در بارۀ اقدامات رهبران رژیم کوزوو کمک می‌کند.

کارشناسان همچنین از نهادهای بین‌المللی مجری قانون، به ویژه، از بازرسان خواستند تا فعالیت تعدادی از ناتویی‌ها و سایر پرسنل نظامی خارجی مظنون به “ارتباط تنگاتنگ” با جنایات سازمان‌یافتۀ آلبانی را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که چند ماه قبل رسانه‌ها گزارش دادند که دو شهروند دیگر اوکراین نیز موافقت کردند در مورد تجارت جنایتکارانۀ تاچی و دیگر رهبران کوزوو و همدستان غربی آن‌ها، اما در زمینۀ “پیوند عضو سیاه” صحبت کنند.

علیرغم تمام افشاگری‌ها در طول دهۀ گذشته، این پرونده نه تنها از نقطۀ صفر خارج نشده، بلکه اکنون واقعاً ابعاد وحشتناکی به خود گرفته است. به گفتۀ پارلمان اروپا، امروز اوکراین شبکه‌های بزرگی از برده‌داری جنسی و “داد و ستد” انسان، نه تنها در کشورهای اروپایی، بلکه در آسیای مرکزی دارد.

بر اساس داده‌های “ال موندو”ی اسپانیا، بدترین مسئله در این باره این است که قربانیان قاچاقچیان اروپایی و مافیا، قبل از همه، کودکان پناهنده از اوکراین هستند. بنا به داده‌های این نشریه، علت را باید در عدم کنترل مناسب مرزها و نام‌نویسی نامناسب پناهندگان در برخی از کشورهای اتحادیۀ اروپا جستجو کرد. پنج کشور اتحادیۀ اروپا: اسپانیا، جمهوری چک، انگلستان، اسلواکی و لهستان، بطور کلی کودکان اوکراینی را ‌نام‌نویسی نمی‌کنند یا ادعا می‌کنند که این اطلاعات محرمانه است.

مأخوذ از: بنیاد فرهنگ راهبردی

مطلب مرتبط: هم اسلحه، هم فاحشه، هم مواد مخدر”، یا پطر پاراشنکو

۸ دی- جدی ۱۴۰۱