نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

از کله کندن گرگ باید آموخت

فرهاد

مرگ است جدا از جمع یاران بودن                  چون شاخه خشک بی بهاران بودن

  لیکن به خدا کشنده تر از مرگ است              بازیچه دست نابکاران بودن

(مرحوم فانی)

در حالیکه هموطنان ما بخوبی پی برده اند که کشورگشایان قریب به چهاردهه میشود با شعله ور ساختن جنگ اعلان ناشده و تحمیلی از خارج توانستند کشور جنت نشان ما را به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد کشورهای متخاصم، بازار مصرفی، تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدولوژیها و سلاح های پیشرفته زمینی و هوائی کشورهای منطقه و جهان به همکاری مزدوران زرخرید و جانی های غارتگر گماشته گان فاسد، غیرماهر و ادارات استخباراتی کشورهای منطقه از جمله آی. اس. آی، آخوندهای ایران، سعودی، قطر، بحرین، کویت، اردن و غیره مبدل سازند و با غارت هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی کشور و مردم، هزاران قصرها، بلند منزل ها، شهرک ها، تجارت خانه ها، کمپنی های مخابراتی، ترانسپورت های هوایی و زمینی در داخل و خارج کشور اعمار نموده اند. حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده میخواهند با انجام بازیهای ریاکارانه و تهدیدها اراده میلیونها تن را که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با قبول توهین، تحقیر و قطع شدن انگشتان و قربانی های فراوان اشتراک و به کاندید مورد نظر خویش رأی دادند زیر سوال قرار دهند.

در حالیکه همه میدانند که مردم سراسر کشور از جمله ولایات جنوبی و شرقی افغانستان به صدای علمای کرام لبیک گفته، زن و مرد دوش به دوش همدیگر به شمول یک عده طالبان مسلح در انتخابات 24 جوزا اشتراک نمودند، این دستاورد بزرگ و افتخار آفرین سبب افزایش خشم دشمان صلح و ترقی بخصوص آنهائی که طی بیش از دو دهه گذشته با انجام جنگهای خونین و غارتگرانه توانستند شهرها از جمله شهرکابل را به یک ویرانه مبدل و ده ها هزار خانواده را شهید، معلول، معیوب سازند گردیده است زیرا که آنها میدانند با تأمین صلح و ثبات واقعی در کشور صلاحیت های زورگویان خاتمه می یابد.

اعلان حمایت صدها هزار تن از روشنفکران صلح جو و ترقی پسند از منشور یا برنامه کاری اشرف غنی احمدزی که در بخش اول آن اساسات و زمینه های فکری صلح پایدار و میکانیزم عملی آن طور علمی توضیح شده است، معنی آن را نمیدهد که آقای اشرف غنی احمدزی و تیم تحول و تداوم کاستی ها و کمبودیها در جریان عملکردشان نداشته اند، شهامت تیم و همکارانش در آن است که اشتباهاتی که در گذشته از آنها صورت گرفته است اعتراف و از مردم افغانستان خواهان عفو شده و متعهد شده اند که از تکرار آن جلوگیری می نمایند. یکبار دیگر من و سایر هموطنانم خدمت قلم بدستان کشور از جمله آقای عالم افتخار که واقعا مایه افتخار مردم ما میباشد یادآور میشوم نوشته اخیرشان که تحت عنوان (چنگالهای اختاپوست “گنگ بیروت” در گلوی مردم افغانستان) از طریق سایت مشعل به نشر رسیده در شرایطی که کشور و مردم ما در میدان رقابت های خونین کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته هر لحظه قربانی میدهند سیل خون در کشور جاری بوده، رهزنان، آدمکشان حرفوی، غارتگران، فاسدترین جنگسالاران، مافیای مواد مخدر، اقتصادی، غاضبین میلیونها هکتار زمین، قانون ستیزان، دشمنان مردم و حامیان خارجی شان بخاطر زدن زنگ چور و چپاول و تجزیه کشور عزیز ما لحظه شماری می نمایند در کوتاه مدت بجا نمیدانم. زیرا که من و سایر هموطنان آگاه ما بخوبی درک کرده اند که قهرمانان و خدمتکاران با افتخار در هر زمان مانند ابومسلم خراسانی، میرویس خان هوتک، بایزید روشان، کاتب هزاره، سیدعالم بلخی، میرمسجدی خان کوهستانی، غلام نبی خان چرخی، یعقوب لیث صفاری، میربچه خان کوهدامنی، نایب امین الله خان لوگری، محمد جانخان وردک لودین، غلام محمد غبار، عثمان خان پروانی، غازی امان الله خان، محمود طرزی و ده ها هزار آزادیخواهان مشروطه و ترقیخواهان از بین مردم سربلند نموده و می نمایند، هر شرایط پرورش دهنده چنین قهرمانان بوده و میباشد ما برای رسیدن به همچو اهداف بزرگ، به یک بستر صلح و ثبات نیاز داریم تا نسل آینده و بالنده کشور ما مطابق مانیفست زمان ظرفیت کاری خویش را عیار و با پیش کشیدن همچو قهرمانان، بتوانند جامعه ما را از این رنجهای خونین، توهین، تحقیر گماشته گان اجانب و پامال شدن کشورگشایان نجات دهد. از همین لحاظ است که اکثریت مردم ما آگاهانه و صادقانه در حال حاضر به شخصیتی رأی داده اند که توان رسیدن به تأمین صلح و ثبات نسبی را نسبت به رقیب خویش داشته و دارد.

از جانبی دیگر خواننده گان گرامی بخاطر دارند که چندسال قبل کشورگشایان به رهبری بوش پسر با پایمال نمودن تمام قوانین و فیصله های سازمان ملل متحد زیربهانه سلاح ذروی به کشور عراق هجوم برده، کشور متذکره را بعد از مبدل ساختن به گرداب خون و کوره های آتش زیربهانه عدم امضاء پیمان امنیتی ترک و خصومت های خونین را زیر نام فرقه های مذهبی شعله ور ساخت که هنوز هم روزانه صدها تن عراقی های بیگناه در آتش آن میسوزند. با تأسف فراوان جنایت کاران جنگی به انجام همچو حملات خونین بسنده نکرده بخاطر دستیابی به مناطق نفت خیز عراق، گروه های ترورستی، هراس افکن و جنایت کار دیگری را به همکاری کشور عربستان سعودی و سایرین تمویل و تسلیح نموده، بر ضد مردم عراق سوق نموده اند.

سوال اینجاست بخاطر بیرون رفت از وضع موجود چی باید کرد؟ به باور ما بخاطر بیرون رفتن از وضع موجود از کله کندن مرگ آموخت و نباید اجازه داد که جنگ نیابتی بر ضد افغانستان جریان دارد از این بیشتر مانند کشور عراق شعله ور گردد. به باور ما یگانه شخصیت قابل افتخار در این مقطع زمان نزد ده ها میلیون شخصی میباشد که به واقعیت های موجود و اراده میلیونها تن که در 24 جوزا اشتراک نموده اند تن در دهند و به ارگان های حقوقی که صلاحیت تصفیه رأی پاک و ناپاک را دارا میباشند وقت دهند که برنده انتخابات را اعلان نمایند، زیرا که بدون قربانی ساختن منافع شخصی، منافع ملی تأمین نمیگردد؛ در غیر از آن میلیونها تن مردم افغانستان بعد از این اجازه نمیدهند که نیروهای داخلی و خارجی از جمله سازمان ملل متحد زیربهانه میانجیگری در کار کمیسیونهای انتخاباتی مداخله نمایند، زیرا که مردم ما از مداخلات سازمان ملل در گذشته خاطرات خوبی نداشته و ندارند و آنهاییکه با لجاجت و زورگویی میخواهند کشور و مردم را بسوی بحران سوق نمایند مثل سایر جنایات کاران، محکوم ابدی تاریخ خواهند شد.