(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

بدیده ای مهر بنگرید!

امین الله مفکر امینی                         2024-01-07! بـــه دیده ای مهربنگرید بـــــه…

تشکیل امارت در آنسوی دیورند و تشدید تنش ها میان…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های جدید استخباراتی و احتمال وقوع رخداد…

«
»

آلمان! کشوری مستقل! مسخره است

نویسنده : آلبرشت مولر ــ
مترجم: م. نوری ــ

ما می‌خوانیم و می آموزیم که کشور ما آلمان کشور مستقلی است. ما می‌خوانیم که پایگاه‌های نظامی دولت‌های دیگر در آلمان بخشی از قلمرو سرزمینی ماست. ولی «رامشتاین» در ایالت «راینلند فالز» در آلمان قرار دارد و پایگاه نظامی «رامشتاین» بخشی از خاک آلمان است. چرا با وجود این، وزیر دفاع ایالات متحدۀ آمریکا مکرراً از وزرای دفاع کشورهای دیگر برای شرکت در کنفرانس «رامشتاین»، کنفرانسی که حال نام «فرمت رامشتاین» بر آن نهاده شده، دعوت می‌کند؟ مسئولین ایالت «راینلند فالز» از وزیر دفاع آمریکا «لوید آستین» به‌عنوان میزبان کنفرانس نام می‌برند. برگزاری مکرر این کنفرانس برای آلمان بی‌خطر نیست، بالعکس، این خطر که رامشتاین و حومۀ آن هدف حملات نظامی روسیه قرار گیرند افزایش می‌یابد.

پیش از این‌که وارد موضوع شویم، آنچه که آرزوی وزیر خارجۀ آلمان است، یعنی نابودی روسیه، پیش از آن ‌که در مورد روسیه برآورده شود احیاناً با حملۀ نظامی روسیه و شاید هم حملۀ اتمی برای آلمان اتفاق خواهد افتاد. صدها هزار نفر در آلمان در معرض خطرند، چرا که «رامشتاین» در کویر خالی از سکنه قرار ندارد.

«فرمت رامشتاین» نهادی تهدیدآمیز برای روسیه است. طرح‌های نظامی در «رامشتاین» مورد مذاکره قرار می‌گیرند و تصمیمات دربارۀ تجهیزات نظامی و تسلیح اوکراین هم در این پایگاه نظامی اتخاذ می‌شوند. تمام برنامه‌های پیشبرد جنگ در آلمان طراحی می‌شوند نه در کشوری دیگر. بنابراین، ما نه‌فقط با ارسال سلاح به اوکراین، بلکه با در اختیار گذاشتن مکان طراحی‌ها و هماهنگ‌سازی‌های نظامی در جنگ با روسیه، خود یک طرف جنگیم.

گزارشی از شبکۀ تلویزیونی ZDF، که متن آن را در ذیل می‌خوانید، به‌وضوح نشان می‌دهد که کنفرانس «رامشتاین» تا چه اندازه‌ برای طراحی جنگ و پیشبرد آن حائز اهمیت است. «رامشتاین» مستقیماً درگیر جنگ اوکراین است:

«برای غالب افراد برگزاری کنفرانس «رامشتاین» در «راینلند فالز» تبدیل به روالی عادی شده ولی برای «رستم عمروف» وزیر دفاع جدید اوکراین، که در پی ورود اتهام فساد و برکناری وزیر دفاع سابق به این سِمت رسید، اولین حضور در صحنۀ بین‌المللی بود؛ امری که موجب شد تا وزیر دفاع ایالات متحدۀ آمریکا در خصوص نظارت بهتر بر استفاده از تسلیحات تأکید کند. وی گفت: “ما با شرکای اوکراینی تنگاتنگ همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های اعطایی به‌طور مؤثر و مطمئنی مورد استفاده قرار گیرند. و من خوشحالم اعلام کنم که تانک‌های وعده داده شدۀ آبرامز M1 به‌زودی وارد اوکراین خواهند شد”. به‌دلیل ابتلای وزیر دفاع آلمان به کرونا معاون وی در کنفرانس شرکت کرد و اعلام نمود که آلمان ۴۰۰ میلیون یورو دیگر، به‌ویژه برای تهیۀ مهمات به اوکراین خواهد داد. دانمارک، هلند و جمهوری چک نیز قول دادند ۱۵ تانک دیگر در اختیار اوکراین قراردهند. به‌اعتقاد ناظران، تحول و چرخشی در سیاست تسلیح اوکراین به‌وقوع پیوسته است. این تحول جدید عبارت از این است که برای اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین، اروپا در اعطای کمک به اوکراین از آمریکا پیشی گرفته و اروپا دادن کمک به اوکراین را دربرنامه‌ای طولانی مدت و برای ۵ سال آینده پیش‌بینی کرده است. در رابطه با تحویل موشک‌های دوربرد آلمان، «تاروس»، که اوکراین خواستار دریافت آن‌هاست، فعلاً در مباحث مربوطه چندان پیشرفتی حاصل نشده است. هنوز در دولت آلمان جدال در مورد دادن این موشک‌ها بدون رسیدن به نتیجه‌ ادامه دارد. در این کنفرانس همه از موفقیت‌های مستمر اوکراین در جنگ خوشحالند. این پیامی بود که این کنفرانس به وزیر دفاع جدید اوکراین داد، ولی او به موفقیت بزرگی دست نیافت.»

موضوع خنده‌دار دیگر: وزیر دفاع آلمان به‌دلیل ابتلا به کرونا نتوانست در دیدار «رامشتاین» شرکت کند. اما بودن یا نبودن او چندان اهمیتی ندارد زیرا در کنفرانس «رامشتاین» این ایالات متحدۀ آمریکاست که تصمیم‌گیرنده است، وزیر دفاع ما را کسی به بازی نمی‌گیرد، او همیشه در حاشیه قرار دارد.

چه کسی به شهروندان آلمانیِ در معرض خطر کمک می‌کند؟ ظاهراً دولت آلمان نه. دولت «راینلند فالز» هم قطعاً نه. در اصل، دادستانیِ ذیصلاح در «سوای بروکن» بود که باید وارد عمل می‌شد و حداقل بررسی می‌کرد که آیا اقدامی قضایی علیه دعوت وزیر دفاع آمریکا به کنفرانس در خاک آلمان امکان‌پذیر است؟

منبع: وب سایت NachDenkSeiten، بیستم سپتامبر ۲۰۲۳
https://www.nachdenkseiten.de/?p=۱۰۴۱۰۱