کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

آغای رئیس جمهور بس کن که طاقت ملت طاق شده است

سرتنبگی ولجاجت رئیس جمهور در وضعیتی که کشور از لحاظ نظامی وسیاسی شب وروز نفس گیر را سپری میکند برای مردم دلخور کننده شده است .

مشکل بودجه به ادعای وکلاء که ناشی از عدم توازن در پرداخت معاشات کارمندان دولت ، صرف بی باک پول دولت از جانب دولتمردان از جمله کود ۹۱ ، خریداری موتر های زرهی میباشد تاثر اور است . چرابا پول دولت که چیزی ازراه تگدی وچیزی به قیمت خون سرباز جمع میگردد با چنین بی باکی برخورد میشود ؟  چرا در سر خط کار دولت احساس ملی ، دلسوزی به مردم ، رعایت عدالت در پرداخت معاشات قرار نمیگیرد و یک قشر بلند رتبه دولتی در دستگاه ریاست جمهوری ، وزارت خانه ها ، ولایات ومشاورین در دنیای جدا از عالم خاکی ما بسر میبرد اما معلم و مامور پایین رتبه ، سرباز وصاحب منصب پائین رتبه قوای مسلح که ستون اصلی کار و دفاع وطن را میسازند با معاش ده هزار یا چیزی کمتر وزیادتر به حالت بخور ونمیر بسر میبند ؟ حقوق متقاعدین نیمه وبه اقساط پرداخته میشود ، خانواده های شهداء ومعلولین داغ ننگ در پیشانی حاکمیت است . این حاکمیت هرچه میتواند بیک قشر خاص صاحب امتیازات بلند میدهد .۲۰ سال است که موتر های زرهی خریداری میگردد حالا هر نوجوان بیکاره به حاکمیت رسیده وابسته به مقامات هوس موتر زرهی را دارد ورئیس جمهور به ان هوسهای بچگانه ونمایشی تن میدهد .

غلط میگویند وبارها غلط فریاد زده اند که این دولت نماینده ملت است ، ملت بیچاره هر پنج سال یکبار با نیرنگها ووعده ها و فریبکاری ها به میدان انتخابات کشانده میشود وبرگه حاکمیت بر خاسته از خودرا به کسانی میدهد که نه در بین ملت جادارند ونه از ملت هستند ونه برای ملت کار میکنند .

خیانت چه است غیر ازهمین شیوه های کاری و خورد وبرد حق یتیم وبیوه جنگ ، گرسنه های بی خانه وگداهای روی سرک ؟

گروه نیرنگ باز حاکم چشم بینا ندارد که اطفال برهنه را در سرکها ببیند ، در زیر خیمه های جنده وپاره بیجا شدگان درین شب های سرد تحت صف زمستانی چه میگذرد ؟ اما انچه میتوانند به جیب و دهان خائنین فرو میبرند . رئیس شورای عالی صلح با چارتر کردن طیارات تا پنجاه هزار دالر هر بار به سفرهای خارج پول میپردارزد .

مشکل مذاکرات دوحه ، مشکل جنگ ، مشکل بیکاری وفقر ، مشکل کرونا وپولهای دزدیده شده ازان ، مشکل فساد عام شمول ، مشکل زور گویی وزور کرداری در محلات ، مشکل تروریسم که اغاز هر پروگرام تلویزیونی با خبر قتل وادمکشی است ودهها مشکل دیگر دامنگیر این کشور است اما رییس جمهور به جای تفاهم به لجاجت وسر تنبگی وکشت ومات حریفان وارگانهای متشکله دولت مصروف است وبه شدت قوانین را پامال این سر تنبگی مینماید .

چرا وزرای تائید ناشده از جانب پار لمان تا هنوز خلاف قانون سر پرست هستند وچرا در مورد با پارلمان سر ستیزه را گرفته است ؟

چرا بجای بهبود زندگی محتاجان وکارمندان پائین رتبه و معلمان انچه از توان مالی دولت است بیک قشر فاسد سیری نا پذیر بلند رتبه داده میشود ؟

شرم اور نیست که وکلاء میگویند پروژه های تکمیل شده سالهای گذشته باز بحیث پروژه های جدید در بودجه سال نو جا داده شده است این دزدی است خیانت است ، وزراء پول پروژه های تکمیل شده را میدزدند وگذارش انرا بنام  پروژه های جدید میدهند. بخدا که ابلیس هم به پای این مفسدین حرفوی نمیرسد رگ رگ و وسلول سلول این نظام فاسد است . فساد بزرگتر ازین  چه بوده میتواند ؟ چرا رییس جمهور ازین خیانت صریح ومستند اغماض میکند ودزدهای با پشتاره تائید شده از جانب پارلمان را به سزای عمل نمیرساند ؟

جنگ ، فقر ، مرض، بیکاری ، گرسنگی ، ظلم ، بی باز خواستی ، جنایات دوامدار در حق ضعفاء ، ترور وادمکشی ، دزدی ، بی امنیتی ، مهاجرتها وصدها مصیبت دامنگیر این ملت کم است که کردارهای  آغای غنی هم در همنوایی با مفسدین و ظلماء و عاملان جنایت هم درین عرصه افزوده میشود . دم از دمار مردم بیرون شده است  ولی دمار کشان دست از جنایت و خیانت بر نمیدارند .

اگر این مسائل افشا شده در مطبوعات و میان مردم صحت ندارد چرا دولت برای جلو گیری از بد نامی اش اقدام نمیکند ؟ خموشی دولت علامت درست بودن حقیقتهاست .