ازمثالهای زشت ونامیمون فدرالیزم

برګرفته برخی از مقاله تحقیی تحت عنوان (سیستم ونظام های…

تجمع گروه های تروریستی در شمال؛ بستر سازی برای جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید جغرافیای شمال زیر پاشنه های تروریسم و سکوی…

پاکستان و ایران حاميان اصلی طالبان و عاملان فاجعه در…

نویسنده: مهرالدین مشید ابراز نگرانی پاکستان و ایران از گروه‌ های…

چند شعر از دارین_زکریا

برگردان چند شعر از #دارین_زکریا شاعر سوریه‌ای خانم "دارین زکریا" (به…

چهار هایکو

ترجمه‌ی چهار هایکو از #توروالد_برتلسن هایکوسرای دانمارکی* توسط #زانا_کوردستانی  آقای "توروالد…

فلسفه هایدگر میان تبلیغ فاشیسم و آنتی کمونیسم

Martin Heidegger(1889-1976)  آرام بختیاری کج فهمی فیلسوفان مذهبی دانشگاهی وطن از هایدگر. چرا…

سفر ملاهبت الله به کابل ؛ نشانه های زوال یا…

نویسنده: مهرالدین مشید نبض زمان و رقم خوردن شمارش معکوس در…

جامعه دین زده چگونه است؟

عبارت از جامعه می باشد٬ که دیندار از دین٬ چون…

نوای خلقِ غمدیدهء بغلان!

امین الله مفکر امینی       2024-13-05 آسمـان گرفته سخت برما، زمیــــن از سوی…

تنهایی و غربت شناخت نامه ی تبعید

نویسنده: مهرالدین مشید روایت دیگری از تنهایی و غربت روایت تبعید یعنی…

دست یاری 

بر بلای سیل بغلان مبتلا است  ساکنان اش زین مصیبت در…

تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

«
»

ګران افغانستان تاريخى شملو وطن

انجنیر محمود صافی

 :د يما پاچا نه رانيول چه دلوى اريانا واکدار وه، تر مونږ پورى ميلاد نه تر وړاندى (3000)کاله ترنن پورى افغان وطن (5000) تاريخى وياړلرى ،او اريانا په زړه کى خونړى جګړى ترننه تيرشوى دى، دا هسى ساده خبره نده چه افغان وطن ددنيا داپراطوريو قبرستان وه، اودى، ميشه افغانانو، په خپل ملى لباس، شملى، لنګوتى، افغانى څادر، واسکت اوپکول، چه دافغان واورى آزادى سمبول دى دوطن آزادى اواستقلال ګټلى دى ټولى فتحى دوطن آزادى په همدى لباس شوى دى. تاريخى لنډه کتنه ښيى، داريانا وطن، بيا باختر دوره، ورپسى، هخامنشيانو، ساسانيانو، سامانيانو، سوريانو غوريانو، هوتکيانو، معا، صر افغانى دوره احمدشاه ابدالي دا ټولى افغانى امپراطورى په ملى لباس او پوښاک سمبال وى، همدغه معاصر افغانى لباس يى درلوده، ديادولو وړ ده، ديونان سکندر ماتول، دچنګيزى دورى اوتيمور لنګ شړل او ماتول، مغل دافغانى خاورى کى ماتول، دچنګيزى او هلاکو شړل، انګليس امپراتورى ماتول، اوله، دوهمه جګړه او افغانى بريالي توب د روس امپراطورى ماتو، او ناتو اوامريکا دشرم نه ډکه ماتى اوپه شپى دبګرام نه تيښته، ښه تاريخى مثالونه دى. ځکه په جګړايز ډګر کى افغان وطن برحق داستعمار امپراطوريو ګورستان دى دا ټولى فتحى په ملى لباس او ځادر اوشملو سرته رسيدلى دى. جنګونه تاريخونه اوږده دى، دقيق مطالعه يى په کار ده په زوړ بلخى تمدن کى، داوستا، په حواله زردشت دين، چه کردار نيک، ګفتار نيک، او پندار نيک مذهبى لار ښونى ويى. چه ميلاد نه 700کاله مخکى تاريخ لرى 

دزردشتى ددين اساسى شعار وه. دزردشتى مذهبى لارښوونو وکړى اوولس اوخلک ي زراعت ته تشويق کړه، خلکو مالدار کوله غوښى يى خوړلى او پوستکى يى اغوستل، غنم په يو روايت په اول ځل په  بلخ وکرل شول. تاريخ وايى دزردشتى دين ځينى نشانى او رواجونه تراوسه په خلکوکى پاتى دى دمړو شپى او خيراتونه دريمه اوڅلويشتى مجلسونه مونږ ته دزردشتى ددين اومذهب نه را پاتى دى، بيا وروسته بوډيزم په افغانستان کى نشونما وکړه، مرکز يى په باميانوکې جوړشو وه. دهن او آسيا فاسيف خلک دعبادت دپاره بتانو ته باميانو ته راتلل. دبتانو جګوالى 52متره نارينه، او 48متره ښځينه ولاړ وه، مخونه په لعل او جواهراتو پوښلى وه دلمر په ختو سره بتانو ته چاه کتلى نشوى  ډيروخارجى خلکو دبتانو تر څنک په مغارو کى شپى تيرولى او بتانو ته به يى سجدى کولى، جامعه رشد او تکامل وکړه په (7)قرن وروسته ميلاد نه دحضرت عثمان دريم خليفه په وخت کى افغانستان ته اسلام راغى اوخلک  په اسلام مشرف شول، نظام او اجتماعى حالت بردګى حاکمه وه عربن کور په کور جنګونه وکړه وخت يى ډي تير شووه چه شادوشمشيره زيارت يى په کابل ښه نمونه ده. دکابل شاهانو، زنبورک شاه او ردبيل شاه دکبل دغرو ديوالونه دځان ددفاع په خاطر جوړکړى وه چه تر اوسه يى اثار معلوميږى ټول افغانستان دجنګونو په زور مسلمان شووه، تنها نورستان دعبدالرحمن خان پاچأ په وخت کى مسلمان شووه. آزادى اواستقلال جنګونه دتورو په ميدان کى په شملو او افغانى ملى لباس کيده چه نن يى اوسنى تالبان په امارات اسلامى کى تمثيل کوى دامريکا او ناتو مقابله په شملو او افغانى لباس شوى ده. دجهاد او غازيانو دپاره کوم خاص لوژستيکي فورم موجود نووه. ملى لباس دافغانانو دوياړ اوملى قهرمانى لباس دى. افغانان دجنګ او تورو په ميدان کى اتلان دى، خداى وکړى چه دخبرو او سياسى ډګر کى ناکام نشووه. چه دبين المللى روند سره دقلم او کتاب، تخنالوژى په توره بريالى شووه. چه هوسى او برم نه ډک، په نس موړ افغان ولس او وطن ولرو. انشالله. وطنى شاعر غمخور صاحب داسى ويلى دى. دازمونږ دسترګو تور دى # دازمونږ دزړه رڼا ده. دازمونږ دشرف نښه #دازمونږ دژوند بقا ده. دازمونږ ننګ او ناموس دى # دازمونږ ملى حيا ده. مونږ ته خوږ دټول جهان دى #مونږ ته لوړ ددى اسمان دى #دازمونږ افغانستان دى #دازمونږ افغانستان دى. وسلام