(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

بدیده ای مهر بنگرید!

امین الله مفکر امینی                         2024-01-07! بـــه دیده ای مهربنگرید بـــــه…

تشکیل امارت در آنسوی دیورند و تشدید تنش ها میان…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های جدید استخباراتی و احتمال وقوع رخداد…

«
»

در بارۀ فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحدۀ آمریکا

مستندات جلسۀ توجیهی (۱۶ اوت ۲۰۲۳) ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده یگان‌های دفاع رادیوآکتیوی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در مورد فعالیت‌های آمریکا برای درگیر کردن پاندمی جدید

ا. م. شیری

C:\Users\User\Pictures\q0.jpg

همانطور که بارها توضی داده‌ایم، فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا یک تهدید امنیتی برای بسیاری از کشورهای جهان است.

علیرغم اعلام این که اهداف برنامه‌های آمریکا نظارت بر شیوع بیماری‌ها و ارائه کمک به کشورهای در حال توسعه است، در واقع شاهد انجام بی‌رویۀ تحقیقات دو منظوره توسط پنتاگون با دور زدن تعهدات بین‌المللی ناشی از کنوانسیون منع توسعه، تولید و انباشت سلاح‌های باکتریولوژیکی (بیولوژیکی) و سمی و انهدام آن‌ها هستیم.

C:\Users\User\Pictures\q1.jpg

پروژه‌های سازمان نظامی آمریکا در درجۀ اول با هدف مطالعۀ عوامل بالقوۀ سلاح‌های بیولوژیکی- سیاه زخم، تولارمی، ویروس‌های کرونا، و همچنین عوامل بیماری‌زای عفونت‌های دارای اهمیت اقتصادی مانند آنفولانزای مرغی بیماری‌زا، تب خوکی آفریقایی است.

در عین حال، یک روند واضح مشهود است: پاتوژن‌هایی که در منطقۀ مورد علاقۀ پنتاگون قرار می‌گیرند (به عنوان مثال، کووید-۱۹، آنفولانزای مرغی، تب خوکی آفریقایی) بیشتر به گسترش همه‌گیری تبدیل می‌شوند و شرکت‌های داروسازی آمریکایی ذینفعان آن هستند.

پیش از این در بارۀ احتمال دخالت بیگ فارما و آژانس کمک به توسعۀ بین‌المللی آمریکا در پیدایش ویروس کرونای جدید خبر داده بودیم.

سازمان واسط EcoHealth Alliance در اجرای پروژه‌های مطالعۀ این پاتوژن نقش کلیدی ایفا می‌کند. متخصصان این شرکت از سال ۲۰۱۵ به بررسی تنوع جمعیت خفاش‌ها، جست‌وجوی سویه‌های جدید ویروس‌های کرونا و سازوکارهای انتقال آن‌ها از حیوان به انسان پرداخته‌اند. در مجموع، بیش از ۲۵۰۰ نفر مورد مطالعه قرار گرفت. 

[EcoHealth Alliance، یک سازمان غیردولتی مستقر در ایالات متحده است که مأموریت اعلام شدۀ آن عبارت است از محافظت از مردم، حیوانات و محیط زیست در مقابل بیماری‌های عفونی نوظهور. هدف تحقیقات این سازمان غیرانتفاعی جلوگیری از بیماری‌های همه‌گیر و ترویج حفاظت در مناطق داغ در سراسر جهان است. مترجم].

لازم به یادآوری است که در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، یعنی دو ماه قبل از اولین گزارش‌های رسمی در مورد پیدایش یک عفونت جدید ویروس کرونا در چین، دانشگاه جان هاپکینز رویداد ۲۰۱ را در نیویورک تمرین کرد.

در روند تمرینات، اقدامات در شرایط اپیدمی یک ویروس کرونای قبلاً ناشناخته انجام شد، که طبق افسانه، از طریق یک ناقل واسطه- یک ارگانیسم خوک، از خفاش‌ها به انسان منتقل می‌شود.

توسعۀ همه‌گیری طبق این سناریو و همچنین اجرای پروژه‌هایی توسط اتحادیۀ اکو هلث در مورد ماهیت عمدی احتمالی کووید-۱۹ و دخالت آمریکا در این حادثه، باعث طرح سؤالاتی شد.

گام بعدی ایالات متحده، تأسیس ادارۀ سیاست آمادگی و واکنش به بیماری همه‌گیر برای اجرای برنامه‌های راهبردی خود در جهت کنترل بیولوژیکی گسترده بود.

C:\Users\User\Pictures\q2.jpg

اطلاعات رسمی در مورد تأسیس اداره در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۳ در وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفت.

حوزه‌های اولویت‌دار این بخش شامل کار بر روی تولید واکسن‌ها و داروها برای مبارزه ویروس‌ها و گونه‌های اصلاح شدۀ ژنتیکی آن‌ها و همچنین معرفی فن‌آوری‌های پیشرفته در تولید زیستی است.

این ساختار توسط پل فردریش، سرلشکر بازنشستۀ نیروی هوایی، دستیار ویژۀ رئیس جمهور و مدیر کل امنیت بهداشت جهانی و امنیت زیستی در شورای امنیت ملی رهبری خواهد شد.

به این ترتیب، ایالات متحده مانند سال ۲۰۱۹، با جستجوی سویه‌های ویروسی، تدارک یک بیماری همه‌گیر جدید را آغاز کرد. ما استفادۀ ایالات متحده از فن‌آوری‌های به اصطلاح دفاعی را برای اهداف تهاجمی و همچنین برای اهداف مدیریت جهانی با ایجاد شرایط بحرانی با ماهیت بیولوژیکی را منتفی نمی‌دانیم.

در عین حال، کاخ سفید در تلاش برای رفع نگرانی‌های جامعۀ جهانی در مورد فعالیت‌های غیرقانونی خود در زمینۀ بیولوژیکی، در حال ایجاد یک ساختار دولتی جدید است.

C:\Users\User\Pictures\q4.jpg

مؤسسۀ تحقیقاتی بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا، که در حال حاضر توسط سرهنگ کنستانس جنکینز اداره می‌شود، در برنامۀ بیولوژیکی نظامی وزارت دفاع، نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این مؤسسه در فورت دیتریک بر اساس تأسیسات توسعۀ سلاح‌های زیستی پایه‌گذاری شد و شامل یک آزمایشگاه بیولوژیکی با حداکثر سطح ایزولۀ بیولوژیکی (BSL-4) می‌باشد.

این، بخش اصلی ساختار یکپارچۀ نظارت الکترونیکی بیماری پنتاگون (EIDSS) است.

اسناد به دست آمده در جریان عملیات ویژۀ نظامی گواهی از آن می‌دهند که این نهاد در مدیریت جمع‌آوری پاتوژن‌های خطرناک در مناطق مختلف جهان، آزمایش داروهای ثبت نشده و اجرای برنامه‌های دو منظوره به سفارش ادارۀ کاهش تهدیدات وزارت دفاع آمریکا مستقیماً نقش دارد.

مؤسسۀ بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا در برنامه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین مشارکت دارد. بنابراین، نمایندگان مؤسسه، پروژه‌هایی با نام رمز یو پی-۱ (UP-1) و یو پی-۸ (UP-8) را فعالانه مدیریت کردند و امکان استفاده از بندپایان برای انتشار ریکتزیا، ویروس آنسفالیت منتقله از کنه و همچنین عوامل موجد تب خونریزی دهندۀ کریمه کنگو و هانتاویروس را به عنوان بخشی از این پروژه‌ها مورد بررسی قرار دادند.

کارکنان مؤسسه در آمریکای جنوبی، آفریقا، ماوراء قفقاز، آسیای جنوب شرقی با جدیت کار می‌کنند. برای انجام این کار، از پایگاه آزمایشگاهی بخش‌های مرکز تحقیقات پزشکی نیروی دریایی و مؤسسۀ والتر رید ارتش آمریکا استفاده می‌شود.

شیوع ابولا در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۶ در اوگاندا، کنیا، گینه و لیبریا به گسترش قابل توجه حضور کارکنان مؤسسۀ بیماری‌های عفونی ارتش ایالات متحده در این کشورهای آفریقایی برای به دست آوردن نمونه‌هایی از ویروس‌های زندۀ بیماری‌های کشنده منجر شد.

بدین نحو، پایگاه تولیدی و آزمایشی موجود مؤسسه امکان مشارکت در نظارت گسترده بر وضعیت بیولوژیکی و انجام طیف وسیعی از کارهای کاربردی نظامی با پاتوژن‌های خطرناک، یعنی بر اجزای سلاح‌های بیولوژیکی، از جمله، کار برای افزایش خصوصیات بیماری‌زایی عوامل بیماری‌های خطرناک انسان و حیوانات را فراهم می‌کند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه اسنادی را که امکان گسترش پروندۀ بیولوژیکی نظامی اوکراین را فراهم می‌کرد، به دست آورده است. 

C:\Users\User\Pictures\q5.jpg

امروز در نظر داریم این لیست را با معرفی تعدادی از شاغلان مؤسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی اوکراین را که در اجرای برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا دخیل هستند، تکمیل کنیم. این‌ها عبارتند از:

ناتالیا دودکو– هماهنگ کنندۀ پروژه و متخصص ارشد مرکز علم و فن‌آوری اوکراین. او در مدت ۲۵ سال بیش از ۲۵۰ پروژه مرکز علم و فن‌آوری اوکراین در زمینه‌های مختلف علمی را هماهنگ کرده است.

لیودمیلا چرننکو– مدیر کل مرکز بداشت عمومی وزارت بهداشت اوکراین. نام او در لیست متخصصان اوکراینی که در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با بودجۀ آمریکا شرکت دارند، ثبت شده است.

الکساندر ماتسکوف– معاون مدیر کل مرکز بهداشت عمومی وزارت بهداشت اوکراین. ناظر اجرای کلی پروژۀ دو منظورۀ کووید-۱۹ با بودجه آمریکا.

[سه نفر از راست در تصویر بالا]

وزارت دفاع فدراسیون روسیه به انتشار اسامی کارکنان شرکت‌های بیوتکنولوژی و دیگر پیمانکاران پنتاگون که در اجرای برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین دخیل هستند، ادامه می‌دهد.

پی‌نوشت: از حالا گفتیم که آمریکا برای درگیر کردن یک پاندمی جدید آماده می‌شود تا بعدها کسی در میان «خفاش‌خوران» چین دنبال منشاء شیوع ویروس نگردد.

ویدئوی جلسه

منابع مطلب:

ــ وب‌سایت زد میل.رو

ــ کانال تلگرامی

https://eb1384.wordpress.com/2023/08/17/

۲۶ مرداد-اسد ۱۴۰۲