نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

ملاک حقیقت عمل است نه حرف

فرهاد

بزرگی جهان به گفتار نیست دوصد گفته به نیمه کردار نیست

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در دیدارش با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان داشت از مقام های پاکستان خواست که تمامی گروه های هراس افکن را مورد هدف قرار دهند. هراس افکنان متذکره را عامل کشتار بیگناهان و تهدید امنیت جهان دانست و از مقام های پاکستانی خواست که آنها را نابود کند. افزود من به گونه جدی از اقدام جدی نخست وزیر پاکستان در مبارزه با تمامی هراس افکنان مانند طالبان پاکستانی، افغانی، شبکه حقانی، لشکر طیبه و گروه های دیگر که به ایجاد تهدید نه تنها به پاکستان و همسایه هایش بلکه به ایالات متحده امریکا و جهان ادامه میدهند استقبال میکنیم و بر پشتیبانی کشورش از دولت و نظامی پوشان افغانستان تاکید کرد.

در مقابل مشاور امنیت ملی پاکستان از اراده جدی نظامیان پاکستانی در جنگ با هراس افکنی حرف زده از ضربه زدن به شبکه حقانی و سایر گروه ها یادآوری می نمود. افزود نگرانی هایی که از سوی شبکه حقانی و دیگر گروه های هراس افکن مانند طالبان پاکستانی و افغانی شبکه حقانی، لشکر طیبه وجود داشتند پس از عملیات نظامی در وزیرستان شمالی تاسیسات آنها به گونه کامل از بین رفته و تعهد ما به افغانستان این است که اجازه ندهیم که از خاک ما در برابر کشور دیگری استفاده شود. چیزی که پس از عملیات نظامی در وزیرستان شمالی ناممکن شده است.

مردم میگویند سران قصر سفید زمانی از مبارزه جدی با هراس افکنان حرف میزنند که دو هفته قبل ختم ماموریت نظامی خویش را در افغانستان اعلان نموده از شکست القاعده به جهانیان اطمینان داده و ملاعمر و سایر طالبان را دشمن نخوانده به مردم جهان و از جمله امریکا از پیروزی های خویش در جنگ طولانی امریکا در افغانستان یادآوری نمودند. با تأسف که بعد از اعلان ختم جنگ گروه های هراس افکن طبق سناریوی ادارات تمویل کننده از جمله سعودی، قطر، امارات عربی، آی. اس. آی تغییر شکل داده گروه گروه بنام داعش یا دولت اسلامی پیوسته با انجام عملیات خونین توانسته اند باعث تشویش در کشورهای پیشرفته و خشنودی صهیونستان و سایر کشورهای حامی خویش گردند.

افزایش گروه های نقاب پوش در ولایات هلمند حمله بالای یک دفتر مجله در فرانسه انجام حملات خونین در یمن، نایجریا، پاکستان و غیره از جمله مثالهای میباشد. عده ای از وسایل اطلاعات جمعی خبری را نشر نمود کسانی که حمله انتحاری را بالای دفتر مجله در فرانسه انجام داده ترورستان بودند که توسط ادارات استخباراتی تمویل، تسلیح، آموزش داده به جنگ برضد مردم و دولت سوریه فرستاده شده بودند. آگاهان امور بارها گفته اند که صدها افغان توسط ایرانی ها و پاکستانی بعد از آموزش، تمویل و تسلیح برضد دولت و طرفداری دولت سوریه اعزام شده اند.

مردم ما تجاوز به زنان اقلیت ها و فروش فی دختر را به سیزده دالر زیرنام داعش یا دولت اسلامی را در عراق یکی از بزرگترین جنایت قرن بیست و یک خوانده از سران و مسلمانان جهان و بشریت باعزت تقاضا می نمایند که صدای خویش را بر ضد این عمل ننگین بلند نمایند.

عده ای از دانشمندان نظامی از جمله جنرال عتیق الله امرخیل میگوید کشورهای بزرگ غربی از گروه های هراس افکن از جمله داعش را برای دستیابی به اهداف مادی خویش غیرمستقیم حمایه می نمایند. از جانب دیگر مردم و آگاهان امور به این باوراند که کشور پاکستان بخاطر سرکوب نهضت های صلح جو، آزادی دوست و ترقی پسند توسط بریتانیا کبیر ایجاد هر زمانی از این اعمال شوم خویش منصرف گردد نمیتواند میلیاردها دالر باداران خارجی خویش را جلب نماید، از این لحاظ نباید به این گفته های بلند بالا تکراری که سالهای سال نظامیان پاکستانی از جمله سرتاج عزیز که با استفاده از آن توانسته اند توسط اجیران زرخرید خویش افغانستان را به سرزمین خون، آتش، خاکستر مبدل سازند امیدوار بود.

خلاصه اینکه مردم میگویند اگر سران قصر سفید از جمله جان کری واقعا خواهان عملی شدن وعده های خویش در رابطه به کشور ما میباشند با وارد کردن فشارهای دپلوماتیک، اقتصادی، مالی، سیاسی، نظامی بالای کشورهای تمویل کننده ده ها هزار لانه های تروریزم در آنطرف خط دیورند و سایر نقاط پاکستان سران گروه های هراس افکن، جلوگیری از مداخله ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان در امور داخلی کشور ما، مبارزه صادقانه برضد مافیای مواد مخدر، اقتصادی، عاملین فساد گسترده، ناقضین حقوق بشر، غاصبین زمین، جنگسالاران، غارتگران ثروت های مادی و معنوی کشور، زورمندان، قاچاقبران آثار تاریخی، سنگ های قیمتی، سران گروه های جنگ افروز، متجاوزین به زنان و کودکان سرزمین ما، جاگزین ساختن گزینه های فرهنگی ،علمی، تجارتی، اقتصادی، بجای گزینه های نظامی، استخباراتی که عملا برضد کشور ما بین کشورهای منطقه و جهان جریان دارد. تقویه قوای مسلح با نصب افراد مسلکی تحصیل کرده در نقاط کلیدی مجهز ساختن با سلاح های پیشرفته زمینی و هوائی میتوانند گلیم هراس افکنان را از منطقه و جهان جمع، مردم کشور و جهان را از شر آنها نجات دهند زیرا که ملاک حقیقت عمل است نه حرف.