جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

«
»

نفت به ازای کالا

پیشگفتار : 

در اینجا پیش از گزارش صدای روسیه در مورد « نفت به ازای کالا » خوانندگان را به شنیدن حرفهای یکی از نظریه پردازان ایدئولوژی اسلامی در ایران دعوت می کنم. در این ویدئو آقای دکتر حسن عباسی دلیل اصلی خشک شدن روخانه و دریاچه ها و خلاصه مشکل بی آبی در ایران را  یافته و علاوه بر این راه حل آن را نیز یافته و مطرح کرده است.

به باور او ارتکاب به گناه نزد ایرانیان به چنین مشکلی دامن زده است و حالا افراد با ایمان و آخوندها ( خواص) باید بروند در صحراها نماز و  دعا بخوانند تا مگر خداوند از مجازات انسان های گناهکار چشم پوشی کند…

ژرژ پولیتزر مشخصاً در «در فلسفۀ عصر روشنائی و تفکر مدرن» (1939) به نقل از هلوسیوس می گوید :

« اگر منافع کشیش ها با منافع ملی هم خوانی پیدا می کرد، مذاهب می توانستند مؤیدی باشند برای تمام قوانین خردمندانه و بشری. ولی چنین فرضیه ای مردود است. زیرا منافع پیکرۀ مذهب در همه جا در تباین با منافع عموم مردم بوده است. دولت کلیسائی از یهودیان تا پاپ همواره در هر کجا که سیطرۀ خودشان را پهن کرده اند مردم را به سیر قهقرائی سوق داده و آنان را به زوال کشانده اند.» ( به ترجمۀ من)

چنین تعبیری در مورد قدرت کلیسا در اروپا، در مورد تاریخ و قدرت دستگاه دین اسلام و جمهوری اسلامی در ایران نیز کاملاً صحیح بنظر می رسد. آنچه بیش از همه در اینحا باید مورد توجه ما قرار بگیرد، راه حلی است که تنها به پا در میانی «خواص» و پدرخواندگان دستگاه دین اسلام بستگی پیدا می کند و در این فرآیند خبری از شهروند مسئول و خلاق و مراکز پژوهشی نیست. مضافاً بر این که حتی وقتی موضوع مراجعه به علم نیز مطرح می شود گویا که ایرانی ها باید به خارجی ها و در این مورد خاص به ژاپنی ها مراجعه کنند که آنها شاید بتوانند دلیل بی آبی ایران را پیدا کنند. البته چنین مراجعاتی نیز از دیدگاه نظریه پرداز اسلامی بی مورد بنظر می رسد. با تمام این حرفها، حسن عباسی مدعی می شود که « ما با علم مشکلی نداریم ». البته نباید فراموش کنیم که چنین نظریه ای در مورد وضعیت آب در کشور ما، به آب محدود نخواهد شد و به قطع یقین برای تمام موارد دیگر نیز معتبر خواهد بود : به عنوان مثال فردی که در بی کاری به سر می برد می تواند بی کاری اش را به معصیت های خودش نسبت دهد ( و یا حتی معصیت های همسایه). اختلافات و امتیازات طبقاتی نیز می تواند به همین شیوه تعبیر شود. ولی پرسشی دیگری که در رابطه با این نظریۀ اسلامی می توانیم مطرح کنیم این است که معصیت ها و گناهان معمولاً به امور شخصی مربوط می شود ولی بی آبی و خشکسالی امری عمومی و همه شمول است. پس ما باید نتیجه بگیریم که خشم خداوند از معصیت و گناه همسایه می تواند دامن گیر ما نیز بشود. 100 میلیارد دلار توقیف شده نیز به همین گونه می تواند تعبیر شود. البته اگر با تمام ریاضت کشی ها باز هم آرزویمان برآورده نشد، حسن عباسی ها خواهند گفت که خداوند در آن دنیا پاداشش را به شما خواهد داد. مسائل بی شماری پیرامون چرخش ها و پیچش های این نظریه در رابطه با واقعیات عینی و زندگی اجتماعی می توانیم مطرح کنیم، چرا که به عنوان مثال ارتکاب به گناه در جهان امروز نیازمند پول است و غالباً پولدارها می توانند خلاف آئین و دین خوش گذرانی کنند. پاکدامنی و بد گذرانی های بی پول ها و فقرا نیز مثل آب ریخته ای است که نذر حضرت حق صلل الله و آلهی وصلم می شود. و ما می بینیم که حضرت حق نیز در دادگاه الهی چندان عادلانه رفتار نمی کند، و نه تنها به پولدارها بیشتر پول می دهد که بیشتر معصیت کنند (این موضوع را خود خدا شخصاً و مشخصاً در قرآن صراحتاً گفته است که من به آنها بیشتر پول و نعمت می دهم تا آنها بیشتر گناه کنند)، بلکه فقرا را نیز به جرم گناهان پولدارها مجازات می کند.

نتیجه گیری این است که ایرانیان نیازمند اسلام زدائی بسیار عظیمی در کشورشان هستند و متأسفانه با توجه به آرایش نیروها در سطح بین المللی، اگر چه نفت حداکثر می تواند تا 40 سال دیگر به اتمام رسد، ولی گاز طبیعی ایران مطرح خواهد بود که باید تا آخرین متر مکعبش به پولدارها تعلق بگیرد که آنها بیشتر مرتکب گناه شوند و مردم ایران بجای آنها مجازات شود. یعنی دقیقاً همین ساز و کاری که از طریق تحریم ها علیه مردم ایران راه انداخته اند، یعنی بخاطر جرمی که مرتکب نشده اند.

تبصره : البته در گفتار حسن عباسی یک مورد استثنائی وجود دارد که می تواند به شکل مثبتی مطرح باشد و آن وقتی است که رباخواری در ایران را زیر علامت سؤال می برد.

البته تمرکز من تنها روی نظریۀ ایشان در مورد مشکل آب در ایرانی بود.

حسن عباسی: دلیل اصلی خشک شدن سدهای کشور، بالا بودن معصیت است

https://www.youtube.com/watch?v=Cnl8BBwfGjU

گاهنامۀ هنر و مبارزه | حمید محوی | پاریس| 11 دسامبر 2014


سایت رادیو صدای روسیه

5 دسامبر 2014

 

نفت به ازای کالا :

روسیه و ایران برنامۀ سال 2014 را آغاز می کنند

© Photo: RIA Novosti/Vladimir Fedorenko

مسکو، 5 دسامبر – ریانووستی/صدای روسیه

وزیر گسترش اقتصاد آلکسی اولیوکی یف Alexeï Oulioukaïev روز پنجشنبه اعلام کرد : روسیه و ایران برنامۀ نفت به ازای کالا را که در سال 2014 تدارم دیده شده بود آغاز می کنند.

او اضافه کرد که : «اجرای این برنامه می تواند در همین امسال آغاز شود». وزیر گسترش اقتصادی پیش از این اعلام کرده بود که روسیه می خواهد به ازای نفت غلات و کالا به ایران صادر کند. از سوی دیگر، وزیر انرژی روسیه الکساندر نوواک Alexandre Novak تردید دارد که صادرات در سال 2014 آغاز شود، ریانووستی به نقل  زاو یادآور می شود : «به باور من، صادرات صورت نخواهد گرفت، ما تنها پرونده های پذیرفته شده را تکمیل می کنیم»

به گفتۀ آقای نوواک روسیه در حال حاضر با شرکت های ایرانی برای تهیۀ فهرست کالاها و خدمات برای ا یران گفتگو می کنند. محصولات عبارتند از غلات و ساخت مراکز برق و تجهیزات.

منبع :
http://french.ruvr.ru/news/2014_12_05/Petrole-contre-marchandises-Russie-et-Iran-lanceront-le-programme-en-2014-1327/

ترجمه توسط حمید محوی